Ny High end HTPC, må kunne spille+hdlyd+nesten lydløs - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken vannkjøling er det du har? Har tenkt å kjøpe det vist luftkjølingen blir for støysomt.

Eg kjøpte eit Silverstone CW02 HTPC kabinett, får eg plass til vannkjøling inne i det kabinettet? Vist eg må gå for eksternt vannkjølingssystem, har du da noen anbefalinger?

Eg kjøpte: 1 PCS 425735 OCZ Vertex Series SATAII 2.5" SSD 60GB
    SATA2, read/write speed of up to 230MB/135MB sec, 64MB

Listen over hva eg kjøpte ligger noen poster lenger tilbake..

Auzuntech må bruke PowerDVD for bitstreaming av dts hd osv, på samme måte som ausus må bruke TMT..

Hvilke program bruker du som avspiller på htpc? Tenkte å gå for XBMC..

Og hvilket Blueray drev er å anbefale?

mvh
    Frode

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du kommer til å få det kjekt med SSD. Du vil få en mye mer responsiv maskin med SSD.

Se på dette drevet til 595kr. Hardware.no - Prisguide - AOpen BDR0412SA

Det er hipp som happ hva slags drev du bruker siden alt gjøres av pcen og software. Et kjekt program som kan justere hastigheten på drevet og fjerne krypteringen er Anydvd HD.
    Jeg har et pioneer bdc-202 drev og det lager ikke lyd på bluray, men på dvd suser det godt. Med anydvd senket jeg hastigheten til medium og da ble det stille.

Glem vannkjølingen en stund og se hvordan det går med luft. Hvis viftene dine suser kjøper du noen billige zalman fan mates.

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    P.S.2: Asus Xonar HDAV1.3 Delux har en Burr Brown DAC(PCM1796).
    Har det noe å si hvis man bruker hdmi eller er det bare for analogutgangene som deluxe utgaven har?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Hehe, du kommer til å få det kjekt med SSD. Du vil få en mye mer responsiv maskin med SSD.

Se på dette drevet til 595kr. Hardware.no - Prisguide - AOpen BDR0412SA

Det er hipp som happ hva slags drev du bruker siden alt gjøres av pcen og software. Et kjekt program som kan justere hastigheten på drevet og fjerne krypteringen er Anydvd HD.
    Jeg har et pioneer bdc-202 drev og det lager ikke lyd på bluray, men på dvd suser det godt. Med anydvd senket jeg hastigheten til medium og da ble det stille.

Glem vannkjølingen en stund og se hvordan det går med luft. Hvis viftene dine suser kjøper du noen billige zalman fan mates.

Har det noe å si hvis man bruker hdmi eller er det bare for analogutgangene som deluxe utgaven har?
    Oki, eineste som er viktigt med blueray drevet er at det er stille..

Skal teste med vifter først, men gjør bare litt reasearch på vannkjøling i tillfelle..

Ang DAC`en så trenger du den bare til anlog utgangene, med hdmi og bitstream så holdes signalet digitalt heile veien.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wee!

Fekk denne beskjeden idag:

Thank you for shopping at Auzentech, Inc.! We are happy to report that your order, number 103759, shipped on 8/26/2009. To view further details regarding this order, please visit your order status page.

Håper den funker til mine forventninger!

Har foresten fått alle delene til pc`en, men kan ikkje montere den før i neste uke (er vekk reist på jobb).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Wee!

Fekk denne beskjeden idag:

Thank you for shopping at Auzentech, Inc.! We are happy to report that your order, number 103759, shipped on 8/26/2009. To view further details regarding this order, please visit your order status page.

Håper den funker til mine forventninger!

Har foresten fått alle delene til pc`en, men kan ikkje montere den før i neste uke (er vekk reist på jobb).
    Meget spent på resultatet ditt med denne maskinen.
    Driver å setter sammens noe greier selv (foreløpig kun i hodet) som skal bli HTPC.
    Samme krav som deg, mer eller mindre. Spes med tanke på støy og HD lyd/blå raj.
    Men jeg måtte seff finne meg ei kasse som jeg ikke klarer å velge bort:
    OrigenAE S16V (VFD) HTPC kabinett Sort - Origen - HTPC - OrigenAE S16V (VFD) HTPC kabinett Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent selv kommer heim fra jobb idag, håper å starte bygginga imorgen Skal oppdatere med bilder/info. Utruligt pent kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent selv kommer heim fra jobb idag, håper å starte bygginga imorgen Skal oppdatere med bilder/info. Utruligt pent kabinett.
    Håper du blir fornøyd med tanke på støy..
    I min verden skulle den aller helst ikke laget lyd i hele tatt, men det er desverre ønsketenkning.

edit: kattjævelen hjalp meg med å skrive.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, driver å legger inn windows nå.. Blei forsinket p.g.a hadde bestilt feil ram...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, driver å legger inn windows nå.. Blei forsinket p.g.a hadde bestilt feil ram...
    Hvordan er det med viftestøy da?

Spent på lydkortet ditt.
    Faktisk det eneste som "stopper" meg fra å handle inn alt som skal til nå.
    Blir enten det du har bestilt, eller det andre Asus kortet der, prisen er omtrent det samme så.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ang de som spør om det er mulig å få en high end pc til å være lydløs, nei, men min bråker så den tilsvarer en ps3, men jeg har ikke anskaffet viftekontroller enda=/ Er en i7 med GTX295, alt vannkjølt seff.
    Kommer an på hva du legger i lydløs. Jeg kjører 2 radiatorer og 5 vifter på omtrent 5V som er så godt som lydløse. TV'en bråker MYE mer. Har en G10E... PlasmaTVer bråker -.-

Men så klart er kabinettet jeg har utstyret mitt i nesten like stort som TVen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Kommer an på hva du legger i lydløs. Jeg kjører 2 radiatorer og 5 vifter på omtrent 5V som er så godt som lydløse. TV'en bråker MYE mer. Har en G10E... PlasmaTVer bråker -.-

Men så klart er kabinettet jeg har utstyret mitt i nesten like stort som TVen...
    Lydløs er når jeg ikke hører/legger merke til at maskinen går mens tv'n står på med "normalt" volum.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Lydløs er når jeg ikke hører/legger merke til at maskinen går mens tv'n står på med "normalt" volum.
    Da burde de fleste HTPC'er kunne tilfredsstille det kravet.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •