XONAR HDAV 1.3 Slim

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XONAR HDAV 1.3 Slim

Hei!
    Har nå gått til anskaffelse av dette lydkortet. Oppsett finner dere i "Ny HTPC" tråden Må si jeg sliter en smule med lydkortet. Og håpet folk som har samme lydkort er villig til å dele erfaringer.

Som f.eks nå: Har jeg fått til lyd gjennom HDMI, fra skjermkort til lydkort og videre til min surroundreciever H\K AVR255. Det som skjer er at ca 10 sek uti lydfilen (uansett hvor jeg spiller fra. youtube, wmplayer, winamp osv) så fryser PC'en helt. Og jeg må kjøre reboot.

Jeg har nå installert Win Vista 64 Bit's versjon med SP1.

Gjerne del andre problemstillinger, og erfaringer dere har med kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg driver problem. Last ned nyeste driver fra produsenten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. har også dette kortet og hatt litt trøbbel, om litt andre problemer enn deg.

slet med at lyden hakket med jevne mellombrum. gjorde da som følger i henhold til beskjed fra asus, som ser ut som gjorde susen
    - Deaktivering av lydenheter som ikke er i bruk
    - Oppdatering av drivere, aktuell software og BIOS
    - Justering av PCI latency til minimum

virker som dette kortet er lett påvirkerlig av programmer som kjører i bakgrunn og annen trafikk på PCI bussen, så dette bør reduseres for å unngå irriterende hakking og problemer under avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderspe
    Hei.. har også dette kortet og hatt litt trøbbel, om litt andre problemer enn deg.

slet med at lyden hakket med jevne mellombrum. gjorde da som følger i henhold til beskjed fra asus, som ser ut som gjorde susen
    - Deaktivering av lydenheter som ikke er i bruk
    - Oppdatering av drivere, aktuell software og BIOS
    - Justering av PCI latency til minimum

virker som dette kortet er lett påvirkerlig av programmer som kjører i bakgrunn og annen trafikk på PCI bussen, så dette bør reduseres for å unngå irriterende hakking og problemer under avspilling.
    Hvordan justerer man PCI latency til minimum? Har prøvd nye drivere nå. Fremdeles samme problem. Spiller av en lydfil og etter 5 sek fryser alt og jeg må kjøre en manuell restart, via kabinettet.

Har også disablet lyden i hovedkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slim vs. vanlig

Prøver lykken i denne tråden igjen.. Leste at Slim-versjonen av Xonar ikke hadde alle de samme mulighetene når det kom til HD som det vanlige Xonar-kortet. Finner ikke igjen denne tråden... Derfor har jeg to spørsmål til dere som eier og bruker slim-versjonen (eventuelt andre som er skråsikre):

1. Får dere Dolby TrueHD, PCM og DTS HD Master fra PCen når dere bruker slim-kortet?
    2. Kan kortet kombineres med Ati Radeon HD4550 skjermkort?

Mvh Emil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCI latency kan justeres enten i bios eller ved med programmer som kan lastes ned f.eks. PCI Latency Tool 3.1 v2 download from Guru3D.com

hvilke skjermkort som brukes skal så vidt jeg kan se ikke være avgjørende, men har lært at alle lydenheter som ikke brukes må deaktiveres.

og jeg får DTS-HD MA, DD TrueHD og PCM sammen med en geforce 8300 on-board skjermkort. De to første kom helt av seg selv, mens PCM er litt mer avhengig av instillinger, måtte sette outputen til 96kHz, og ikke 192kHz for å få PCM. De andre formatet virket uavhengig av dette.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om man kan koble f.eks en PS3 på HDMI in, også dekoder den DTS HD Master på pcn? Eller støtter den kun en digital loop der den sender alt den tar imot på hdmi in vidre ut ubehandlet?

Jeg spør fordi jeg bruker Audiolense, og derfor gjerne skulle hatt et kort som kan dekode surround bitstream eller ta i mot multikanal PCM også prossesere det på pcn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderspe
    PCI latency kan justeres enten i bios eller ved med programmer som kan lastes ned f.eks. PCI Latency Tool 3.1 v2 download from Guru3D.com

hvilke skjermkort som brukes skal så vidt jeg kan se ikke være avgjørende, men har lært at alle lydenheter som ikke brukes må deaktiveres.

og jeg får DTS-HD MA, DD TrueHD og PCM sammen med en geforce 8300 on-board skjermkort. De to første kom helt av seg selv, mens PCM er litt mer avhengig av instillinger, måtte sette outputen til 96kHz, og ikke 192kHz for å få PCM. De andre formatet virket uavhengig av dette.
    Og du har slim-versjonen av kortet? Vil være helt sikker før jeg går til innkjøp. Tror jeg har lest om noen forskjeller på 2008 og 2009-produksjonene av slim...

Takker for raskt svar,

Mvh Emil

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desværre ikke mulig Elemental Studios, værtfall så langt som jeg vet.

Det med 2008/2009 og asus xonar er med HDAV1.3 modellen, Slim modellen kom ikke ut før etter problemet med HDAV1.3 var løst.
    De modellene som kom etter 2009 har 1.35 firmware, som løser 24p problemet og diværse som var med det kortet.

Ta det jeg sier med en spade salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Det er desværre ikke mulig Elemental Studios, værtfall så langt som jeg vet.

Det med 2008/2009 og asus xonar er med HDAV1.3 modellen, Slim modellen kom ikke ut før etter problemet med HDAV1.3 var løst.
    De modellene som kom etter 2009 har 1.35 firmware, som løser 24p problemet og diværse som var med det kortet.

Ta det jeg sier med en spade salt.
    Jeg kan ikke forstå hvorfor noen kjøper det vanlige Xonar HDAV1.3 når slim-versjonen støtter alle de samme funksjonene og koster en høvding mindre...
    Mvh Emil

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDAV1.3 Delux har analoge utganger og Burr Brown DAC osv + bling faktor.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om dette kortet kan dekode DTS Master & Dolby True HD til 2ch PCM og sende det ut via coax / optisk?

Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •