Nytt lydkort med optisk utgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt lydkort med optisk utgang

Hei har en litt eldre data med et 5.1 lydkort Realtek Ac97 audio heter det. med coax utgang. Pci Express. Oprativ systemet er Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005. bruker for det meste spotify men en gang iblant streaming via xbox pga bedre kvalitet på lyden. Har en Yamaha RX-V563 forsterker

Kjøpte meg nytt anlegg for et par uker siden og merka fort at jeg ikke hadde enten riktig kabel eller utgang. Har en clas ohlson kabel 5 meter lang. Vet ikke om det er denne som er problemet elle om det er lydkortet.

Så er på utkikk ettter et nytt lydkort eller grafikk kort med lyd utgang, har sett ATI har et par sånne. Må ha enten Optisk eller HDMI.

Rundt tusen lappen tenker jeg budsjettet ligger, hvis man får noe bra til denne prisen.

Mvh hilsen Rune H. Karlstad

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker coax som digital lydoverføring til det nye anlegget som du gjorde til det gamle, så skal det fungere akkurat like bra. Hvis ikke du syns det er like bra, så har jeg mer tro på at det er noe galt med innstillingene på det nye anlegget enn kabelen eller lydkortet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har coax ut på lydkortet er jo dette supert, har du sjekket instillingene i lydkort, evt. driveroppdatering?

Du kan jo prøve med en kortere kabel, sette pc nærmere receiver for å sjekke om noe kan ha sluttet å fungere.

Om du streamer til x360 og kjører optisk derifra skal dette være identisk med å kjøre optisk eller coax direkte fra PC.

Men det er klart, ønsker du nytt lydkort med optisk uansett har du mye å velge mellom, dersom du kun skal bruke den optiske trenger du ikke bruke mye penger.

ASUS Xonar D1 støtter 5.1 via optisk.

ASUS Xonar DS har også optisk utgang, men usikker på om den kun støtter stereo eller også 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anlegger jeg hadde før var logitech z 5500 og da hørte man ikke kvaliteten.

Har dynavoice m65 og da jeg har normalt volum skurrer det i diskanten og litt slapp mellomtone. det er da kun da jeg kjører det via datan, cd eller mp3. Kjører jeg det på xbox så er det perfekt og klar lyd.

Har oppdatert driver så ekke det som er problemet, kan være noen instillinger men kan ikke skjønne hva som er stilt galt av de.

Så må være kabelen, skal se om jeg får tak i en annen kabel og prøve å se om det blir noe likere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler er å annbefale?

Trenger ca 5 meter. Hvor vanskelig er det å lage en selv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •