Klone skjerm med to grafikk kort og ulik oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klone skjerm med to grafikk kort og ulik oppløsning

Jeg har i lang tid forsøkt å gjøre det umulige: Klone med ulik oppløsning (1080p til proj, pluss touchscreen). Har lest mye på nettet, og flere sier det er mulig med 2 grafikk kort. Vel, jeg har nå satt inn 2, Ati 4850 og Ati 4350. Men, dette oppsettet får jeg kun til i extended mode, finner ingen alternativer for clone mode. Bruker Windows 7.

Noen ideer før jeg gir opp?

Har prøvd mirroring i Ultramon, men dette synes jeg fungerer dårlig (dårlig bilde/kornete). Er klar over theater mode etc., men på Media Center fungerer dette dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg gidder å lese alt på linken nedenfor, så virker det som en har fått til det du spør etter.

Var også en av første treffene når jeg googlet "clone with different resolutions"

SUCCESS!!! Different Resolutions in Windows Clone Mode - AVS Forum

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke helt løsningen. Han bruker en ekstern scaler - jeg vil få til dette med 2 grafikk kort.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet sannelig ikke, men er det noe grunn til at du ikke kan bruke extended desktop? Fungerer fint for meg, men det innebærer riktig nok at jeg må av og til dra vinduer over i skjerm nr. 2. I Vista fungerer ikke Theater Mode som skal automatisk sende film til extended skjerm i det hele tatt. Det fungerte fint i XP med standard DVD.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal styre dette med touchscreen. Har satt opp MyMovies i Media Center, som fungerer veldig bra til alle typer filmer. Men dette fungerer ikke i extended dekstop, samt at det uansett ikke vil være mulig å gjøre innstillinger via touchscreen (main) hvis filmen spilles på extended dekstop...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.
    Savner en skikkelig god løsning ved bruk av to skjermer jeg også. En trådløs touchscreen koblet via Wifi kunne kanskje vært løsningen, men finnes ikke i normal prisklasse pr. dags dato.
    Dvs. man har jo Iphone/Ipod Touch som faktisk kan brukes som remote desktop sammen med Intelliremote, men det blir jo veldig liten skjerm.
    Håper bransjen kommer med noe nytt her.

Håper du finner en løsning på clone og ulik oppløsning og rapporter hvis du får det til.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •