Asus pundit oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har i dag satt sammen nesten akkurat samme løsning for å koble til tv hjemme;
    Pundit P4-P5N9300, E7500, 4xGB 800mhz OCZ gold minne, 1,5 TB WD green.
    Prøver også å skaffe et LG GGC-H20L drev som tar både HD-DVD (har en del liggende) og BluRay, noe som ikke er så enkelt å få tak i lengre.

Med dette oppsettet bør det ikke by på problemer selv å spille av 1080 materiale. E7500 CPU'en er mer enn kraftig nok til å ta seg av software dekoding av materiale. Men man kan jo med fordel benytte seg av hw akselrasjon på det integrerte skjermkortet så langt det er mulig...

Skal i morgen sette opp dual boot. Bruker windows 7 (får å få spilt av HD-DVD og BluRay. Finnes ikke drivere å programvare for å spille av bluray og hd-dvd via linux enda). Ubuntu/Linux med XBMC til å ta seg av alt annet (mkv etc.)

Har noen terra med underholdning 2 etasjer under stua, som jeg skal prøve å ha mulighet til å hente ut hvor som helst i huset. Har derfor kjøpt inn Devolo AVplus i tillegg (200mbit DLAN via strømnettet). Håper i alle fall det skal bli mulig å streame fra filserver til hvilket som helst annet rom ...

Hvis du har planer om å bruke XBMC finner du en tråd på muligheten om å bruke medfølgende fjernkontrol til pundit'en her:
    [LINUX] Asus Pundit P4-P5N9300 Media Center Remote Control and LIRC? - XBMC Community Forum

XBMC Community Forum finner du forøvrig masse god hjelp til generelt oppsett av XBMC.

Til tross for å aldri ha vært bruker av xbox mediacenter tidligere, kan jeg ikke si annet enn at jeg er imponert over brukergrensesnittet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •