Mediaportal og HW decoding av mkv og hd-kanaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal og HW decoding av mkv og hd-kanaler?

Jeg irriterer meg grønn her av at det hakker på enkelte 1080p klipp på pcen min.

Tror største feilen er i at jeg bruker helt feile codecer med hensyn til hvilken hardware jeg har.

Jeg ønsker at mitt Radeon 3450 kort skal ta seg av alt av HW decoding når det kommer til mkv og HD-kanaler fra kanal digital, er dette mulig å få til?

Jeg bruker mediaportal i dag, og av codecer så er det vel CoreAvc som har blitt benyttet frem til nå.

Så det jeg da lurer på er om der finnes en bra guide til instalasjon av mediaportal som tar for seg dette med codecer og diverse slik at jeg får det satt opp slik jeg ønsker.

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev dette i en tråd angående hakking på MKV filer:
    "Jeg spiller av alle mine mkv filer i mediaportal og hadde samme problem med hakking og lyd gikk ut av sync på enkelte filer.
    Prøvde med mange codecs ( CCCP pack, klite og coreavc)
    Problemet mitt var ikke drivere eller codecs men refresh raten. Siden det fleste filmer er på 24p så har jeg dette som standard.
    Men noen er faktisk i 50hz og 60hz.
    Jeg krysset av i advanced settings i mediaportal på å velge refresh rate til den samme som filmen den skulle spille og vips så fungerte alle filmene knirkefritt! Bare et tips til de som bruker mediaportal vertfall.
    Er veldig fornøyd med denne løsningen kombinert med moving pictures plugin"

Dette hjelper kanskje på mkv filer men angående HD-Kanaler så har jeg ingen bedre forslag enn CoreAvc som du bruker. Sliter selv med samme problemet.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig ting er endret siden jeg funderte for en stund siden, men jeg trodde ikke en fikk HW dekoding i skjermkort av MKV filer, en fikk det ihvertfall ikke til tidligere. Unntaket viss en kan kalle det det, er vell de nye ION basserte hovedkortene, de skal vistnok fikse dette uavhengig av codec såvidt jeg vet.

CoreAVC som du nevner er såvidt jeg vet en ren sw dekoder, den minst CPU krevende sådan.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk til å kjøre uten hakking ved å bruke core avc. Men, nå etter jeg la inn ting på nytt på maskinen gikk jeg over til en annen guide ved oppsett, og nå brukes hw-dekoding i skjermkort, og starting, pause, spoling osv går mye bedre, samt det er ikke antydning til å hakke:-)

Benyttet meg av SAF v4.00RC1 (StandAlone Filters) - DXVA ready (MPEG2, H.264 and VC-1). - MediaPortal Forum

Husk å be trådstarter om tilgang til SAF unlocked, da får en ett kjempe bra oppsett og codecer som går som det griner:-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tydligvis skjedd mye siden jeg forsket på dette for 1 år siden Så hw dekoding i GPU fungerer nå som det skal også med mkv filer?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker dette på .m2ts filer og? pc'en min klarer 720p på .mkv men ikke på .m2ts filer, virker som dette formatet er mer krevende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mkv fungerer utmerket, både med 720 og 1080 klipp. 1080 hakket en god del her før, men nå går det helt utmerket ved å bruke fremgangsmåten i linken tidligere.

Men, det er viktig at dere spør trådstarter om å få tilgang til "unlocked" versjonen for å få dette til skikkelig.

m2ts har jeg ikke testet, og aner ikke om det støttes via gpu. Om du har en fil eller deler av en fil jeg kan laste ned skal jeg med glede teste om det virker.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet selv nå og Hw akselerasjon støttes og på m2ts filer, jeg bruker riktignok et annet program (MPC Home cinema) men siden hw aksellerasjon bygger på en standard (DXVA) så regner jeg med at det også virker i mediaportal.

Merker god forbedring på hastigheten, men den største forskjellen merker jeg når jeg søker eller spoler i videoen, det går lynkjapt selv på de tyngste 1080p videoene.

Og alt dette med en rimelig jalla pc. 1.6ghz sempron, 1gb minne og et Geforce 8600 PCIe kort.

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser liv i denne igjen.

Sliter med å få HD kanalene til Canal digital til å funke under Mediaportal. Noen som har fått til dette?

Har Fire DTV (DVB-C) Win 7 x64, Siste MP med SVN og benytter SAF codec. Får lyd, men bildet bare henger når jeg switcher til en HD-kanal

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight

Sliter med å få HD kanalene til Canal digital til å funke under Mediaportal. Noen som har fått til dette?

Har Fire DTV (DVB-C) Win 7 x64, Siste MP med SVN og benytter SAF codec. Får lyd, men bildet bare henger når jeg switcher til en HD-kanal
    Kan være konflikt mellom lyd og bildecodec, hadde samme problem da jeg brukte ac3filter sammen med cyberlink powerdvd.
    Skiftet til ffdshow på lyd og nå fungerer alt knirkefritt.

Det er iallefall det som fungerer hos meg, en viktig ting med vista er å ha aero aktivert for å få hw-aks, etter det jeg har hørt og erfart.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAF unlocked?

Prøv:
    - Avslutt MP
    - Start DebugMode (under Start->)
    - Last opp logger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight

Blåser litt igjen jeg også....

Fikk meg Terratec H7 DVB-C USB kort i går.
    Tv funker bra med Terratec sin software, mens jeg får det samme problemet som du omtaler med Mediaportal.
    I tillegg fikk jeg mye trøbbel med DXVA støtte pga det forp.... ATI HD5850 skjermkortet.

Noe nytt du har funnet ut siden sist?

Jeg bruker også Win 7 x64.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Det har blitt gjort mye med TSReader (TS-leseren som brukes til å avlese filer på evt server). Husker ikke når det ble gjort ferdig, men antar at det i hvertfall er i site "public SVN". Prøv og så hvorvidt det bedrer situasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hei.
    Det har blitt gjort mye med TSReader (TS-leseren som brukes til å avlese filer på evt server). Husker ikke når det ble gjort ferdig, men antar at det i hvertfall er i site "public SVN". Prøv og så hvorvidt det bedrer situasjonen.
    Takk for tipset.
    Jeg avinstallerte SAF codecpack, og installerte siste SVN pack.
    Reinstallerte SAF pack'en, og VOILA!
    Alt fungerer helt perfekt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •