bruke eee PC som "server"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bruke eee PC som "server"?

Det er hvertfall tanken min, noen som kunne gitt meg litt tips her? Det som er planen er å koble ekstern HD til en Asus EEE som jeg ikke bruker, sette opp HDen som en slags "delt mappe", og overføre musikken min trådløst til denne harddisken hver gang jeg har lastet ned ny musikk til min hovedmaskin. Videre vil jeg da koble EEEen til ekstern DAC, for så til forsterkeren.

iTunes hadde jeg tenkt til å benytte meg av som avspiller, slik at jeg kan skaffe meg iPod touch for å styre iTunes, samt at det går vel å få iTunes til å automatisk oppdatere sitt bibliotek hver gang det havner en ny sang i den "delte mappen"?

Grunnen til at jeg vil gjør det slik er:
    1) iPod Touch er billigere enn Squeezebox, samt at jeg synes den er mye mer brukervennlig enn Squeezebox fjernkontrollen.
    2) Jeg har lite plass på min hovedmaskin, samt EEEpcen bruker jeg aldri, så jeg vil finne en nytte i den ved at EEEen nå lagrer all musikken min (etterhvert også bilder)
    3) Jeg skal ikke bruke den til avspilling av film etc. så litt usikker på om denne tråden havnet på riktig forum, men prøver meg her

ved å sette det opp som forespeilet, vil jeg da også kunne kontrollere Spotify? Og vil jeg evt. kunne styre radiokanaler i iTunes?

Takker på forhånd for hjelp! Har god kjenskap til Squeezebox, men tenkte at dette kunne være en vel så god løsning. Noe som taler for og imot? Vet at EEEpcen er meget treig, men tror den skulle klare å utføre disse applikasjonene greit...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt opp alt det du nå planlegger, men da med en MacMini. Funker som ei kule. Siden du allerede har EEE´n så prøv. Koster deg 30 minutter å teste. Jeg tror det vil fungere greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har satt opp alt det du nå planlegger, men da med en MacMini. Funker som ei kule. Siden du allerede har EEE´n så prøv. Koster deg 30 minutter å teste. Jeg tror det vil fungere greit.
    takker for svaret, jeg tror også at det vil fungere bra, men lurer på om det finnes bedre løsninger rett og slett? Har ikke iPod touch fra før av, og denne kommer kun til å bli kjøpt inn som fjernkontrol...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt finnes det bedre løsninger, men ikke for 1000 kroner (prisen for en iPod Touch). Du har jo alt det andre allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg tenkte =)
    Bare lurer på, må kjøpe med en USB DAC, må denne installeres med drivere el?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Mac så kan du jo vite at jeg ikke måtte installere drivere når jeg koblet Mac´n til Abrahamsens DAC V6. OSX lar signalet passere ubehandlet til USB. DAC V6 dukka opp som eksternt lydkort automatisk.

Under Windows tror jeg du bør installere ASIO da Windows roter med lydsignalet internt før det slippes ut via USB. Men, det kan nok andre fortelle mer om.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •