ATI Radeon 5xxx-serie - Bitstream over HDMI ENDELIG!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 159 av 159
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da jubler vi for Radeon 5450, og buer for Geforce 210, da sistnevnte er tilnærmet ubrukelig.
    Endelig har ATI fått det til slik at jeg får flere valg av oppløsning. På et tidligere ATI-kort fikk jeg ingen mellomting mellom 1280 og 1920, og det var litt teit. På Geforce'n hadde jeg alle slags problemer, som at Tv'en ble "gjenoppdaget" ved hver oppstart, oppløsningen stilte seg til 1920. Ved film fikk jeg noe flimmer som lignet på forsinkelse øverst i bildet, utrolig plagsomt, samt at størrelsen på skjermbildet ikke passet da jeg kjørte gjennom tv. På toppen av det hele funket ikke lyden.... Lurer nå på om det skjermkortet rett og slett hadde en feil, eller var skadet. Ikke rart folk drikker, egentlig.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle hvilket skjermkort man velger av Sapphire, ASUS PowerColor osv??

Vil dette fungere fint til MKV avspilling og BDiso; Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 på dette hovekortet; ASUS P5K-E

Vil ha et vifteløst et i HTPC'en, som spiller lyd over HDMI..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Spiller det noen rolle hvilket skjermkort man velger av Sapphire, ASUS PowerColor osv??

Vil dette fungere fint til MKV avspilling og BDiso; Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 på dette hovekortet; ASUS P5K-E

Vil ha et vifteløst et i HTPC'en, som spiller lyd over HDMI..
    Nei merket spiller heller en liten rolle, og er ikke viktig, siden de alle bruker samme chip fra ATI.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Nei merket spiller heller en liten rolle, og er ikke viktig, siden de alle bruker samme chip fra ATI.
    Så jeg kan bare bestille det nevnte kortet å glede meg over 1 mindre kabel bak stereobenken?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg kan bare bestille det nevnte kortet å glede meg over 1 mindre kabel bak stereobenken?
    Det eneste jeg stusser på er strøm, det kortet du viser til bør ha 500 watts strømforsyning. Se på Powercolor sitt, det jeg kjøpte (link tidligere i tråden). Der var vel tallet nærere 350 så vidt jeg kan huske. Det funker fint til mkv og HD-lyd her hos meg.

NB! Dessuten er det 5 kr billigere!!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det eneste jeg stusser på er strøm, det kortet du viser til bør ha 500 watts strømforsyning. Se på Powercolor sitt, det jeg kjøpte (link tidligere i tråden). Der var vel tallet nærere 350 så vidt jeg kan huske. Det funker fint til mkv og HD-lyd her hos meg.

NB! Dessuten er det 5 kr billigere!!!
    Jeg vil tippe at 350w holder uansett hviket kort du velger av den chippen, Selv har jeg 5770 kort, og jeg har kun 430w i mitt kabinett:
    Komplett.no - Antec Fusion V2 430w PSU, Black, HTPC,, og dette går helt fint sammen med 2 harddisker på 750 GB + 3 TB (inkludert 2 vifter i kabinettet).

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok fint uansett hvilken modell du går for.

Er ikke sikker på hvilke kabler du sikter til nå, men du trenger kun 1 kabel fra PC-en med disse kortene siden de alle inneholder både lyd og bilde i samme HDMI-kabel (skjermkortet har også innebygd lydkort). Det er ikke behov for lydkort når du benytter HDMI, fordi du sender digitale signaler direkte inn til receiver, og benytter DAC-en i receiveren.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok fint uansett hvilken modell du går for.

Er ikke sikker på hvilke kabler du sikter til nå, men du trenger kun 1 kabel fra PC-en med disse kortene siden de alle inneholder både lyd og bilde i samme HDMI-kabel (skjermkortet har også innebygd lydkort). Det er ikke behov for lydkort når du benytter HDMI, fordi du sender digitale signaler direkte inn til receiver, og benytter DAC-en i receiveren.
    Jada, det er jeg klar over Det er litt mere mitt felt, men PC hardware har jeg falt litt av lasset på i det siste ja...

Da kan jeg kvitte meg med den optiske kabelen jeg bruker idag..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er jeg klar over Det er litt mere mitt felt, men PC hardware har jeg falt litt av lasset på i det siste ja...

Da kan jeg kvitte meg med den optiske kabelen jeg bruker idag..
    Det stemmer det, og den optiske kabelen har heller ikke støtte for 7.1 lyd, eller Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio slik du får ved dette kortet.

Men det er ikke så mange programmer som støtter Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio fra Blu-ray platene direkte fra PC-en. I dag er det vel kun PowerDVD og TotalMedia Theatre som gjør det, men det er vel stort sett DTS eller Dolby Digital med 5.1 lyd som ligger i mkv-filene i dag (slik som i vanlige DVD-er).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media Player Classic Home Cinema støtter også hd-lyd.
    iallefall via mkv
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Media Player Classic Home Cinema støtter også hd-lyd.
    iallefall via mkv
    Men kun som mkv-filer. Man kan ikke spille av Blu-ray plater direkte med MPC-HC.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har skjedd noe her!

Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig får heg ikke HD lyd til min Pioneer reciever lenger. Har prøvd å legge in siste Realtek driveren, men her får jeg ikke noe lyd og ikke engang alternativ for suround høytalere.

Med driveren som følger med i catalyst får jeg kun PCM eller DTS når jeg spiller av BD på maskinen.

Noen som kan hjelpe?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Lenge siden det har skjedd noe her!

Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig får heg ikke HD lyd til min Pioneer reciever lenger. Har prøvd å legge in siste Realtek driveren, men her får jeg ikke noe lyd og ikke engang alternativ for suround høytalere.

Med driveren som følger med i catalyst får jeg kun PCM eller DTS når jeg spiller av BD på maskinen.

Noen som kan hjelpe?
    Husk at du må sette powerDVD til å føre over HD MASTER lyd uendret gjennom HDMI da.... om det er PowerDVD du bruker...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at du må sette powerDVD til å føre over HD MASTER lyd uendret gjennom HDMI da.... om det er PowerDVD du bruker...
    Får ikke det valget. Dette gjelder i MediaPortal også. Står bare PCM uansett

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke det valget. Dette gjelder i MediaPortal også. Står bare PCM uansett
    SKal ha det valget inne på Settings for lyd når du snurrer en BD plate. Finner du det ikke, så er det der feilen ligger, fordi den står standard som å prossesere lyden ut på HD lyd.. og da blir det PCM.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SKal ha det valget inne på Settings for lyd når du snurrer en BD plate. Finner du det ikke, så er det der feilen ligger, fordi den står standard som å prossesere lyden ut på HD lyd.. og da blir det PCM.
    Kan du utdype? Det må jo være en instilling i catalyst eller noe, siden dette gjelder på alt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har testet BluRay vi HDMI. Har kun gått på mkv filer med Dolby Digital eller DTS, så HD Master er det lenge siden jeg har testet.

Har brukt denne Realtek-driveren til nå:
    Realtek

Kryss av "I accept to the above", og trykk Next.
    ATI HDMI Audio Device - R2.67

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har testet BluRay vi HDMI. Har kun gått på mkv filer med Dolby Digital eller DTS, så HD Master er det lenge siden jeg har testet.

Har brukt denne Realtek-driveren til nå:
    Realtek

Kryss av "I accept to the above", og trykk Next.
    ATI HDMI Audio Device - R2.67
    Har nå installert denne, men sliter forstatt med PCM. Får heller ikke HD lyd fra Mkv.

Hvor setter jeg instillingen at det er reciever som skal dekode lyden og ikke skjermkortet?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå installert denne, men sliter forstatt med PCM. Får heller ikke HD lyd fra Mkv.

Hvor setter jeg instillingen at det er reciever som skal dekode lyden og ikke skjermkortet?
    Innstillingen til lydformatet settes normalt i avspilleren i PC-en. Receiveren viser hvilket lydsignal den får.
    For å få ut DTS-HD Master Audio eller Dolby TrueHD kreves en HDMI-kabel, og til DTS og Dolby Digital (AC3), holder det med optisk eller coax, men selvsagt kan også HDMI benyttes.

Selv bruker jeg for det meste VLC eller Media Player Classic - Home Cinema, men bruker nå kun komprimerte videofiler som mkv eller DVD/ISO-filer til DTS og Dolby Digital, hvis filmen inneholder disse lydsporene.

Har ikke testet høyere lydformater som DTS-HD Master Audio eller Dolby TrueHD med feks PowerDVD på en god stund, men innstillingene finnes vel i PC-programmet (PowerDVD), regner jeg med.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •