Nå når Digital Everywhere (floppy-dtv) er konk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nå når Digital Everywhere (floppy-dtv) er konk

Hva gjør vi da? Kan ikke skaffe floppy-dtv eller noen andre produkter derfra. Ser at det er veldig mange som bruker dette, jeg gjorde det selv da jeg hadde canal digital (pga dårlig produkt og kundeservice). Har nå gått over til Riks-TV og skal sette opp nytt mediacenter.
    Hva kan jeg bruke da til å få både krypterte og ukrypterte kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av faxofile
    Hva gjør vi da? Kan ikke skaffe floppy-dtv eller noen andre produkter derfra. Ser at det er veldig mange som bruker dette, jeg gjorde det selv da jeg hadde canal digital (pga dårlig produkt og kundeservice). Har nå gått over til Riks-TV og skal sette opp nytt mediacenter.
    Ja, dette lurer jeg også på. Har ett FloppyDTV kort nå med Windows 7 og CD kabel og det fungerer veldig bra! MEN, skulle gjerne hatt et kort til for å kunne ta opp og se på to forskjellige kanaler. Sendte mail til Digital Everywhere og fikk beskjed om at produksjonen var stoppet men at de hadde noen få kort igjen man kunne bestille direkte fra dem. Er dog litt skeptisk til å bruke penger på hardware som ikke lages lengre da oppdaterte drivere antagligvis er en utopi..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge driverne som eksisterer fungerer så er vel ikke det noe problem?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du trenger ingenting (utenom DVB-T-kort) for å få inn de ukrypterte kanalene (dvs. NRK) med RiksTV*, så det eneste du trenger å lete etter er løsninger for å ta inn de krypterte kanalene.

* Skal man være pedantisk, så er egentlig NRK og RiksTV to forskjellige aktører på NTVs bakkenett, og RiksTV sender ingen ukrypterte kanaler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fungerer bra på kryptert bakkenett:

Komplett.no - TerraTec Cinergy H7

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten (siemen02), har du prøvd denne? Hva er erfaringene dine? Funker den på MS Mediacenter?

Erlend

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Så lenge driverne som eksisterer fungerer så er vel ikke det noe problem?
    Det blir et problem om en stund...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Det blir et problem om en stund...
    Fordi operativsystemet muterer?

Hvis du har et system som fungerer, så trenger du vel ikke endre på noe?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten (siemen02), har du prøvd denne? Hva er erfaringene dine? Funker den på MS Mediacenter?

Erlend

Den fungerer meget bra på mac og eyetv. Har ikke prøvd den på windows

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn til at denne ikke burde fungere ypperlig?
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI& CI, HD-sup

Er det eventuelt noen som har testet denne med Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Er det noen grunn til at denne ikke burde fungere ypperlig?
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI& CI, HD-sup

Er det eventuelt noen som har testet denne med Canal Digital?
    Ja, jeg fikk dette som erstatning da FloppyDTV-kortet mitt røk. Problemet med kortet er at CI-modulen som følger med etter hva jeg erfarte ikke er støttet av annen software enn Terratecs egen "home theatre". Dette produktet var såpass dårlig at jeg ikke anser det som et reelt alternativ. Ergo fikk man bare ukrypterte kanaler i f.eks. Mediaportal, dvs. et par lokaltvkanaler.
    Kortet fungerer heller ikke i Windows Media Center.

Enden på visa for min del ble at jeg leverte tilbake kortet og fikk pengene igjen, og dette beløpet har jeg brukt på et kort som heter Technotrend Budget C-1501, som visstnok skal kunne fungere også i W7MC (muligens ikke HD). Har ikke fått det til ennå, men har heller ikke hatt anledning til å fikle så mye foreløpig. Setter min lit til at jeg får dette til å fungere, for tror ikke det finnes andre alternativer på markedet for øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg mener da jeg har lest at Terratec-kortet med CI skulle fungere med bl.a. Mediaportal (f.eks. en kommentar på komplett.no sin produktinfo). Hadde det ikke vært for dårlig tilgjengelighet på de nye ATI 58xx kortene, hadde jeg nok bestilt denne løsningen sammen med alle andre HTPC-komponenter jeg har på listen min nå. Det er kanskje bedre å vente med DVB-kortet til PCen er oppe og går, slik at man raskere kan teste om det fungerer og evt. benytte angrefrist hvis ikke.

Fortell gjerne om erfaringer med Technotrend kortet!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsv
    Ja, jeg fikk dette som erstatning da FloppyDTV-kortet mitt røk. Problemet med kortet er at CI-modulen som følger med etter hva jeg erfarte ikke er støttet av annen software enn Terratecs egen "home theatre". Dette produktet var såpass dårlig at jeg ikke anser det som et reelt alternativ. Ergo fikk man bare ukrypterte kanaler i f.eks. Mediaportal, dvs. et par lokaltvkanaler.
    Kortet fungerer heller ikke i Windows Media Center.

Enden på visa for min del ble at jeg leverte tilbake kortet og fikk pengene igjen, og dette beløpet har jeg brukt på et kort som heter Technotrend Budget C-1501, som visstnok skal kunne fungere også i W7MC (muligens ikke HD). Har ikke fått det til ennå, men har heller ikke hatt anledning til å fikle så mye foreløpig. Setter min lit til at jeg får dette til å fungere, for tror ikke det finnes andre alternativer på markedet for øyeblikket.
    Terratec CI-modulen virker fint med Mediaportal. Jeg har brukt Terratec cinergy c med conax cam med kabeltv fra CD og har ikke hatt noen problemer med krypterte kanaler. Kan det hende du har en gammel cam som ikke virker optimalt med smartkortet fra CD?

Det spesielle med Digital everywheres kort var driverene som gjorde det mulig å se digitaltv i xp mce og vmce. xp mce og vmce støtter bare DVB-T, så driveren fra DE gjør at et DVB-C og DVB-S blir oppfattet som et DVB-T i windows.

Hva som blir støttet i Windows7 vet jeg ikke, jeg er veldig fornøyd med Mediaportal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Terratec CI-modulen virker fint med Mediaportal. Jeg har brukt Terratec cinergy c med conax cam med kabeltv fra CD og har ikke hatt noen problemer med krypterte kanaler. Kan det hende du har en gammel cam som ikke virker optimalt med smartkortet fra CD?

Det spesielle med Digital everywheres kort var driverene som gjorde det mulig å se digitaltv i xp mce og vmce. xp mce og vmce støtter bare DVB-T, så driveren fra DE gjør at et DVB-C og DVB-S blir oppfattet som et DVB-T i windows.

Hva som blir støttet i Windows7 vet jeg ikke, jeg er veldig fornøyd med Mediaportal.

Bruker du IR-mottaker på Terratec kortet? Funker denne i MediaPortal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216

Gjorde du noe spesielt for å få dette kortet til å funke i MP? Mulig jeg brukte en CAM som ikke var så gunstig, den er et par år gammel og av merket Dilog. Fikk søkt opp kanaler, men i konfigurasjonsverktøyet fikk jeg stadig beskjed om at "tv-server-prosessen" hadde stoppet, og ting hang seg hele tiden. Mulig dette skyldtes helt andre ting, jeg har ingen erfaring med Mediaportal fra før. Når jeg prøvde å se en kryptert kanal fikk jeg bare en feilmelding. Med Technotrendkortet finner jeg ikke engang kanaler ved kanalsøk, så vet ikke om det var et bra bytte. Technotrend står ihvertfall på lista til Mediaportal med CI-støtte, så det burde være et håp! TV-Server/tvcards - MediaPortal Manual Documentation

Når det gjelder Win7 så skal dette støtte DVB-C, og Technotrend skulle lansere drivere "ca. 23. oktober". Blir spennende å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste lenger opp at Technotrend var et alternativ til floppydtv.
    Fant denne her og vurderer sterkt å bestille men har ikke funnet noen rapporter om det funker i mediaportal.. ser ut som den støtter 2 camer også men da tror jeg du må ha 2 kort? Det er hvertfall en kabel der du kobler de 2 sammen.

Hva tror dere om denne Technotrend Premium PCI-CI? Ligner på samme konsept som floppydtv, plasseres i pci porten men det er ikke noe kommunikasjon via pci..hvordan er det den kommuniserer med pcn?usb?

TechnoTrend Premium PCI-CI Interface intern (f. 2 CAMs) - DVBSHOP - Technotrend,Mystique,TeVii,Kathrein,Shop,DVB-S,DVB-C,DVB-T,HDTV,H.264,DVB-S2

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i lengre tid kjørt RC-utgaven av Win 7 (32bit) og Floppy DTV for kabel (Canal Digital i Oslo) og det fungerer som bare det. Men jeg er litt mer skeptisk til å reinstallere til Win 7 64bit "final" og bruke Floppy DTV sine beta-drivere, som nå da sannsynligvis aldri vil bli ordentlig ferdige.

Er det noen som har testet beta-driverne med 64bit Vista eller Win 7?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zulo
    Leste lenger opp at Technotrend var et alternativ til floppydtv.
    Fant denne her og vurderer sterkt å bestille men har ikke funnet noen rapporter om det funker i mediaportal.. ser ut som den støtter 2 camer også men da tror jeg du må ha 2 kort? Det er hvertfall en kabel der du kobler de 2 sammen.

Hva tror dere om denne Technotrend Premium PCI-CI? Ligner på samme konsept som floppydtv, plasseres i pci porten men det er ikke noe kommunikasjon via pci..hvordan er det den kommuniserer med pcn?usb?

TechnoTrend Premium PCI-CI Interface intern (f. 2 CAMs) - DVBSHOP - Technotrend,Mystique,TeVii,Kathrein,Shop,DVB-S,DVB-C,DVB-T,HDTV,H.264,DVB-S2
    Den linken er til en CI-modul, ikke selve kortet. CI-modulen kommuniserer ikke med PC direkte, bare med tv-kortet via en medfølgende kabel.
    Mitt kort (Budget) har også en slik, er ikke noe CI-port på selve kortet.

Vet ikke helt hvordan det fungerer med 2 cam'er, det støttes ikke av mitt kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsv
    Den linken er til en CI-modul, ikke selve kortet. CI-modulen kommuniserer ikke med PC direkte, bare med tv-kortet via en medfølgende kabel.
    Mitt kort (Budget) har også en slik, er ikke noe CI-port på selve kortet.

Vet ikke helt hvordan det fungerer med 2 cam'er, det støttes ikke av mitt kort.
    Funker ditt i mediaportal? Har du produktnavnt på ditt?
    Mitt floppydtv-T er defekt og har samfert heile internet men finner ingen som har det på lager så..da får jeg prøve Technotrend.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Har i lengre tid kjørt RC-utgaven av Win 7 (32bit) og Floppy DTV for kabel (Canal Digital i Oslo) og det fungerer som bare det. Men jeg er litt mer skeptisk til å reinstallere til Win 7 64bit "final" og bruke Floppy DTV sine beta-drivere, som nå da sannsynligvis aldri vil bli ordentlig ferdige.

Er det noen som har testet beta-driverne med 64bit Vista eller Win 7?
    Er det ikke mulig å bruke vista drivere? Det sies at det skal gå like bra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •