PC til TV kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC til TV kort?

Heisann,

Har ikke så god oversikt over ting og tang som mange her har så har en problemstilling jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Har akkurat flyttet og fått meg en kjellerstua jeg kan gjøre som jeg vil i. Jeg ønsker ha PCen min koblet til TVen med HDMI kabel fra et skjermkort som sender både god lyd og bilde til TVen. Jeg antar at et slikt skjermkort finnes og ikke bør koste så alt for mye?

Har et kraftig skjermkort i PCen allerede som brukes til 2 skjermer på PCen, men ønsker som sagt ha et skjermkort til som sender lyd/bilde via HDMI til TVen som en skjerm nr 3. Kabel lengden vil være ca 5-7 meter fra PC til TV.

Noen synspunkter på dette som kan hjelpe meg?

Takker for svar.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener de fleste nye kort med HDMI gjørt dette.

Eks, ATi 4350 som koster >300,-. Mange venter dog på 5-serien til ATi, da disse har div forbedringer (bla bitstreaming). Betyr lite om du bruker TV-en som lydkilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Mener de fleste nye kort med HDMI gjørt dette.

Eks, ATi 4350 som koster >300,-. Mange venter dog på 5-serien til ATi, da disse har div forbedringer (bla bitstreaming). Betyr lite om du bruker TV-en som lydkilde.
    Ok. Kunne dette være en alternativ måte løse det på?
    ITavisen | «Alt» til under tusenlappen

Bare ha denne ved TVen med HDMI forbindelse koblet til nettverk og spiller av multimedia på den måten?

Du sier at det spiller liten rolle når mann bruker TVen som lydkilde, men ut i fra specs så har TVen innebygget DD plus dekoder. Så om TVen er koblet videre til et hjemmekino annlegg via optisk kabel ville lyden blitt "grei"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpiux
    Så om TVen er koblet videre til et hjemmekino annlegg via optisk kabel ville lyden blitt "grei"?
    Så lenge TVen er kilden til lyd så er det ikke noe poeng og tenke på avanserte lydteknologier. Det er jo bare stereo uansett, og ikke all verdens høytaler kvalitet. Ut fra din første post antar vi at du bare har en TV og ikke noe annet. Men ditt andre innlegg nevner hjemmekino annlegg som åpner for helt andre muligheter.

Har du hjemmekino annlegg så tenk motsatt vei. Hvis reciveren din har HDMI inn og HDMI ut så plugg alt inn i den. Så kommer lyden ut av høytalerne og bilde blir sendt opp til TVen. Har den ikke HDMI så plugg lyden inn i reciver og bilde opp til TVen. La TVen gjøre det den gjør best, og la reciveren gjøre det den kan best.

AKIRA

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •