Asrock 330 og ue55B7070 - TV identifieres som Generic PnP monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asrock 330 og ue55B7070 - TV identifieres som Generic PnP monitor

have an Asrock 330 ION based mini computer running Windows 7 rtm hooked up against my Samsung ue55B7070 LED TV. I am using MediaPortal media center to play back movies, mainly in x264 mkv format.

The Nvidia Control Panel tells me that it is using native 1920*1080@60hz resolution.

However, in the MediaPortal setup under General, the display shows "Generic PnP monitor (1280x720) on NVIDIA ION". This setting is greyed out, so it's not possible to change it.

Anyone have a clue why I can't tell MediaPortal to output video in native resolution? Do I need a specific driver for my LCD display to be able to change the resolution?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VGa vs HDMI

Har ennå ikke lykkes i å løse dette problemet, så jeg vurderer å bytte ut HDMI kabelen med en VGA kabel. Vil jeg få like bra bildekavlitet med VGA som HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja windows 7 fungere vistnok ikke bra sammen med xbmc har jeg lest Bruk gjerne denne tråden for å feilsøke. Erfaringer med Asrock NetTop ION 330 - Forum - Diskusjon.no Ser ut som svartet for å kjøre xbmc er å kjøre ubuntu i bunnen i stedet for windows.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •