Ingen signal ved tilkobling av PC til TV vha HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen signal ved tilkobling av PC til TV vha HDMI

Hei,

Jeg har følgende oppsett.

PC med Win7 RC
    Skjermkort: ASUS EAH 4670 HD
    TV: Philips 47PFL9603H

Dette oppsettet fungerte fint med en hdmi-kabel mellom tv'en og pc'en.

En dag blinket tv-skjermen en gang mens jeg satt og surfet, og oppløsningen ble redusert til rundt 720p. Det var bilde bare midt på skjermen. Jeg restartet pc'en i håp om å fikse det automatisk. Til min store overraskelse fikk jeg absoultt ingen bilde. Ikke engang boot-skjermen.

Prøvde å koble med DVI-kablel. Det fungerte heller ikke. VGA fungerte fint, men den støtter ikke Full HD-oppløsning.

Div annet utstyr (dvd, bærbar pc) fungerte fint via hdmi. Tenkte det var noe galt med skjermkortet, og sendte det tilbake til Netshop, som fakturerte meg 125kr og konkluderte med at kortet var i orden. Dette stemte når jeg koblet pc'en til en annen skjerm.

Altså: Pc'en fungerer fint med andre skjermer. Tv'en fungerer fint med andre hdmi-enheter. Men når jeg kobler min tv og pc sammen, får jeg ingen verdens signal via hdmi/dvi.

Drivere på skjermkortet og firmware på tv'en er oppdatert til siste versjon.

Hjelp meg med dette før jeg kaster pc'en og/eller tv'en ut av vinduet. Ikke stå utenfor for å ta i mot. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si hva som er gærent her..

Det som slo meg først er at PCen switcher umiddelbart over til en oppløsning/frekvens som TVen ikke takler med en gang den detekterer TVen. Meeen i følge den teorien burde ikke Boot-bildet påvirkes..

Har du mulighet for å prøve å klone samme bilde på TVen + en skjerm til?
    Da får du i det minste sett litt på innstillinger mens du prøver deg fram med forskjellige oppløsninger etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke en flatskjerm liggende, men da jeg testet pc'en hos kompisen min, koblet jeg til via hdmi og vga samtidig. Det ble da detektert "to skjermer", en på hdmi og en på vga. Når jeg prøver det samme hos meg, blir ikke hdmi detektert. Skal prøve å låne en skjerm til helga, og teste det du anbefaler.

Ringte Philips support i dag. De hadde heller ingen svar, men lærte at man kan trykke 123654 på fjernkontrollen for å få info om tv'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •