Ny High end HTPC, må kunne spille+hdlyd+nesten lydløs - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ssd

Hei
    Ser at du skal sette inn en SSD i maskinene din og anbefaler deg å sjekke dette grundig før du velger type.
    Jeg bruker selv Intel X-25M SSD som systemdisk og en konvensjonell harddisk til filmer/musikk osv, og det fungerer vanvittig bra. Link til oppsettet
    Det er imidlertid mange produsenter av disse SSD'ene som har brukt en dårlig kontroller (jmicron) som gjør at disken blir dårlig.
    Da disse kom på markedet var det stort sett bare Intel og Mtron som fikk disse til å virke bra.
    Det er sikkert mye som er skjedd både på pris og utvikling det siste året siden jeg kjøpte Inteldisken men vil anbefale deg å sette deg litt inn i SSD før du kjøper.
    Hvis du leser første posten i tråden til "GullLars" på hardware så står det veldig mye bra : LINK

Thomas

PS. Ser at komplett selger X25-M 80Gb for 1995,- for et år siden ga jeg nesten 5000,- for den disken (og den er så rask at den er fortsatt verdt det

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Thomas!

Takk for advarselen, eg skal sette meg inn i det såsnart eg får tid. Er det noen merker som du kan anbefale til ssd?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    På hardisken har eg bestemt meg for å gå for SSD siden dem er totalt stille. Har aldri kjøpt SSD før, noen som har noen råd?
    Intel SSD-ene er de beste. Hardware.no - Prisguide - Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2
    Ellers er OCZ vertex også et godt valg pga 64mb cache som forhindrer "stuttering". Jeg har to stk 60gb vertex og kan gå god for de. Nå får du vel mer for pengene hvis du går for intel.

Skjermkortet skal være 2 stk "GIGABYTE VGA-Card nVidia 9800GT 1024MB SILENT CELL" passive i SLI
    Det høres ut som det blir varmt. Jeg ville heller gått for et kraftigere et i stedet for to passive. GTX260 eller GTX275.

Trenger 2 stk meget stille 120mm vifter til å ha i kabinettet + kjølepasta, noen forslag?
    Noen vifter fra nexus holder temp og støynivå nede. Du trenger også en 140mm vifte. Jeg har en mist i mitt kabinett. Når det gjelder kjølere så får du fint plass til en thermalright 120. Bruker en slik selv i mitt fusion max. En god kjølepasta er arctic silver 5.

RAM`en er eg heller ikkje sikker på, men det holder vel med 4gb?
    4gb holder i massevis hvis du bare skal kjøre 32bits OS.

Du har jo virkelig flesket til på hovedkort og prosessor . Prosessoren har en TDP på 130 watt. Det vil si at den er ganske varm. Du vil kunne klare deg fint med en intel 8400 eller 8500 og et socket 775-hovedkort.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stian!

Grunnen til at eg velger passivt skjermkort er p.g.a støyen, syns skjermkortene idag bråker alt for mye. (har ikkje testet GTX260 eller GTX275).

Når eg seier at skjermkortene er passive så er dei jo ikkje det heilt sant,for ein vifte kommer til å suge/blåse attemed dem.

Grunnen til eg flesker på er fordi eg ikkje heilt veit hva eg skal gå for, better safe then sorry . Blir eit 775 oppsett mye billigere?

ang ssd så kommer eg sikkert til å gå for intel

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner tanken. På de fleste skjermkort kan man justere viftehastigheten etter hva man bruker det til. Jeg har dette kortet i min htpc. Det er fryktelig varmt, men det er ikke hørbart etter at viftene er skrudd ned.

Her har du mitt forslag til htpc. Det er uten skjermkort. Hva slags spill spiller du? Det er en fordel med 1gb ram på skjermkortet hvis du spiller på høy oppløsning.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Jeg skjønner tanken. På de fleste skjermkort kan man justere viftehastigheten etter hva man bruker det til. Jeg har dette kortet i min htpc. Det er fryktelig varmt, men det er ikke hørbart etter at viftene er skrudd ned.

Her har du mitt forslag til htpc. Det er uten skjermkort. Hva slags spill spiller du? Det er en fordel med 1gb ram på skjermkortet hvis du spiller på høy oppløsning.

Tusen takk for forslaget!

Eg kan godt ha skjermkort med vifte sålenge den er lydløs, eg sitter langt ifra den siden eg har 106" lerret.

Eg har desverre ikkje tilgang til å lese handlvognen din, du må huke av "la handlevognen leses av alle" eller noe slikt.

budsjette tillater meg skjermkort fra ca 1500-2500 kansje meir. Eg vil ha den kraftigeste og stilleste rett og slett, men er ikkje lett å leite fram (sitter på ein isdn linje som deles med 5-8 stk)..

Spill eg kommer til å spille som eg husker i farten er: age of conan, diablo 3. Lenge siden eg spilte så veit ikkje heilt hva som er komt ut..

Ang skjermkortet, er ikkje radeon 4850 kortene veldig varme?

mvh
    Frode

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide
    Ja, nå skal det være fikset, sorry

4850 og 4870 er veldig varme, ja. Jeg har litt lyst på et gtx260 selv

Oi, visste ikke om diablo 3. Det ser stilig ut.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok det blir nvidia siden deiras er kjøligare, har dem ikkje noken versjoner som er meir stille?

Gler meg som ein unge til daiblo 3

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, gjorde et kjapt søk og gtx260 er ganske varm. Det som er i handlevognen er med hdmi.

Er du avhengig av en hdmikontakt eller går det greit med et adapter? Det er ikke alle kort som har en ren hdmikontakt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å koble skjermkortet med hdmi inn til lydkortet og så til reciveren, altså lyd og bilde i samme kabel. Er det forskjell mellom dvi adapter og rein hdmi plugg?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maskinen blir dypere med et adapter som settes på dviporten. Jeg måtte borre hull til adapteret og tvkort i den gamle tvbenken.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det tenkte eg ikkje på. Er ikkje noe problem det. Har ikkje fått kjøpt stereo benk enda. Vist det ikkje blir plass så borer eg bare som du har gjort.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på Vapor-X serien fra Sapphire:

Hardware.no - Prisguide

Disse kommer med bedre kjøler enn referanseoppsettet.

I forhold til spill er det ingenting å hente på å gå for en i7.
    Men i forhold til enkoding og ripping av video er den i en helt annen klasse enn alternativene.
    Så det kommer ann på bruksområdet.

I forhold til spill er rangeringen:
    Intel i7
    Amd Phenom II
    Intel C2D Quad

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Satt faktisk akuratt å leste om dem

Blir nok amd phenom II X3 med asus hovedkort og vapor-x 4890.

Har lagt ein handlevogn.

mvh
    Frode

Newcomer kamoe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vannkjøling

Skal du ha veldig kraftig grafikk kan du vannkjøle det.. jeg har en omtrent lydløs HTPC med 4870x2 som er vannkjølt.

K

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamoe
    Skal du ha veldig kraftig grafikk kan du vannkjøle det.. jeg har en omtrent lydløs HTPC med 4870x2 som er vannkjølt.

K
    Hei, er bare litt skeptisk til vann i nærheten av hifi utstyret mitt..

Får du plass til vannkjøling i eit htpc kabinett da? Kan ingenting om vannkjøling :P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten oppdatert handlevognen min

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. kabinett.
    Sjekk crazy weekend på komplett. Halv pris på Silverstone Crown 02

Komplett.no - Silverstone SST-CW02S-MXR Crown, Silver

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten oppdatert handlevognen min
    Den ser fin ut. Tror du blir fornøyd uansett hva du velger.

Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Ang. kabinett.
    Sjekk crazy weekend på komplett. Halv pris på Silverstone Crown 02

Komplett.no - Silverstone SST-CW02S-MXR Crown, Silver
    Oioi, det var billig! Det har jo hele tiden kostet 3500kr hos komplett. Skulle jeg valgt i dag hadde jeg tatt Fusion max uansett.

Newcomer kamoe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vannkjøling av HTPC

Hei, er bare litt skeptisk til vann i nærheten av hifi utstyret mitt..

Får du plass til vannkjøling i eit htpc kabinett da? Kan ingenting om vannkjøling :P
    Vel... det går bra det så lenge det gjøres ordentlig, er ikke så nytt lenger dette med vannkjøling.. Jeg fant ut av det var eneste måten å få en tilnærmet lydløs SVÆRT kraftig maskin..

Har aldri brukt vannkjøling før jeg begynte å lage HTPC'er. Er grafikkortet som gjør at det blir nødvendig... CPU kan man fint kjøle passivt eller med ei tilnærmet lydløs stor vifte.

Jeg kjører i7 CPU og "verdens raskeste grafikkkort" 2x4870 .. begge vannkjølte. Samt at brikkesettet på hovedkortet også vannkjøles. Er kun diskene som støyer nå, så blir SSD på systemdisken og resten av diskene går i eget NAS kabinett som er gjemt bort i ett kott.

Du benytter ekstern kjøling.. Jeg har prøve flere løsninger og denne er beste om du skal ha noe som er stille (må lytte rett ved siden av pumpa for å høre den). Den er også stilig uten å være harry.. gjøre ikke så mye ut av seg.

::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::

Går også ann å seriekoble disse om man skal ha ha det ekstra kaldt.
    Men forstår at vannkjøling kan virke litt i overkant for mange... men er ingen annen løsning skal du ha de kraftigste skjermkortene.

Her er kassa jeg har brukt.. tror det er den beste HTPC kassa i verden (som jeg har sett til nå)... men koster litt da.. den tar fullt ATX kort.. har plass til lange PCI-Express grafikkkort. og den har egen ordentlig LCD skjerm som er kjekt å ha.

Silverstone Crown CW03-MT:
    SilverStone Technology Co., Ltd - Designing Inspiration
    12 Great Components for the Ultimate HD PC - PC World

K

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •