Beste NYE skjermkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste NYE skjermkort?

Jeg vil selvfølgelig ha det beste til min HTPC. Dessuten vil jeg ha et bra spill-kort. Siden de nye Radeon X800 og Geforce 6 har noenlunde lik spill ytelse er det bilde som avgjør hva jeg kjøper. Så da er spørsmålet; Hva er best til HTPC av x800 og Geforce 6xxx?

Har dere lest noe om dette på andre fora? Hva med specs og drivere? Hvem scorer høyest der?

Radeon har alltid vært best, helt til Geforce 57xx og 59xx så nå spørs det hvordan 6xxx kortene blir?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5950 skal være den nye kongen ifølge Mike Parker. Selv holder jeg meg til 9800.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Legger inn mine intrykk etter å ha tatt konverteringen fra Radeon til Nvidia...

Har fått testet en del med det nye Asus FX5900 kortet nå, og konklusjonen min så langt er at dette slår Radeon kortet på alle fronter!

Fargene er mer solid. Kan sammenlignes med hva inntrykk jeg fikk etter å ha fått fargefilter på Rød+Grønn på projektoren. Med Nvidia FX får fargene mer punch...

Mye skarpere bilde. Mente selv jeg hadde meget bra skarphet og fokus med mitt gamle Radeon oppsett. Med FX er nå bildet sylskarpt over det hele.
    Det gnaget meg en del etter at jeg fikk se en kamerat sin nye AE500. Bildet på desktop i 1280x720 var meget skarpt og bra fra denne, MEN det var så som så med kontrastene ved kjøring av film...
    Min kommentar var at dersom en CRT kunne få opp mot samme skarphet, måtte dette være det absolutte høydepunkt.....NÅ er jeg der med FX5900!!

Det er betraktelig mye mindre støy i bildet nå. Til tross for min 2,5m VGA + 10m skjøtekabel fra Clas Olson til 300kr (Ikke særlig high-end da).

Sammen med bedre farger, skarpere bilde og mindre støy er nå bildekvaliteten xx antall ganger bedre, og til en forholdsvis rimelig penge (ca 14-1500,-).

Sammenlignet T3 i 1280x720 HD mot samme film på DVD og ved kjøring fra Theatertek m/ffdshow (Lanczos resize 1280x720):
    Det er på HD selvsagt mer detaljer, MEN bildekvalitet og klarhet er helt på høyde!!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VMR9?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Zoomplayer satt opp med VMR9 ja.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vuderer et Geforce 5900 kort, men dette gir ikke akkurat samme spill ytelse som de nye kortene som er på vei inn på markedet.

Har noen av dere lest noe om evnene til Geforce 6xxx og Radeon X800? Ettersom disse allerede er kommet mange andre steder vil det være rart om det ikke er skrevet noe om dem i forhold til HTPC bruk. Jeg har sett etter det på avsforum, uten hell. Hvor bør jeg lete for å finne svar? Noen av dere som har lest noe?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet en del med det nye Asus FX5900 kortet nå
    Hva slags FX5900 er det? FX5900 SE, FX5900 GE, FX5900 Ultra eller bare FX5900?

Hvordan er det med vifter på kortet? Bråker de(n)?

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er et Asus FX5900 SE 128Mb DDR (700Mhz,Ramdac 400Mhz).

Det bråker faktisk en del fra viften, så en Zalman løsning er å foretrekke.
    Nå har jeg måttet sende i retur dette kortet, da det er defekt (feil på minne). :?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg må vurdere et Geforce 5900 kort. Det skjer så mye på skjermkort fronten nå, med PCIe osv... Hmm.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet geforce FX5700 litt nå. Og det er bedre bilde med geforcen en med mitt gamle radeon 9000 atlantis.

Men degeren for en varme det utvikler og for en støy da. Her må det opereres.

Kjelli

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •