Windows 7 MediaCenter spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows 7 MediaCenter spørsmål.

Hei.
    Installerte for en tid tilbake W7 x64 (build 7100) og prøver å bruke MCE i det.
    Etter at alle kataloger er linket opp i musikk og video, så laster den jo mediainfo for å sortere filene. Men når den er ferdig med det, (tar lang tid, har ca 30000 titler) så henger den seg "nesten" opp, dvs, det hakker voldsomt i navigeringen, og når jeg endelig kommer dit jeg vil, så får jeg ikke spilt av sangen.

Andre som ha opplevd det samme?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off... nå funker det flott!

Men .mkv filer vil ikke spilles. Jeg har installert Win7codecs pakken, men det hjalp ikke så mye

Hva har dere gjort for å få .mkv til å spilles av i W7MC?

Newcomer tryll1980 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mkv

Spiller mkv-filer i win7 i MSMC. Har ett lite problem med at de kan spille litt hakkete av og til......

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spm:

Idag har jeg koblet opp 2 Oberon 6.1 i stua, og har lyttet litt kritisk til lyden her.
    Så viser det seg at W7MC lager en sinnsykt skurrete lyd i diskant og mellomtone. Forferdelig lyd. Trodde jeg hadde ødelagt begge høyttalerne med disse monsterblokkene, men nei, lyden er helt perfekt hvis jeg spiller av samme sangen på PS3, eller i Windows media player..

Andre som har opplevd det?
    Tenkte å prøve å bytte codec, men windows bruker vel samme codec i MediaCenter som MediaPlayer? Merkelig opplegg...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter restart av pc'en funker det fint igjen... Merkelige greier..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva har dere gjort for å spille av .mkv filer i Win7MC?
    Filene spilles fint ute i MediaPlayer, men i MC får jeg beskjed om at filen ikke finnes eller noe slikt.

2. Trenger jeg å ta vare på noen av de andre filene som ligger i samme mappe som .mkv fila? Vil rydde litt å lage skikkelige navn på alt. tenkte på filer som .sub/srt/sfv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags lydkort benytter du? Har av og tilsvarende problem med lyden på mitt Asus P5K Premium hovedkort. Som du sier, så hjelper en reboot. Har en annen PC med Windows 7 der jeg ikke har noe problem, så det er nok hardware / driver relatert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker bare optisk ut fra onboard på hovedkortet, ett Asus P5K-E. Er vel en ukes tid siden det har skjedd nå da faktisk.. (Bruker MC noen timer pr kveld)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det tydligvis et problem relatert til lyd på Asus P5K hovedkort. Dette er forøvrig ikke relatert til Windows 7. Har sett dette tidligere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt greit å vite det da, blir det for ille, så koster det ikke så mye å putte inn ett annet kort med optisk ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    1. Hva har dere gjort for å spille av .mkv filer i Win7MC?
    Filene spilles fint ute i MediaPlayer, men i MC får jeg beskjed om at filen ikke finnes eller noe slikt.

2. Trenger jeg å ta vare på noen av de andre filene som ligger i samme mappe som .mkv fila? Vil rydde litt å lage skikkelige navn på alt. tenkte på filer som .sub/srt/sfv.

1. Mener å huske du må inn med noen verdier i registry for at windows 7 skal gjenkjenne .mkv som en mediafil. Søk litt på "mkv registry windows 7" eller noe slikt så finner du nok ut av det.

2. I MKV så ligger som regel subtitles inkludert inne i fila, så du trenger strengt tatt kun den ene .mkv-fila

Eivind

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivind_
    1. Mener å huske du må inn med noen verdier i registry for at windows 7 skal gjenkjenne .mkv som en mediafil. Søk litt på "mkv registry windows 7" eller noe slikt så finner du nok ut av det.

2. I MKV så ligger som regel subtitles inkludert inne i fila, så du trenger strengt tatt kun den ene .mkv-fila

Eivind
    Jeg tror problemet ditt er relatert til at du kjører 64 bits Windows 7. Har lest flere steder at det er problemer med 64 bits WMC. Kanskje det er fordi WMC og WMP kjører i 64 bit og codec'ene er for 32 bits.
    Selv kjører jeg Windows 7 32 bits og CCCP codec'ene (CCCP - Combined Community Codec Pack) og det fungerer ypperlig med WMC.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Det er mye mulig, klarer meg jo, men hadde vært mere smooth om alt gikk under samme GUI, men bruker XBMC mye også så klarer meg jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •