trenger hjelp til bygging av htpc til 3-5tusen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til bygging av htpc til 3-5tusen

Har akkurat kjøpt receiver og skal bytte ut 5.1 systeme til et bedre etterhvert. Den skal brukes til å være på nette igjennom kabel. Seff HDMI utgang som skal gå igjennom receivern og gi 5.1 lyd eller bedre.. Har bare Hd-ready tv nu men skal bytte den ut med en full-hd snart. Den må tåle å brukes på nette for å sufe litt med og kanskje kjøre små filmer men mest musikk og film.
    Har kabinett, hdd og dvd-rom nå. Tenkte å ikkje bruke penger på en blueray spiller enda, men heller bry meg om resten

Noen som er litt flinkere enn meg kom gjerne med forslag:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har nån gode tips?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke htpc til 3-5 tusen uansett. Media Center derimot går fint ann. Kjøp en Asrock ION 330 maskin isteden. Du må nesten si hvilken formfaktor kabinettet ditt har hvis noen skal anbefale hovedkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Du får ikke htpc til 3-5 tusen uansett. Media Center derimot går fint ann. Kjøp en Asrock ION 330 maskin isteden. Du må nesten si hvilken formfaktor kabinettet ditt har hvis noen skal anbefale hovedkort.
    Tull.

Du får en knakende fin htpc til den prisen.
    Asus Pundit + cpu + ram + disk får du lett under 3000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kvalitet på blu-ray

litt off topic dette her, men jeg kommer meget sannsynlig til å kjøpe Asrock ION 330 snart, og da har jeg et lite spørsmål.
    Jeg har ps3 som jeg kan spille av blu-ray med. Vil jeg få bedre kvalitet på bilde/lyd ved bruk av en slik htpc med blu-ray spiller? Har lest noe om at standlone bly-ray spillere er bedre en ps3 nemlig...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC er en helt annen klasse en media center. En HTPC skal være helt lydløs, og orginalt rettet inn mot segmentet der begrepet "High-end" er tilsvarende på lydsiden.

@ PresuDo,

Intel har noen fine HK med X4500HD og G45 brikkesett. Mini-ITX og Micro ATX. Du må nesten si hvor stort kabinettet er hvis du skal bruke det. Ellers kan du jo kjøpe et dugende nvida skjermkort og omentrent hva som helst annet. Så lenge du tar videodekodingen med hardwareaksellerasjon så setter ikke resten av det tiltenkte bruksområdet ditt særlig høye krav til maskinvare.

Er det hdmi-inngang på receiver-en du har kjøpt?

OT: @Mogu Lag gjerne egen tråd. Dedikerte datamaskiner, jamfør resten av diskusjonen er enda bedre enn Blu-Ray spillere igjen. Så blir jo grensene litt vage av at man kan kjøre Linux på din ps3 og BluRay spillere som er datamaskinhw med mange av funksjonene derfra. Poenget er uansett at du slipper unna de restriksjonene du ikke vil pålegges hvis du kjører eget opplegg. Med ASRock ION 330 kan du spille av HD-video fra disk, eller streame over nettverk. Den kan forresten fåes med Blu-Ray drev. Skal du ha HD-MA 8 kanals lyd eller noe fra BD+ standarden? Ellers er det vel ett fett så lenge du skal snurre plater.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •