Etter flere år med Windows xp media center sammen med med Canal Digitals set-topp box og analogt tv-kort tenkte jeg at tiden var inne for fornyelse. Så jeg anskaffet et Floppy DTV C kort med Conax CAM og installerte Windows 7 (build 7100).
Noen dager med nytteløs scanning etter kanaler og diverse forsøk med andre OS og bla MediaPortal ga ingen kanaler på media centeret.
Fant på et forum et tips om at det kunne være smart med en antenneforsterker. Jeg trodde ikke jeg trengte det siden HD burken fra CD fungerte greit, men fant en liten forsterker på Expert som jeg forsøkte. Da klarte jeg for første gang å søke frem noen kanaler, men kun noen få. Denne forsterkeren var på 17Db. Jeg kjøpte en fra Clas Olson som var på 20Db som var det kraftigste jeg fant. Da fikk jeg enda noen flere kanaler frem, men fikk da for mye støy på de kanalene jeg allerede hadde funnet tidligere. BER verdier på >20000 gjorde at bildet ble for dårlig med pixelfeil som resultat. Så da måtte jeg skru ned forsterkingen slik at jeg nå har f.eks. 100% signal og BER rundt 2000 for NRK kanalene, men får ikke inn andre som f.eks TV3 og TV Norge som da viser signal under 50% og med høy BER. Jeg går ut fra at BER betyr Bit Error Rate, men vet ikke hvilke verdier som er akseptable for Floppy kortet.
Jeg klaget på signal/støy forhold til CD som kom og målte. Fikk beskjed om at det var bedre her enn de pleier å måle andre steder (!), og at jeg ikke kunne få bedre signaler.
Signalstyken i CD burken viser grønt og ca 70% av linja er fyllt ut.

Noen som har erfaring tilsvarende jeg har fått og evt. har noen gode tips til hva jeg kan gjøre videre?