HTPC med HDMI extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med HDMI extender

Noen som har erfaring med å putte pcn i ett annet rom? Har slått fra meg ren medieavspiller på grunn av manglene webtv muligheter. Bluray osv spilles av fra egen spiller så trenger ikke fysisk adgang til maskinen.

Eller er det alternativer for kjøling for primært cpu som ikke støyer nevneverdig? Både skjermkort og psu finnes med vifteløst nå, mangler bare noe støysvakt for cpu..

Alternativt blir det HDMI over nettverk...
    Har dobbelt CAT6 strekk til bod/stue, en er ledig begge steder, med andre ord kan jeg ikke bruke HDMI KVM over IP som krever en kabel for video og mus/tastatur/usb.

Vurderer Gefen HDMI extender som funker på CAT6 kabel samt en trådløs USB extender for mus/tastatur. Noen som har prøvd likende? Eneste ulempen jeg ser er mangelen på USB som kan brukes til å spille av feks. video fra minnepinner osv. Men har strengt tatt ikke mange meterne å gå til arbeidstasjonen som jo står på nettverket og kan koble til der..

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke vurdert å gå for et klient/server oppsett? Har kommet en del spennende små hovedkort i det siste som gjør at man kan lage veldig små og støysvake frontends... Så kan serveren bare stå å bråke på et annet rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •