ATI Radeon 5xxx-serie - Bitstream over HDMI ENDELIG!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 159
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bitstream fungerer ikke igjenom MP12. Her må du bruke PowerDVD Ultra eller Archsoft TMT. Har testet WinDVD 2010 pro men det var bare tull. Ikke støtter det iso filer heller. Masse bug i dette.
    Tenker da på BD :

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Tja vi prøver her:
    Takker! jeje, da er det muligens på XP at dette ikke funker. Mitt Catalyst Control Center ser ikke slik ut. Har ikke mulighet for å enable skaleringsfunksjonen. Jeg har jo hatt det tidligere på XP/ATI HD2600pro. Snodige greier.

DrE

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester av HD 5670 er ute. Ser ut til å kun trenge halve effekten av et 5770. Prisene jeg ser nå i nettbutikkene er ned mot 700kr, men jeg har enda ikke sett noen passivt kjølt modell (som vel det er det jeg er på jakt etter).

The Radeon HD 5670 Architecture - Review Tom's Hardware : ATI Radeon HD 5670: DirectX 11 For $99

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kommet over en vifteløs utgave enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Noen som har kommet over en vifteløs utgave enda?
    5450 kommer i salg i februar. Om den er i Norge samtdig vet jeg ikke. Men de er ikke langt unna: AnandTech: AMD's Radeon HD 5670: Sub-$100 DirectX 11 Starts Today

AKIRA

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Tester av HD 5670 er ute. Ser ut til å kun trenge halve effekten av et 5770. Prisene jeg ser nå i nettbutikkene er ned mot 700kr, men jeg har enda ikke sett noen passivt kjølt modell (som vel det er det jeg er på jakt etter).

The Radeon HD 5670 Architecture - Review Tom's Hardware : ATI Radeon HD 5670: DirectX 11 For $99
    Vurderer om jeg skal bestille meg et slikt kort.. eneste krav utennom 1080p og bitstream er det greier å dra wow, hvis det skulle bli spilt på storskjerm en gang

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et HIS 5750 cooltec IV kort, det anbefales på det sterkeste!
    Meget støysvakt, jeg kan på ingen måte høre skjermkortets vifte med åpent kabinett. Get HD PVR dekodern min bråker faktisk mer en pcen totalt....

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jeg kjøpte et HIS 5750 cooltec IV kort, det anbefales på det sterkeste!
    Meget støysvakt, jeg kan på ingen måte høre skjermkortets vifte med åpent kabinett. Get HD PVR dekodern min bråker faktisk mer en pcen totalt....
    Nice, bra med slik tilbakemelding
    Støynivået står høyere på pri-listen enn prisen for min del

Bruker du det i en ren HTPC?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står i en ren HTPC\Server sak i stereo benken, montert i et bzerk åpent acryl kabinett....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når HD 5450 forventes i Norge?

Ser MSI allerede selger:

MSI R5450-MD512H Radeon HD 5450 512MB 64-bit GDDR3 pci-e 2.1x16 hdcp raedy video card-Retail

til ca. 55$

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI Radeon HD 5450 er nå lansert.

ATI Radeon HD 5450 focuses on multimedia features, neglects gaming -- Engadget

The Radeon HD 5450 was flawless during playback of all video types and CPU utilization was extremely low. In addition, we should note that Adode now supports GPU acceleration of Flash video and the 5450 also performed well playing back HD vids from Hulu, Youtube and the like.
    but now that the Radeon HD 5450 offers better audio and consumes 32W less during Blu-ray playback you can guess which one is in our HTPC now. This is a 25% power reduction at both idle and during Blu-ray playback. Not bad power savings for just changing out the card.
    ATI Radeon HD 5450: DX11 On The Cheap - HotHardware

ATI Radeon HD 5450 512MB DDR3 Video Card Review - Radeon HD 5450 - DX11 For $49 - Legit Reviews

ATI Radeon HD 5450 review | Graphics cards | Reviews | PC Pro

Her er Radeon HD 5450 - Hardware.no

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIS Radeon 5450 512MB DDR3 bestilt fra komplett: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580537 til en meget billig penge.

Blir spennende å se hvordan det fungerer med mkv-filer rippet fra bluray med trueHD og DTS-MA-lydspor avspilt i Mediaportal.

Hvis nå bare ArcSoft eller hvem som helst kunne lage avspillerprogramvare som også skifter oppdateringsfrekvens dynamisk så kunne PC-en gjort alt. Foreløpig står Panasonic BD35 trygt men den er litt for treg. Vet at Mediaportal kan skifte oppdateringsfrekvens, men det fungerer ikke spesielt bra på blu-ray, og egentlig er det for dårlig av dette ikke ligger i avspillerprogramvaren.

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    HIS Radeon 5450 512MB DDR3 bestilt fra komplett: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580537 til en meget billig penge.

Blir spennende å se hvordan det fungerer med mkv-filer rippet fra bluray med trueHD og DTS-MA-lydspor avspilt i Mediaportal.

Hvis nå bare ArcSoft eller hvem som helst kunne lage avspillerprogramvare som også skifter oppdateringsfrekvens dynamisk så kunne PC-en gjort alt. Foreløpig står Panasonic BD35 trygt men den er litt for treg. Vet at Mediaportal kan skifte oppdateringsfrekvens, men det fungerer ikke spesielt bra på blu-ray, og egentlig er det for dårlig av dette ikke ligger i avspillerprogramvaren.
    Ser at man får det samme kortet med 1GB minne også.. Er det noe poeng eller holder det med 512MB til en HTPC?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva for noe skjermkort skal jeg bestille for å få full hd bilde og lyd til ekstern forsterker (Pioneer vsx-lx51) uten for mye krøll? Vil også ha mulighet for så mye hertz som mulig.

Skal montere det på Asus m3n78-vm hovedkort med amd prosessor.

Mvh
    Magnus Høve

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville faktisk styrt unna 5450 for HTPCen.

As for the 5450, the results aren’t quite what we were hoping for. AMD believes that the 5450 is powerful enough that they allow it to use all of the AVIVO processing features at once, which means the drivers allow us to turn on things like Vector Adaptive Deinterlacing and denoising even when Smooth Video Playback is enabled. However in our tests with Smooth Video Playback enabled, Vector Adaptive Deinterlacing isn’t used even when we force it through the drivers. Everything else works with Smooth Video Playback enabled, just not Vector Adaptive Deinterlacing. If we disable Smooth Video Playback, then Vector Adaptive Deinterlacing will kick in.

We’ve informed AMD of our findings, and they’re still looking in to the issue. However we believe that the problem is ultimately a lack of resources on the 5450 to handle all of this, so we’ll see what they come up with.
    AnandTech: AMD’s Radeon HD 5450: The Next Step In HTPC Video Cards

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se da, har i hvertfall bestilt en stykk slik: Komplett.no - HIS Radeon HD 5450 1GB DDR3

Håper den gjør jobben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Leste dette men fant aldri ut hva smooth video var for noe. Er strålende fornøyd med bildekvaliteten på 4550-kortet jeg bruker nå uten dette, og så lenge det gir ut 23.9xx hz burde det jo fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Vi får se da, har i hvertfall bestilt en stykk slik: Komplett.no - HIS Radeon HD 5450 1GB DDR3

Håper den gjør jobben
    Flott om du gidder å poste en tilbakemelding på om dette duger.
    Er på jakt etter noe lignende selv, men er usikker på hvor kraftig kort jeg må ha.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Håper den gjør jobben
    Ja...? noen som har testet billig kortet m/ HD lyd og bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avinstallerte de eksiterende driverne, både ATI og Realtek, for 4550-kortet mitt. Innstallerte det nye kortet (5450) i maskinen og installerte Catalyst 10.1 1.feb-utgave for 5450. Både CCC, ATI-driver og ATI HDMI Driver. Får beskjed om å restarte maskina og begynner å sette opp CCC-instillinger.

Jeg fikk haket av VA-deinterlacing og smooth video samtidig med edge enhancement, men jeg fikk aldri testet dette for etter et skifte av oppdateringsfrekvens begynnte projektoren bare å blinke som om den ikke får riktig sync eller noe. Ved å logge inn via VNC får jeg også veldig dårlig kontakt med maskinen da den driver og resetter desktoppen hele tiden. Jeg koblet ut HDMI-kabelen som går til H/K AVR255 og testet en annen kabel men samme problem. Koblet så direkte til projektor og da fikk jeg bilde. Eneste måte å få kontroll på maskinen igjen var å skru av forsterkeren eller koble til projektoren.

Etter mye fram og tilbake med driversweeper og reinstallasjoner av drivere med og uten ATI HDMI driver får jeg fortsatt ikke systemet til å virke når det går gjennom AVR255. Så jeg har ikke fått til å teste lydegenskaper ennå, bare rukket å sjekke deinterlace-mulighetene. Ikke at det betyr så mye da denne maskinen i 95% av tilfellene blir brukt til HD-film. Iallefall til Formel1-sesongen er igang.

Konklusjon: Hvordan i allverden skal jeg få dette kortet til å virke mot receiveren min? Har lest litt om EDID-override, men dette virker å ha noe med å få HDCP og HD-lyd til å fungere, men jeg får ikke bilde. I kveld tenkte jeg å ta total reinstallasjon av windows7. Takk og lov for windows home server som gjorde at jeg bare kunne koble inn det gamle 4550-kortet og kjøre systembackup da jeg endelig hadde muligheten til å se film igjen. Dumt å måtte bruke masse dyrebar egentid på et system som ikke vil virke.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •