Sexy RF fjenkontroll, tastatur og must til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sexy RF fjenkontroll, tastatur og must til HTPC

Jeg er på utkikk etter en fjernkontroll og et trådløst tastatur med touchpad eller mus til PC som er litt stilig, som pynter opp i stua istedet for å se ut som noe rot som ligger og slenger, som scorer top på WAF. Tastatur og fjernkontroll som kommer standard med iMac hadde passert mine krav, men jeg bruker altså PC, og er det ingen produsenter som tenker litt design når det gjelder PC-utstyr?

I tilleg til å være lekkert må utstyret selvfølgelig også være funksjonellt (ellers er det ikke godt design), også må det være RF-basert siden PCn min står i rommet bak TVen.

Jeg har tittet på Logitechs produkter og de er ok, men finnes det ikke noe bedre? DiNovo mini er jo litt stilig og kan kanskje løse alle mine behov i ett, men jeg ønsker meg et større tastatur.

DiNovo Edge har jeg også tittet på. Dette ser ut som et ok tastatur men er ikke så pent at jeg vil ha det fremme hele tiden. Det kunne vært en mulighet om jeg kunne supplert med en fjernkontroll til vanlig bruk. Men jeg har ikke greid å finne en RF-basert fjernkontroll jeg har falt for, noen tips her? Kunne gå for en av multi-fjernkontrollene til Logitech men synes opp mot 4000 for en fjernkontroll er i drøyeste laget. Er de verdt det? Finnes det alternativer. En PDA (med nøvendig software) høres ut som et godt alternativ, kan noen anbefale en rimelig PDA det er fornuftig å kjøpe kun for dette formålet?

Noen som har tenkt samme tanker som meg? Og funnet en løsning de er fornøyde med?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner 4000. Hvis du får tak i den utgående Harmony 895 så ligger vel den på rett under 2500,- og gjør det meste (mere enn den den blir erstattet av; 900)

Den kan du i tillegg styre Z-wave komponenter med.

Keysonic ACK-540RF ("litt" snodig utseende, men får skryt)
    Trust KB-2950 (bittelite, men fortsatt mere brukbar størrelse enn DiNivo Edge)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å bruke en iPod Touch med Mobile Air Mouse, men jeg synes det blir litt for smått og knotete.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en pda kan bli bra. Men det krever en god del data kunskap.
    kan jo kjøpe deg en brukt en. Google på netremote og girder.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan visst få apples trådløse tastatur til å virke på pc.

Help, using Mac Bluetooth Keyboard on PC? - Neowin Forums

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt DiNovo mini et års tid og har egentlig ikke funnet noe bedre alternativ. Den kan være litt "knotete" men fortsatt det beste alternativet for min del iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flere gode forslag (som alltid på AVforum:-D ).

Jeg fortsatt langt ifra sikker, men jeg lurer på om jeg kommer til å gå for en DiNovo mini, den er jo faktisk litt stilig, også har jeg kommet til at tastaturet antagelig vil holde til "stue-bruk".

Jeg kommer til å ha PCen stående i rommet vegg-i-vegg med TV-stua, har jeg mulighet til å koble til vanlig skjerm og tastatur der inne, og bruke det som arbeids-stasjon. Også trekker jeg ledning til TVn gjennom veggen og kobler til den som skjerm nr 2.

Også kommer jeg nok til å se etter en multi-fjernkontroll etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil wake-on-usb fungere med bluetoothtastatur?

Altså: hvis jeg har wake-on-usb aktivert, usb-portene har strøm i S3, og en usb-bluetooth dongle koblet til usb-porten. Vil et tastetrykk på bluetooth tastature klare å vekke htpcen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal fungere det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cideko Air Keyboard

Har en klar anbefaling til de som leter etter et lite, enkelt og velfungerende tastatur til en htpc. Cideko Air Keyboard fungerer utmerket, tatt i betrakning at det er 14,2 x 8,8 x 3,29 cm.
    Satte opp ny htpc, plugget usb-dongle i maskinen og installerte W7 uten problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en iPod touch v.2, sammen med en App som heter Air Mouse Pro. Her har du mange muligheter. Jeg har valgt at hele skjermen fungerer som en stor touchpad med to knapper, og når du "shaker" sklir det opp et lite tastatur. Scrolle opp og ned med to fingre. Kan lett programmere knappekombinasjoner og shortcuts. Fungerer over wifi og kever nedlasting av program til PC eller Mac.

Jeg hater halvfungerende kvasiløsninger. Denne kombinasjonen fungerer problemfritt og helt uten irritasjonsfaktorer.
    Jeg vil sterkt anbefale det som en permanent løsning, hvis du ikke skal skrive veldig mye. Og ikke minst høy WAF Fungerer også til iPad/Iphone.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •