Digital Everywhere Vista/7 driver for skandinaviske land.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital Everywhere Vista/7 driver for skandinaviske land.

Hei.
    Etter å ha snakket med Digital Everywhere folka har jeg fått en driver som er kun rettet mot skandinaviske land for CD og Viasat.
    Du må installere driveren manuelt og etter dette er det bare å fyre opp ditt WMC eller hva du en nå bruker og søke inn kanalene. For S2 kanalen i WMC må du kjøre en singel transponder scan på de frekvensene. I Vista for S2 kanalen må du forsatt ha den cracked decoder fila.

Link til driveren Vista/7 DVB-S2 Driver for skandinavia

Quote fra DE:
    "Hi Daniel,
    here the drivers.

Since these drivers have been designed to solve a specificc scandinavian problem we cannot simply place them on our Home Page.

Feel free to upload them to some good scandinavian forum if you know any.

bye

Marco
    --------------------------------------
    digital everywhere Support Team

web : digital everywhere - digital TV cards for PC, Laptop and HTPC
    shop : digital everywhere online shop
    forum: http://forum.digital-everywhere.com"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet den er denne bedre enn de nye driverene? for det ser ut som disse er eldre enn de som akkurat kom ut fra DE? Hva er din erfaring så langt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet dem selv enda. Siden jeg akkurat nå bruker min HTPC til å se landskampen med men etter den skal jeg sette meg ned og prøve dem ut.
    Leser på Digital-Everywhere support forum at en del svensker har hatt gode erffaringer med disse med Canal Digital i svergie så det er det samme for oss.
    At dem er datert eldre vet jeg ikke noe om. Som jeg quotet fra DE teck fyren så er disse kun rettet mot oss skandinaviske land.. skreddersydd for våre tv leverandører så er vell noen "funksjoner/koding" i disse som ikke er i de offisiele driverene.
    5.6 funket ikke for meg ivertfall. Jeg kan se på tv men med engang jeg slår på en video snutt i VMC så må jeg restarte HTPC'n for å få til vanlig tv igjen. Dette skjedde ikke med 5.4N driverne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå installert den driveren og kan med glede si at alle DVB-S2 kanalene fungere helt fint i WMC uten noe hokuspokus med tredjeparts programmer :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, dette skal testes i kveld ;-)

Har du forresten hatt problemer med at en får "service scrambled" eller "locked tuner" med disse driverne? Dette har irritert vettet av meg tidligere. Har ikke hatt "locked tuner" med de siste 5.6 driverne til Windows 7, men "service scrambled" kommer etter stort sett hver wakeup fra standby.

Det eneste som løser sistnevnte hos meg er å stenge CI.exe og fyre på nytt (eller starte CI toolet og trykke OK til menyen kommer opp). Da kommer kanalene uten at MC må restartes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med "Scrambled Service" ved første install av disse driverene men fant fort ut at problemet ikke var ett problem med driveren men mangel på plugin. Pluginen du må HUSKE å installere er MCE Plugin. Fritt valg fra 5.4 5.6 og 4.5 driveren men valget mitt går nok får 5.6 driveren sinn MCE Plugin siden detter er den nyeste driveren.
    Etter jeg installerte den fungerte alt utmerket uten noen problemer.
    MCE Pluginen sin funksjon er å videreføre kodene fra ditt abbonentkort inn i MCE. Uten den pluginen får du ikke bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK for å presisere, du bruker altså kun denne plugin? Tror jeg da skjønner MCE sin manglende evne til å få kommunisert med CAM etter en standby wakeup. Bruker du da CI.exe for DVBViewer og FireDTV viewer?

Har nemlig vært sikker på at den ble installert vha setup - skal teste dette

Fikk forresten ikke Transponder updater programmet til å funke i Windows 7, får åpnet reg/ini fila men store to registry knappen er blank.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kanskje litt off topic, men hvor god er egentlig bildekvaliteten sammenlignet med det å se TV på vanlig måte? Hva er evt. fordeler/ulemper?

Mvh
    Sture

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke et DVB kort rett i PC på denne måten blir kvaliteten optimal siden du får tilgang til ren digital stream. Har ikke sammenliknet kvalitet på PC kontra f.ex HD tuneren til canal digital, men du står jo fritt på en PC til å forbedre bildet ytterligere som du selv vil vha filtre og plugins som du ikke har muligheten til på en standard dekoder.

Når det er sagt så er jo default innstillingene mer enn bra nok for de fleste..

I tillegg så finnes det jo et hav av muligheter for å distribuere tv-opptakene videre i huset, et eksempel er å bruke extendere som en xbox 360 eller å konvertere opptakene automatisk til et mer leselig format. For tv-slaven er det også mulig å dytte inn mange tunere for den som ikke får tatt opp nok samtidig

Jeg synes forøvrig det beste med å integrere TV i et mediacenter er at du da har alt på ett sted, en boks og en meny (og forhåpentligvis en fjernkontroll )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fyldig og godt svar, mortenpe. Jeg håper å få mulighet til å teste ut dette i løpet av høsten, for det høres veldig spennende ut. Må bare lese meg opp litt på dette område. Har du noen tips til hvor jeg bør se for litt god info?

Mvh
    Sture

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    OK for å presisere, du bruker altså kun denne plugin? Tror jeg da skjønner MCE sin manglende evne til å få kommunisert med CAM etter en standby wakeup. Bruker du da CI.exe for DVBViewer og FireDTV viewer?

Har nemlig vært sikker på at den ble installert vha setup - skal teste dette

Fikk forresten ikke Transponder updater programmet til å funke i Windows 7, får åpnet reg/ini fila men store to registry knappen er blank.

Jeg har ikke brukt DVBViewer utenom at jeg brukte det med ett tredjeparts programvare for å få HDkanalene forcet inn i MCE, men da kjørte jeg CI.exe i bakgrunnen. Vet ikke helt hva dette programme har til funksjon utenom å herje på menyene der å lese. Det jeg vet er at MCE Pluginen må brukes til at cammet skal bli avlest i MCE.

Du trenger ikke .reg transponder filene med denne driveren. Du installerer driveren.. installerer MCE Plugin og starter WMC der etter kjører du TV Setup igjen og tar en Full transponder scan på instersat/Thor 2/3 i VMC for å finne de vanlige SD kanalene. Så tar du en "Singel Transponder Scan" på alle HD transponder frekvensene så finner du HD kanalen så er det bare å gå på Guide instillinger og sette opp din kanalliste slik du vil ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep det funket bedre! (nå tok jeg også kunMCE plugin fra 5.6 driverkit og kjørte ingen setup - i tilegg fra den moddede driveren fra DE)

Dette toolet her sparte meg også for endel tid :-D Guide Tool

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..et lite tilleggs-spørsmål - får du inn TV Norge HD etc. på 12128@30000 ?

Jeg får inn HD kanalene fra f.ex 12015@30000 men når jeg kjører single transponder scan på 12128 får jeg ikke opp noen kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Norge HD funker helt fint hos meg.
    Du kan laste ned Transedit til å ta analyse av transponderen.
    Før du tar analyse av transponderen så må du inn på options på transedit også på hardware og unticke "Open whole transponder" også ta analyse av transponderen evt scanne. På analysen kan du se hva som er feil ved motakk på den transponderen og evt rette etter det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste dette..

Når det kommer til MCE plugin så fant jeg ut at jeg alltid har kjørt denne, dvs FDTvCISvc.exe servicen i "C:\Program Files\FireDTV\FireDTV MCE Plugin".

Problemet er at den aldri har fungert veldig bra (kanskje fungerer på et par kanalskifter, men stopper), og hver gang jeg starter ci.exe manuelt så kommer kanalene. Kjørt på Vista og nå Win7, hver gang har jeg måttet kjøre CI.exe oppå for å kunne se alt annet enn åpne kanaler.

Nå på Win7 så har selv CI.exe vært ruskete, og i helgen så fikk jeg problemer med stabiliteten også her.

Ingen ideer hva dette kan skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager har ikke aning hva som er årsaken til dette. Tror jeg leste noe om noe slikt som om at cam'et muligens "pinger ut" etter en stund på mspc.no forumet. men dette er jeg ikke helt sikker på. Bruker ett Conax Cam 4.00e eller 5.00e.. husker ikke helt det heller men har fungert utmerket med det kortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •