Noen firma som driver med ripping/overføring av audio CD til andre digitale format?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen firma som driver med ripping/overføring av audio CD til andre digitale format?

Hei.

Planer om ripping av stor CD samling, og lurte i den sammenhengen på om det er firma som tar slike jobber?
    Finner masse for overføring av film og bilder i forskjellige format når jeg søker, men ingenting om overføring av CD til MP3, FLAC eller lignende.

Lurer litt på hva noe slikt kan koste nemlig....

Og et annet alternativ jeg vurderer er å bygge meg en egen rippemaskin med 4-kjerne CPU, 4-5 CD-ROM og bruke dBpoweramp Batch Ripper og betale for oppslag på metadata.

Eller finnes det et annet rippeprogram som kan kjøre flere samtidige rippinger, finne metadata og cover på nett samt lagre i to forskjellige format samtidig?

Orker bare ikke å sitte å mate en og en CD og finne coverart og slikt på alle selv. Vet ikke alle plater vil finnes, men om jeg får ihvertfall 80% riktig er jeg fornøyd.

Noen tips der ute til dette?

Nettulf

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du finner et firma er det kanskje billigst å kjøpe det på nytt på nett å laste ned.
    Legg ut et anbud så kanskje noen arbeidledige orker.

Her har du noen firma
    RipDigital CD to MP3 Conversion Service. Burn CDs to MP3, AAC, Windows Media (WMA), FLAC and lossless
    som forøvrig er det mest omtalte (positivt) så forhåpentlig vis trygt og godt på alle måter.
    Firma ripper CD-ene for deg

ITavisen | Firma ripper CD-ene for deg
    Dette er gamle nyheter og firmaet i dg

CD Ripping Service and CD Conversion Service | Ripstyles CD Conversion

CD Ripping Toronto iPod Loading Services

MusicShifter—CD Ripping Service, CD Conversion Service

Lyd er lidenskap
    Selv bygger jeg DTS av album.
    (tar ca 1 time pr sang)
    med noen 1000 album er det evighets arbeide å man finner også ut at man får nye sanger å grupper å like så alt det nedlagte arbeidet med å endre format resulterer i at man kanskje hører på 1% av det man har laget.

Borkastet

Tror jeg laget 60 000 mp3 sanger ut av albumene mine for noen år siden.lagret på noen eksterne harddisker.....har ikke startet harddiskene på 3 år nå.

Min anbefaling er ripp det du virkelig ønsker å høre på

laptop / HTPC å spotify dekker det meste å man slipper å lage , lagre egen musikk
    Products overview - Spotify

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!

Ser ut til at jeg må ta den tunge jobben selv ja, har ikke så lyst å drive med sending av alle platene land og strand rundt....

Noen anbefalinger til gode programmer som gjør denne jobben enklest og best mulig?
    Vil ha det rippet til MP3 og Flac i samme runde, og mest mulig av metadata og albumart riktig inn med en gang.

Nettulf

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo altids investere i en av disse rippe robotene, hva prisene er vet jeg ikke men tipper du må ha en ganske stor samling for at det skal være værd det.

CD Ripping, Content Aggregation, DVD Ripping, Ripstation and MF Digital from Formats Unlimited Inc

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Planer om ripping av stor CD samling, og lurte i den sammenhengen på om det er firma som tar slike jobber?
    Dette er ikke lov.

Seriøst.

Og, jeg mener det ikke på "fy skamme seg, det er forbudt å kopiere musikk"-måten.

Det er (nær sagt, selvfølgelig, uansett hva bransjen måtte mene) lov å kopiere sin egenkjøpte musikk til harddisk. Men, åndsverksloven sier eksplisitt at det ikke er lov å utføre slik kopiering med fremmed hjelp. Dermed vil ethvert firma som prøver å tilby denne typen tjenester stille seg svært laglig til for søksmål fra musikkbransjen.

Jeg ser det dermed som fullstendig usannsynlig at det vil dukke opp noe firma med det første, som tilbyr CD-ripping-tjenester. Og skulle det dukke opp noen, vil det nok ikke ta lang tid før de får brev fra noen hissige advokater, og ser seg nødt til å legge ned tjenesten.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv rippet rundt tusen CD-er med programvare fra dbpoweramp.

Henholdsvis batch ripper og batch converter.
    Batch ripper har støtte for å bruke flere CD-rom om gangen så da kan man få det til å gå ganske fort unna med noen få hundrelapper i hardware.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Jeg har selv rippet rundt tusen CD-er med programvare fra dbpoweramp.

Henholdsvis batch ripper og batch converter.
    Batch ripper har støtte for å bruke flere CD-rom om gangen så da kan man få det til å gå ganske fort unna med noen få hundrelapper i hardware.
    Hmm. Det programmet så ganske interessant ut, ja. Jeg har plass til fire DVD-rommer i PCen, så det burde være mulig å få rippa CDene mine relativt fort med den løsningen.

RipNAS ser også ut som en herlig løsning. Litt overpriset, kanskje, men det er veldig kjekt med ting som er helautomatisk og fungerer rett ut av boksen. Spørsmålet er om den faktisk funker så bra som de sier, og om det er veldig vanskelig å få billigere bokser (som f.eks. Asus EeeBox) til å fungere like bra.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen fin ting med batchripper er at når den er ferdig med å rippe så spytter den ut skuffen. Når du da legger i en ny plate og dytter inn skuffen igjen så begynner den å rippe uten at du trenger å trykke på noe start-knapp.

Jeg rippet mine plater med bare en CD-rom, men det jeg gjorde var å sette i gang rippingen for så å gjøre noe annet. Jeg bare stakk huet innom PC-rommet av og til og satt i en ny plate.

En ting du bør være obs på før du setter igang med ripping/encoding er variablene til tagging av filer. Jeg bruker to sett variabler, en for plater med en og samme artist og en for plater med "diverse artister".

Å kjøre et par testrunder før man setter i gang full produksjon er alltid lurt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet dbpoweramp en del, og likte det ganske godt.
    Ikke alt den fant selvfølgelig, men ganske brukbart.
    Og med to gode CD-brennere i maskinen og dobbelkjerne prosessor gikk det jo unna.
    Har faktisk vurdert å bygge meg opp en enkel maskin med 4 optiske stasjoner og bruke dette programmet.

Men irriterende at man i Batch ripperen må betale for hver CD ved bruk av metadata fra de proffe tjenestene når prøveperioden på 400 plater eller så er over.

Når det gjelder lovligheten av dette er ikke jeg sikker på hvordan det fungerer her i landet, men det finnes mange slike firma ute i den vide verden.
    At det skal være ulovlig å rippe musikk for andre så lenge man ikke beholder en kopi selv, er meg ganske uforståelig...
    Men det er det jo ofte med slike lover og regler ;-)

Nettulf

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har sendt deg PM siden jeg både er imot reklame og det sikkert ikke tillates etter forumets retningslinjer å legge ut kommersielle henvendelser i trådene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •