Tv kort til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv kort til HTPC

Hei.
    Er det noen som har en løsning på mitt problem. Jeg har canal digital kabel tv,
    så tenkte jeg og ha en løsning der jeg kunne bruke min htpc til og ta opp div
    programmer, er det en lettvint løsning på dette. Rådet fra komplett data,var og kjøpe et tv kort ( terra tec cinergy c pci& ci, Hd-sup ) synes dette virket
    ballete, vist programkortet må taes ut av tuneren og inn i pc, og omvent.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke vil ut med kortet fra tuneren så kan du ikke motta digitale signaler på pc. Boksene til Anal digital er egentlig ikke så mye å samle på. Alle boksene har sine feil og mangler.

Du finner en rimelig CAM til rundt 500kr.
    Dilog er billig, men ikke spesielt rask ved kanalbytte.
    Technisat er dyrere og raskere enn dilog. Kan hende den er billigere hos elkjøp eller expert.

Hvis du skal ta opp fra en kanal og se på en annen må du ha to tvkort og to cam. En annen mulighet er softcam. Da slipper du utgiften til cam og du trenger en kortleser fra norsk tipping til å lese smartkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    styr unna alt fra Hauppauge. Jeg har hatt ørten kort fra de og alle har rotet til suspend/resume (sk hvilemodus) og forårsaket at PC henger.. Jeg har nå terratec, og er kjempefornøyd med dette merket...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt Terratec Cinergy kortet og CAM fra CD sammen med Mediaportal. Det fungerer helt utmerket. Prøvde med Win XP først, men etter å ha oppgraderte til Win 7 ble ting bra. Litt hopping på HD kanalene, men eller ok. Ved avspilling av opptakene fra HD kanalene med Mediaplayer er det ingen hakking. Ser på MP forumene at det er litt trøbbel ifm. avspilling av HD. Får håpe de får løst det snart.

Men når det gjelder TV kort så er det ikke noe problem på bruke Terratec Cinergy c pci& ci

Norseman

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •