Thermaltake DH101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thermaltake DH101

Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Det er en del gode bilder her: DH102 VH2001BNS

Ja jeg er veldig fornøyd med dette. Det virker solid satt sammen slik at det blir veldig lite resonansstøy.

Når det gjelder kjøling har jeg satt på en stor CPU vifte ps.no - som også skaper gjennomstrømning i kabinettet, så derfor bruker jeg ingen kabinettvifter, kun CPU, PSU og skjermkort.

Jeg har to disker montert i de nedre 5,25" brønnene med slike: Komplett.no - Nexus DiskTwin, Stopper HD Vibrasjon og Dermed trenger jeg ikke harddiskramma og har dermed plass i hele kabinettets dybde til skjermkort og PCI kort.

Det er også en bro mellom forkant og bakkant av kabinettet som kan fjernes hvis den skulle komme i konflikt med skjermkortet.

EDIT:
    Har fått målt litt: Høyde fra hovedkort til kabinett 13,4 cm, fra toppen av PCIe sokkel 12 cm.
    Avstand fra bakplate til harddiskramme 25 cm, uten ramme 34 cm til kabinettvifte i fronten.

OBS! Bruk ATX hovedkort hvis du vil utnytte begge 5,25" brønnene. mATX kort er akkurat litt for dype.
    Mange takk for god og nyttig informasjon. Prøver meg på et par tilleggsspørsmål:
    • Du skriver at du har montert harddisk i 5,25" ramma (under optisk enhet går jeg ut fra). Når jeg ser på spesifikasjonene til kabinettet står det at det har 3 stk. interne 3,5" og 1 stk. ekstern 5,25" brønn. Er det slik å forstå at det finnes ytterligere 2 stk. interne 5,25" brønner under optisk enhet, der man kan montere HD? Et kritisk punkt for meg, da jeg ser at det neppe blir plass til grafikkort på 28cm lengde om jeg må bruke 3,5" brønnene til HD. Jeg tolker deg og slik at jeg mister den ene (udokumenterte) interne 5,25" brønnen hvis jeg velger mATX. Men har man plass til ATX er det vel ingen grunn til å velge noe annet.
    • Du linker til en CPU-vifte på ps.no, men når jeg følger linken står det ikke noe produktnavn på den. Vet du hva den heter? Det høres lurt ut å bruke en god vifte her til fordel for kabinettviftene med tanke på støy.
    • Jeg ser noen negative tilbakemeldinger når det gjelder display og fjernkontroll, hhv. dårlig belyst med engelsk klokkeformat og en veldig retningsavhengig fjernkontroll med dårlige knapper. Er dette din erfaring også? Det høres kanskje verre ut enn det er.

Hvis andre leser dette og har lyst til å foreslå et godt HTPC-kabinett med plass til fullengde grafikkort, vær så god.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Mange takk for god og nyttig informasjon. Prøver meg på et par tilleggsspørsmål:
    • Du skriver at du har montert harddisk i 5,25" ramma (under optisk enhet går jeg ut fra). Når jeg ser på spesifikasjonene til kabinettet står det at det har 3 stk. interne 3,5" og 1 stk. ekstern 5,25" brønn. Er det slik å forstå at det finnes ytterligere 2 stk. interne 5,25" brønner under optisk enhet, der man kan montere HD? Et kritisk punkt for meg, da jeg ser at det neppe blir plass til grafikkort på 28cm lengde om jeg må bruke 3,5" brønnene til HD. Jeg tolker deg og slik at jeg mister den ene (udokumenterte) interne 5,25" brønnen hvis jeg velger mATX. Men har man plass til ATX er det vel ingen grunn til å velge noe annet.
    • Du linker til en CPU-vifte på ps.no, men når jeg følger linken står det ikke noe produktnavn på den. Vet du hva den heter? Det høres lurt ut å bruke en god vifte her til fordel for kabinettviftene med tanke på støy.
    • Jeg ser noen negative tilbakemeldinger når det gjelder display og fjernkontroll, hhv. dårlig belyst med engelsk klokkeformat og en veldig retningsavhengig fjernkontroll med dårlige knapper. Er dette din erfaring også? Det høres kanskje verre ut enn det er.

Hvis andre leser dette og har lyst til å foreslå et godt HTPC-kabinett med plass til fullengde grafikkort, vær så god.
    Ja det er 2 stk. interne 5,25" brønner under optisk enhet.

2 av de interne 3,5" brønnene sitter i harddiskramma som kommer i veien for et langt skjermkort, den tredje sitter i broen mellom forkant og bakkant av kabinettet.

Det ser ut til at ps.no ikke selger denne CPU vifta lenger, og dermed har de kanskje fjernet litt for mye informasjon. Her er en link som fungerer: Hardware.no - Prisguide - Cooler Master Geminii S

Displayet er vel ikke egentlig dårlig belyst, men det har dårlig kontrast. Sett rett forfra er det rimelig greit å lese, men ser man skrått mot det kan det bli litt vanskelig ja. Ja fjernkontrollen er ganske retningsavhengig. Man må peke mot PCen for at det skal fungere.

Dette er foreløpig en PC jeg bruker for å teste DVB-S2 og VDPAU under Linux. Jeg har fått både display og fjernkontroll til å virke men bruker mus og tastatur for å styre den. Jeg har også et eldre Thermaltake Mozart kabinett med VFD display og samme fjernkontrollen. På det bruker jeg heller en av fjernkontrollene som fulgte med mine Hauppauge HVR-4000 kort. Med den kan jeg peke nesten hvorsomhelst i rommet uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    OBS! Bruk ATX hovedkort hvis du vil utnytte begge 5,25" brønnene. mATX kort er akkurat litt for dype.
    Hm, jeg var på nippet til å bestille, men så ser jeg at det kanskje blir trangt med ATX også. mATX er 244mm x 244mm, mens de aller fleste ATX kort jeg ser også er 244mm dyp. Jeg vil da altså ikke kunne bruke nederste 5,25" brønn høres det ut som, usj.. Men to disker skal allikevel være mulig selv om 3,5" ramma fjernes, én i midterste 5,25" brønn, og en annen i staget mellom front og bak?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Hm, jeg var på nippet til å bestille, men så ser jeg at det kanskje blir trangt med ATX også. mATX er 244mm x 244mm, mens de aller fleste ATX kort jeg ser også er 244mm dyp. Jeg vil da altså ikke kunne bruke nederste 5,25" brønn høres det ut som, usj.. Men to disker skal allikevel være mulig selv om 3,5" ramma fjernes, én i midterste 5,25" brønn, og en annen i staget mellom front og bak?
    Ja det er korrekt at det likevel er plass til to disker som du beskriver, én i midterste 5,25" brønn, og en annen i staget mellom front og bak.

Det er mulig du kan få plass til en disk i nederste brønnen selv med så dypt hovedkort, men da må antagelig bruke andre vibrasjonsdempere enn det jeg har. Jeg har brukt disse: Komplett.no - Nexus DiskTwin, Stopper HD Vibrasjon og Med disse er det nemlig ganske stor avstand mellom baksiden av fronten og diskene.
    Da jeg hadde mATX kort i denne så fikk jeg plass til en disk i nederste brønnen ved å snu denne rundt slik at tilkobling for strøm og datakabel ble liggende bak frontpanelet som er avtagbart. Ulempen med dette var at kablene lå klemt mot fronten som da ga litt vibrasonsstøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for god hjelp! Nå har jeg endelig fått satt kabinettet og en del annet småplukk i bestilling. Det blir sikkert et spennende puslespill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •