Win7 oppsampler! Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Win7 oppsampler! Hjelp

Hei.

Win7 64-it oppsampler alt ettersom hva jeg har som standard i advanced fanen.

Jeg sjekker signal info jeg får inn på receiveren. Den følger default format. Jeg kjører DVI-HDMI fra 4890 til receiveren. Hvordan "bypasse" Windows? Jeg vil sende ut akkurat det jeg spiller av. Alt skal sendes som kilden er.

Noen som har noen forslag?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problemstilling. Bruker ASIO-drivere til lydkort (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Stream_Input/Output), det skal garantere ubesudlet bitstrøm enten ut via S/PDIF eller analoge utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Har akkurat samme problemstilling. Bruker ASIO-drivere til lydkort (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Stream_Input/Output), det skal garantere ubesudlet bitstrøm enten ut via S/PDIF eller analoge utganger.
    Det fungerer for deg da? Du kjører også HDMI?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg misforstod nok oppsettet ditt. Jeg kjører pc som signalkilde (foreløpig kun stereo), og avspiller (foobar) + lydkortet (LynxTwo) kjører ASIO-drivere. Dermed bypasses win7 oppsampling og annet du finner Sound-menyen i kontrollpanelet.

Dersom jeg forstår deg riktig denne gangen kjører du et digitalt signal inn i PCen og ønsker det ubehandlet ut igjen, fortsatt som digitalt signal. I såfall aner jeg ikke hvordan du skal hindre digital signalprosessering, men jeg ville absolutt sjekket ut om ASIO-drivere kan brukes. I win7 er det også noe som heter wasapi, som bl.a. brukes av J.River mediespiller. Mulig det er noe i samme leia som ASIO.

Som du kanskje skjønner, jeg er fersk på dette med htpc, og er på den flate delen av lærekurven selv ennå....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøre digitalt helt til receiver. DACen der skal gjøre om. Vil prøve å unngå at lyden blir ødelagt av windows på veien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •