ATI Radeon 5xxx-serie - Bitstream over HDMI ENDELIG!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 159
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter noen runder i tenkeboksen har jeg nå 5450-kortet oppe og går. Under konfigurering har jeg bare passet på å ikke sette kortet til 60hz. Det skifter fint mellom 50p og 24p, og jeg har nesten ikke materiale som krever 60p. Veldig sært at det skal være sånn. Men endelig bitstreaming!

Nå må bare blu-ray-avpillierne som TMT3 og powerdvd komme med automatisk skifte av oppdateringsfrekvens så begynner det å ligne på noe.

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man bruke Win7? Har ikke oppgradert HTPCen.

Cinemarillion

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Etter noen runder i tenkeboksen har jeg nå 5450-kortet oppe og går. Under konfigurering har jeg bare passet på å ikke sette kortet til 60hz. Det skifter fint mellom 50p og 24p, og jeg har nesten ikke materiale som krever 60p. Veldig sært at det skal være sånn. Men endelig bitstreaming!

Nå må bare blu-ray-avpillierne som TMT3 og powerdvd komme med automatisk skifte av oppdateringsfrekvens så begynner det å ligne på noe.

Hei.
    Jeg har også ati hd5450 og H/K avr255 men når jeg spiller av bluray i TMT3 (Win7 64) så står det i TMT3 DTS-HD Master, men på avr255 så står det 48khz pcm så det ser ut til at det blir downsamplet.

Er det noe spesielt som må gjøres for å få til bitstreamingen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er det med avspilling av lydfiler .wav, mp3, flac osv gjennom disse kortene? er kortene med andre ord en fullgod erstatning for et lydkort?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av charlize
    hvordan er det med avspilling av lydfiler .wav, mp3, flac osv gjennom disse kortene? er kortene med andre ord en fullgod erstatning for et lydkort?
    Det er korrekt. Fullgod erstatning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knall. har akkurat bestilt et 5750 1gb kort. det blir goy aa sette inn paa AVR .

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller støtter undertekster og bitstream lyd på MKV filer?

Får det ikke til med KMplayer eller PowerDVD10.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt meg Radeon 5850 fra HIS IV cooling edition, så... det er bare å plugge HDMI fra skjermkortet til Tv... HDMI fra Tv'en og ned til forsterkern?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motsatt, koble til reciever og videre fra reciever til TV. 5850-> HDMI inn på reciever -> HDMI OUT -> TV

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah okei, takker

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha meg et skjermkort med støtte for bit-stream. Tenker det blir et fra 5-serien til ATI. Men det er jo så mange?
    Jeg ønsker meg ok 3D ytelse. Tenker det kan være greit å gå for 1GB med tanke på at det skal duge en stund. Jeg er ingen gamer men det bør være bedre en mitt GFX 320GTS
    Men hva velger jeg? 5450-5550-5570-5650-5670-5750-5770?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten vil jeg bare innformere dere om at dere får bedre bilde med VGA/DVI kontra HDMI, fargene er mye klarere og mindre "blurry" bilde innstillingene er stilt PRIKK likt på hdmi og dvi inngangene men jeg får MYE bedre bilde med VGA på HIS 5850 iv cooler edition!

bare så dere alle vet det, syns selv det er rart :S

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikalsen
    forresten vil jeg bare innformere dere om at dere får bedre bilde med VGA/DVI kontra HDMI, fargene er mye klarere og mindre "blurry" bilde innstillingene er stilt PRIKK likt på hdmi og dvi inngangene men jeg får MYE bedre bilde med VGA på HIS 5850 iv cooler edition!

bare så dere alle vet det, syns selv det er rart :S
    Dette er ikke korrekt. Det du opplever her er vanligvis forårsaket av 3 ting. Enten at TVen din prosesserer analoginngangene bildemessig mens den ikke gjør det om den detekterer en datamaskin på inngangen, noe som ikke er uvanlig. Var blant annet slik på min LG LCD TV. Har du verifisert at absolutt alle innstillinger på TVen står helt identisk mellom inngangene og at absolutt all bildeprosessering er avslått på begge? Den andre sannsynlige årsaken er at oppløsningen ikke er mappet 1:1, noe som gir et uklart bilde. Et typisk problem på mange TVer er nemlig at de ikke kjører 1:1 pixelmapping digitalt når de detekterer en PC, mens de gjør det via VGA.

Det er også store muligheter for at du har problemer med forskjeller i RGB-levels (0-255 vs 16-235) siden TVer ofte setter digitalinngangen til 0-255 på digitale innganger i PC-modus i forhold til 16-235 som de andre inngangene vanligvis benytter. Noe som blir feil om PCens skjermkort ikke er stilt riktig i forhold til TVen.

Om du får orden på alle disse tre tingene slik at de blir like og korrekte for både DVI/HDMI og VGA så skal du se bildet blir meget bra og best på de digitale inngangene.

Det er forøvrig enkelt å verifisere om bildet er 100% riktig på begge innganger før du sammenligner om du har en kalibreringsprobe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette er ikke korrekt. Det du opplever her er vanligvis forårsaket av 3 ting. Enten at TVen din prosesserer analoginngangene bildemessig mens den ikke gjør det om den detekterer en datamaskin på inngangen, noe som ikke er uvanlig. Var blant annet slik på min LG LCD TV. Har du verifisert at absolutt alle innstillinger på TVen står helt identisk mellom inngangene og at absolutt all bildeprosessering er avslått på begge? Den andre sannsynlige årsaken er at oppløsningen ikke er mappet 1:1, noe som gir et uklart bilde. Et typisk problem på mange TVer er nemlig at de ikke kjører 1:1 pixelmapping digitalt når de detekterer en PC, mens de gjør det via VGA.

Det er også store muligheter for at du har problemer med forskjeller i RGB-levels (0-255 vs 16-235) siden TVer ofte setter digitalinngangen til 0-255 på digitale innganger i PC-modus i forhold til 16-235 som de andre inngangene vanligvis benytter. Noe som blir feil om PCens skjermkort ikke er stilt riktig i forhold til TVen.

Om du får orden på alle disse tre tingene slik at de blir like og korrekte for både DVI/HDMI og VGA så skal du se bildet blir meget bra og best på de digitale inngangene.

Det er forøvrig enkelt å verifisere om bildet er 100% riktig på begge innganger før du sammenligner om du har en kalibreringsprobe.

prøvd nå inntenst i 1 time, men får det bare ikke til, uansett hva jeg gjør er det akkurat samme bilde.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du et problem i oppsettet ditt (1:1 pixelmapping og korrekte RGB nivåer er forøvrig ikke noe man kan stille inn om TVen ikke støtter det).
    Sånn til info så kan det være ganske vanskelig å få stilt TVen i korrekt modus med tanke på blant annet RGB levels og 1:1 pixelmapping om det i det hele tatt er justerbart.

På min gamle TV så hadde DVI-inngangen to modus. Først valgte man inngangen 1 gang for å komme i vanlig RGB 16-235 modus, og deretter måtte man trykke på samme inngang igjen slik at den skiftet navn til PC og dermed fikk korrekt RGB-nivå. All bildeprosessering ble også automatisk deaktivert (noe som er positivt).

På min nåværende LG TV (benytter projektor i kinoen som fungerer riktig med en gang) er det enda verre og totalt uintuitivt om man ikke leser manualen i detalj (tok over ett år før jeg kom over det ved en tilfeldighet på nett). Der må man faktisk gå inn på selve HDMI-inngangen og gi den et eget custom navn, PC. Gjør man ikke dette får man ikke 0-255 RGB levels eller 1:1 pixelmapping uten skalering. Også her deaktiveres automatisk bildeprosesseringen i skjermen.

Alternativt kan du bare ignorere problemet siden du er fornøyd med VGA i dag. Spørsmålet er jo bare om du kan leve med vissheten om at de digitale utgangene gir enda bedre bilde gitt et velfungerende system.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min plasma som er en litt eldre utgave, Panasonic PV600, er egentlig beregnet å bruke VGA til PC tilkobling. Til skrivebord og surfing ser jeg at VGA gir skarpere bilde enn HDMI. Men til film så er HDMI overlegent best. At skjermen har en oppløsning på 768p er ikke noe problem. Bruker ATI sitt kontrollpanel til å strekke bilde ut. Kanon bilde og vesentlig bedre enn min Pioneer DVD spiller. Makroblokking forsvant helt da jeg gikk over til HTPC. Bruker den integrert grafikk delen på hovedkortet.

Jeg har ikke fulgt så mye med på skjermkort i det siste. Selv hadde jeg valgt det rimeligste som gir HD Audio for da er sjansen stor for at det kan kjøles passivt. Spiller man ikke, trengs ikke et kraftig skjermkort. Veldig mange går overboard her og får da en HTPC som støyer en god del. Eneste haken med mitt integrerte er at det ikke støtter hardware accelaration på to skjermer samtidig. Kommer derfor selv til å oppgradere om ikke så altfor lenge. Sammen med Solid state disk får jeg da en HTPC som er helt tyst (HTPCen min er uten vifter). :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm

Henter tilbake en gammel tråd. Jeg flyttet AVR255-en min opp på stua for å være stereoreceiver en stund, koblet mot en HTPC med mitt gamle ATI 4550-kort. Fikk igjen problemet med at systemet bare står og hopper mellom 50 og 60 hz når jeg skifter fra 50 til 60 hz i windows7.

Etter en del fram og tilbake fant jeg ut at ved å sette NTSC/PAL AUTO: ON ved å trykke en gang og holde inne back-knappen foran på AVR255 får jeg problemer. Kjøres trykknappsekvensen en gang til og settes til OFF får jeg ingen problem. Man da sender receiveren ut 50hz uansett, noe som ikke fungerer. Dere som har fått ATI 5xxx-kort til å fungere for alle oppdateringsfrekvenser mot AVR255: Har dere sjekket NTSC/PAL status?

Etter litt mer fram og tilbake gikk jeg fra siste catalyst-drivere 10.et eller annet til 9.8 og da fungerer alt som det skal. Det er med andre ord noe som ikke er rett med nyere catalyst-drivere og AVR255.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

lurte på om noen her kanskje kunne hjulpet meg.
    Får ikke til bitstreaming fra powerdvd 10
    skjermkort: ati 5450
    receiver: denon 3311
    cpu: core i3
    (vett ikke om dette har noe å si men) tv: samsung ps63c7705

Har slitt med dette i hele dag.
    Har installert nyeste ati driver, reinstallert powerdvd, installert nyeste realtek lyddriver og prøvet å google meg fram til en løsning. Men finner ikke ut av det.

Hadde satt pris på om noen her kunne hjulpet meg fram til en løsning??
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slett denne DOBBELPOST
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tripple post

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •