Finnes component og hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes component og hdmi

Lurte på å sette opp en liten stille mediapc til stua, men problemet mitt er at jeg bare har component inn på plasmaen så skulle gjerne hatt muligheten til å kjøre bilde gjennom det for å oppnå 1080i. Finnes der noe mini atx eller evt skjermkort jeg kan bruke så jeg har både component og hdmi for fremtidig tv oppgradering?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen skjermkort med DVI kan sende ut komponent fra DVI-kontakten ved hjelp av en egen komponent-adapter. HDMI-utgang gir ikke den muligheten da den ikke har analoge pinner, noe DVI-I (som kontakten disse skjermkortene har heter) har. Noen skjermkort har også komponent ut på en egen mediakontakt som ligner på S-video-kontakt. Jeg kjenner desverre ikke til konkrete eksempler på moderne skjermkort med disse løsningene, men jeg har hatt flere ATI-kort med den ene eller andre løsningen i løpet av de siste årene.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at flere ATi produkter har denne muligheten.

Ref:
    Q1: What is ATI's HDTV Component Video Adapter?

A1:

ATI's HDTV Component Video Adapter provides analog component output support for your ATI supported Radeon™ Series graphics card. The adapter provides component output for display on a High Definition Television (HDTV) or any other component input device, such as a projector.

ATI's HDTV Component Video Adapter is the highest quality method to deliver HDTV support. It provides a big screen experience for your entertainment PC that is ideal for gaming, surfing the Internet, and watching DVDs.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil det fungere med HDCP-innhold? Vil det bli nedskalert? Ser også ut som den bare støtter opp til 1080i. Et annet alternativ er et HDMI->Component adapter, f.eks. HDFury2.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent er analogt. HDCP er kun for digitalt. Mao slipper du unna HDCP, slik jeg har forstått det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •