ATI Radeon 5xxx-serie - Bitstream over HDMI ENDELIG!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 159
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer et ATI 5550 kort som også kan kjøles passivt. Det blir nok en del kraftigere enn 5450 da det ifølge rykter skal takle 3 skjermer med hardware acc.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier kortene dems støtter 3 skjermer... Har selv ati 5750 og her har man 3 tilkoblinger, men kun 2stk kan brukes om gangen. Er det slik på alle kortene dems? Isåfall er det vel feil å reklamere for 3 skjermer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe svar på problemet mitt?

Ser etter jeg installerte det nye skjermkortet at det har støtte for TrueHD og DTSHD.

Får uansett ikke opp det siste valget i PowerDVD 9 ultra. Prøvde å innstallere patchen som annbefalt, men under installasjon får jeg beskjed om at jeg ikke har noen eldre versjon eller at den ikke støttes.

Er på god vei å få den perfekte HTPC nå, så hadde vert deilig å fått fiksa dette også!

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Er det noen som har noe svar på problemet mitt?

Ser etter jeg installerte det nye skjermkortet at det har støtte for TrueHD og DTSHD.

Får uansett ikke opp det siste valget i PowerDVD 9 ultra. Prøvde å innstallere patchen som annbefalt, men under installasjon får jeg beskjed om at jeg ikke har noen eldre versjon eller at den ikke støttes.

Er på god vei å få den perfekte HTPC nå, så hadde vert deilig å fått fiksa dette også!
    Start opp en BD-film, gå inn i options og sørg for at du har satt HDMI som valgt lydkort. Du skal da kunne velge å sende all HD-lyd til ekstern dekoder i valget under lydkortvalget. Dette dukket ikke opp hos meg før jeg hadde startet en BD-film, så jeg funderte litt på det først.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt det du sier. Får allikevel ikke opp det alternativet

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ordna det. Sletta PowerDVD og la det inn på nytt

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oyh.
    Er nybegynner når det gjelder bygging av PC'er, men har bestemt meg for å bygge en til å bruke som media PC i kinoen. Denne skal primært brukes til musikk, avspilling av festlige ting fra nett (på fester selvfølgelig) og gaming på prosjektor (Epson TW2000).
    Har et Asus Radeon HD5850 i bestilling fra Multicom som jeg skal putte i maskinen (resten av delelisten er vedlagt). Maskinen kommer til å kjøre på Windows7 64 bit.
    Planen er å koble HDMI til Onkyo 905 receiver og DVI til 23" Acer PC skjerm (eller muligens bare bruke en HDMI v1.2 splitter slik at begge får HDMI signal).
    Jeg skal IKKE ha BD spiller i PC'en, da jeg har Ps3 og OPPO fra før. Er det noen som kan se noen åpenbare problemer jeg kan havne opp i...? Jeg er ikke særlig datakyndig, og setter pris på kommentarer og kanskje litt veiledning om hvilke drivere osv som bør lastet ned.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Oyh.
    Er nybegynner når det gjelder bygging av PC'er, men har bestemt meg for å bygge en til å bruke som media PC i kinoen. Denne skal primært brukes til musikk, avspilling av festlige ting fra nett (på fester selvfølgelig) og gaming på prosjektor (Epson TW2000).
    Har et Asus Radeon HD5850 i bestilling fra Multicom som jeg skal putte i maskinen (resten av delelisten er vedlagt). Maskinen kommer til å kjøre på Windows7 64 bit.
    Planen er å koble HDMI til Onkyo 905 receiver og DVI til 23" Acer PC skjerm (eller muligens bare bruke en HDMI v1.2 splitter slik at begge får HDMI signal).
    Jeg skal IKKE ha BD spiller i PC'en, da jeg har Ps3 og OPPO fra før. Er det noen som kan se noen åpenbare problemer jeg kan havne opp i...? Jeg er ikke særlig datakyndig, og setter pris på kommentarer og kanskje litt veiledning om hvilke drivere osv som bør lastet ned.
    Med tanke på ytelse ser det veldig bra ut, men med tanke på støy er jeg litt usikker.

Jeg ville vel bytte ut CPU kjølern til noe som er stillegående, selv bruker jeg denne : Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler - CPU - Kjøling, luft - Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler - Netshop.no - pc data foto minne digital

Usikker på PSU´en du har bestilt, men den er sikkert OK. Kan du sjekke ut silentpcreview.com | Everything about Silent / Quiet Computers.
    Selv bruker jeg Nexus 430value, som er ekstremt stillegående, men endel svakere en den du har bestilt...

Om du ikke har noen krav til støy, er jo oppsettet du har satt opp gull!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har svar på dette?

Mitt 5750 kort har jeg forstått at skal støtte tre skjermer.
    Jeg har Tv via HDMI koblet opp og en 22" dataskjerm med vga. Skulle gjerne klonet disse skjermene, men når jeg gjør det så får jeg så ekstremt dårlig oppløsning på tven. Klarer heller ikke få gjort noe med det.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Mvh
    Magnus Høve

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Reinstallerte win7 32-bit. Bilde kommer opp, men under kofigurering av overscan for forskjellige oppdateringsfrekvenser forsvinner bildet og mister sync. Dette skjer spesielt når jeg går til 60hz. Får bilde når jeg går tilbake til 24hz, men da gir også 50hz problemer. Projektoren står bare og blinker. Men før bildet forsvant rakk jeg å installere realtek-driveren og får supportet på både hdcp og alle lydformater. Har ikke testet avspilling da dette er et ferskt OS. Opprettet reklamasjonssak mot komplett. Kan ikke forstå at det skal være slik. Er nesten fristet til å spytte i noen hundre kroner ekstra for et 5670-kort, da HTPC-en i kinoen ikke er så støykritisk som den på stua.
    Fikk nytt kort fra komplett i går. Akkurat samme problem. Etter å ha skiftet rundt på oppdateringsfrekvenser får ikke kortet "satt seg" til en oppdateringsfrekvens og bildet står bare og blinker/skifter mellom 50hz og 60hz. Så da må det være noe annet med hardwaren min. Andre her har jo fått kortet til å fungere mot AVR255. Hovedkortet mitt er et småantikkt socket 939 med ati xpress 200 brikkesett. Har lest at noen har problemet med 5xxx-serie og socket 939 men de får ikke startet maskinen engang. Får vel teste med å installere kortet i den andre htpcen min, og eventuelt krype til korset og kjøpe ny hardware. Irriterende at det må koste 1500+ for å få et 400 kronens grafikkort å fungere...

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Noen som har svar på dette?

Mitt 5750 kort har jeg forstått at skal støtte tre skjermer.
    Jeg har Tv via HDMI koblet opp og en 22" dataskjerm med vga. Skulle gjerne klonet disse skjermene, men når jeg gjør det så får jeg så ekstremt dårlig oppløsning på tven. Klarer heller ikke få gjort noe med det.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Mvh
    Magnus Høve

Det er kanskje forskjellig maksimal oppløsning på TV og skjerm. Bildet blir klart best i maksimal oppløsning. Når du kloner, må begge skjermene ha samme oppløsning, dvs. den laveste oppløsningen

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her har jo fått kortet til å fungere mot AVR255.
    Eneste jeg kan komme på i farta som kanskje gjør underverker er ny bios på hovedkortet og ny firmware på AVR255`en...

Forresten, har du nok futt i strømforsyningen?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Eneste jeg kan komme på i farta som kanskje gjør underverker er ny bios på hovedkortet og ny firmware på AVR255`en...

Forresten, har du nok futt i strømforsyningen?

DrE
    Strømforsyninger er på 400 watt. Grafikkortet krever jo maks 20 watt og er langt lavere enn de fleste andre kort. Bios burde jeg jo selvfølgelig sjekket ut at er den siste, men mener jeg oppdaterte denne da jeg ikke fikk et Radeon 3470-kort å fungere skikkelig.

Jeg leste en del på nett og fant ut at 5xxx-serien krever PCI-E v 2.0 for å fungere skikkelig. Det gamle hovedkortet jeg har har bare versjon 1.1.

Enden på visa ble å bestille dette: MSI 770-C45 AM3 ATX og denne: AMD Athlon II X2 240 pluss en dæsj minne. Da bør det fungere ordentlig, og hvis ikke har jeg iallefall fått oppdatert kino-pcen min for en veldig rimelig penge. Synes mediaportal er litt tregt med den gamle AMD X2 3500+

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo også kjøpt en billig phenom core cpu og satset på at du fikk låst opp de siste kjernene (Hovedkortet du har valgt tror jeg har den funksjonen i bios)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du kunne jo også kjøpt en billig phenom core cpu og satset på at du fikk låst opp de siste kjernene (Hovedkortet du har valgt tror jeg har den funksjonen i bios)

DrE
    Blir veldig off-topic nå, men en ren HTPC som i 95% av tilfellene skal spille av HD-film og TV med DXVA har ikke noe behov for flere enn to kjerner. Dessuten ser det ut som om Phenom-prosessorene er 95W mens den jeg bestilte er 65W.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har just nylig kjøpt og testet det billigste Radeon 5000-serie kortet jeg klare å oppdrive for å se om det duger. Snakker om HD 5450 m/ 512MB DDR2 RAM (du får DDR3 og 1GB, men hva er vitsen??). Tror det var modellen fra Sapphire og det kostet noe slikt som 350 kr. Stort pluss for at det faktisk fulgte med low profile braketter også. Kortet er vifteløst og bruker bare en PCI-E slot.

OS jeg bruker er Win 7 64bit Pro. Ikke noe problemer med å få streamet alle vanlige (DTS, DD, PCM) formater i WMC (HD-sendinger med 5.1, f.eks.), XBMC eller MPC HC. Sistnevnte vil etter litt knot også spille DTS-MA fra MKV-filer. Måtte bruke nye 32 bit betaversjoner av MPC HC og FFDShow og sette dem opp riktig.

Bruker kun kortet via HDMI mot revicer og så inn i 50" tv (KRP-500M). Eneste som er litt knot er at ATI som standard underscanner bildet, så man må rote litt rundt i drivere for å få bildet til å fylle hele skjermen. Dette må man gjøre pr frekvens/oppløsning så det ut til så det er litt tungvindt. Det er også litt småkranglete med XBMC (enten bytter den frekvens og du får underscan på bildet, eller så får man en del "tear" v/ 50Hz full HD). I MPC HC er det helt strøkent med DTS-MA lyd og 1080p (mkv-fil).

Så ja, mye HTPC-moro for pengene må jeg HD 5450 512/DDR2 er. Du trenger ikke mer hvis du ikke skal spille spill, men spille film med bitstream av lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nytt kort fra komplett i går. Akkurat samme problem. Etter å ha skiftet rundt på oppdateringsfrekvenser får ikke kortet "satt seg" til en oppdateringsfrekvens og bildet står bare og blinker/skifter mellom 50hz og 60hz. Så da må det være noe annet med hardwaren min. Andre her har jo fått kortet til å fungere mot AVR255. Hovedkortet mitt er et småantikkt socket 939 med ati xpress 200 brikkesett. Har lest at noen har problemet med 5xxx-serie og socket 939 men de får ikke startet maskinen engang. Får vel teste med å installere kortet i den andre htpcen min, og eventuelt krype til korset og kjøpe ny hardware. Irriterende at det må koste 1500+ for å få et 400 kronens grafikkort å fungere...
    Det var som rakkern. Fikk deler og montert nytt hovedkort+cpu+minne og HIS 5450-kortet. Nøyaktig samme problem. Prøvde også nyinstallasjon av Win7. Kobler jeg direkte i projektor går det bra, men AVR255 og kortet snakker ikke sammen... Surt

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å knote litt i dette panelet og se om det hjelper å få låst til en frekvens?
    ATI Radeon 5xxx-serie - Bitstream over HDMI ENDELIG!!-aticapture-png

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ Har prøvd dette. Enenste måte å få kontakt med pcen på er å starte i safe mode og avinstallere driveren. Så må jeg bruke system restore til å gå tilbake et stykke og reinstallere driveren. Alternativt koble HDMI-kabelen til projektoren rett i skjermkortet.

Fikk såvidt testet litt mer systematisk, det som er sært er at etter å ha installert 10.2 driveren og rebootet kommer skjermen opp i 1920x1080 men med 30i ikke 60p. Skifter jeg over til 60p får jeg 60p, men hvis jeg da bytter videre til 50p eller 24p mister jeg kontakten med bildet igjen. Og så er det tilbake til safe mode og system restore...

Prøvde en annen HDMI-kabel uten at dette hjalp.

Tenker litt på å bestille et 5570 eller 5670-kort, teste og bruke angrefristen men har brukt litt for mye penger på dette eksperimentet nå. For de 2000 jeg har brukt på skjermkort + hovedkort + cpu + minne kunne jeg jo kjøpt hdmi-lydkort istedenfor.

Andre her som har den nøyakitge komboen HIS 5450 512 DDR3 og AVR255 med siste firmware? Og får til å skifte mellom 24p, 50p og 60p uten problemer?

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her som har den nøyakitge komboen HIS 5450 512 DDR3 og AVR255 med siste firmware? Og får til å skifte mellom 24p, 50p og 60p uten problemer?
    Jupp.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •