MediaPortal TV og Sportsendinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MediaPortal TV og Sportsendinger

Kan noen forklare meg hva som er ideele innstilling for å se TV fra en PC koblet til en flatskjerm (42" LCD 1280x768 er vel oppløsningen).

Jeg bruker MediaPortal, og vanlige kanaler fungere helt fint, men når jeg skal se sportsendinger, blir jeg rett og slett sliten av og se på, og må bytte til satellittuneren.

Regner med at det har noe med instillinger, enten i MP eller i CCC(Ati grafikkkort) og gjøre, men det er så mange begreper jeg ikke helt skjønner/vet hvor jeg skal stille; interlaced/deintelaced, EVR, VMR9, 24p/30p, osv.

Så hva er det som antagelig er feil når det er "slitsomt" og se sportsendinger (alt henger liksom etter)

-L-

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: 42" LCD 1280x768 er vel oppløsningen <- Det tror jeg ikke. Hvilket merke? Hvis det er LCD er jeg ganske sikker på at det er feil
    2: Du må sørge for å kjøre 50 Hz oppdatering (refresh rate)
    3. Leate release note til CCC 9.8 at de hadde fikset korrekte Hz på oppdateringene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    1: 42" LCD 1280x768 er vel oppløsningen <- Det tror jeg ikke. Hvilket merke? Hvis det er LCD er jeg ganske sikker på at det er feil
    2: Du må sørge for å kjøre 50 Hz oppdatering (refresh rate)
    3. Leate release note til CCC 9.8 at de hadde fikset korrekte Hz på oppdateringene
    Ehh, var feil det ja. 1360x768 er det som grafikkortet "forer" tv'n med. Oppløsningen på TV'n er 1366x768. Problemet vil jeg tro, er at når jeg tar Info på TV, så sier den at innsignalet er 60Hz, så det er vel gjerne det som lager problemet? Regner med det er i Catalyst Control Center jeg kan styre frekvensen? TV er forøvrig LG 42LC45.

Takk for innspill forresten.

-L-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke 50Hz i 1366x768 (1360x768 ) oppløsningen. Bare 60Hz. Dersom jeg setter høyere oppløsning, feks 1920x1200, kan jeg velge 60Hz, 50Hz, 30Hz og 25Hz, men da er jo tekstene i windows uleselige/ut av fokus. I MP fungerer det forsåvidt greit, så det er kanskje det riktige og velge? Får da svarte kanter, men ved og velge overskan i ATI instillingene så ordnet det seg. Er det det som er riktig oppløsning og velge?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV? Man kan fint bruke force i CCC for å få 720p50. Jeg gjør det med 1920x1080 (1080p50)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hvilken TV? Man kan fint bruke force i CCC for å få 720p50. Jeg gjør det med 1920x1080 (1080p50)
    TV'n er LG 42LC45. Ja, det får jeg til og, men får ikke til 1366x768p50, men det er kanskje mest riktig og kjøre 720p50?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel den enkleste, da få 768-skjermer støtter 1:1 pixelmapping - men LG pleier å gjøre det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •