Wimp - En norsk streamingtjeneste.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp - En norsk streamingtjeneste.

Programmet er foreløpig kun tilgjengelig som betaversjon for noen heldige utvalgte.

"Wimp er en streamingtjeneste og digital jukeboks som gir deg tilgang til enorme mengder musikk - alt fra punk og metal til soul og jazz - alt fra gamle klassikere til siste nytt. Det eneste du trenger å gjøre for å kunne spille av så mange låter du vil fra hele vårt musikkbibliotek, er å installere Wimp. Du trenger ikke tenke på hverken nedlasting eller lagring."

Hjemmeside Wimp

Noen ord fra media om wimp.
    Her er Wimp - Norges svar på Spotify
    Wimp - Norges svar på Spotify - DinSide Data
    Vi gir bort Wimp-invitasjoner! - DinSide Data

Har selv testet denne litt på ferie i sommer. Må si at jeg trivdes bedre med wimp en men spotify. Synes brukergrensesnittet på wimp var mye penere, og lettere å bruke. Gleder meg stort til denne kommer!

Noen som har beta-versjonen og kanskje vil dele noen meninger med oss om denne tjenesten?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket mitt er at lyden er for dårlig, og dermed er øvrige fordeler tjenesten måtte ha i forhold til Spotify relativt uinteressante for meg i allefall.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Førsteinntrykket mitt er at lyden er for dårlig, og dermed er øvrige fordeler tjenesten måtte ha i forhold til Spotify relativt uinteressante for meg i allefall.
    Hvordan oppsett benyttet du? Jeg benytter HDMI mellom PC og receiver, og jeg oppfatter lydkvalieten fra Wimp som veldig bra.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Hvordan oppsett benyttet du? Jeg benytter HDMI mellom PC og receiver, og jeg oppfatter lydkvalieten fra Wimp som veldig bra.
    Jeg har foreløpig kun testet det på jobben, hvor jeg har en Shanling hodetelefonforsterker tilkoblet et par AKG K601 hodetelefoner.

Jeg skal naturligvis ikke utelukke at det var en viss placebo involvert ved at jeg visste at wimp bare bruker 96kbps, men jeg oppfattet lyden som vesentlig dårligere enn spotify.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløpig kun testet det på jobben, hvor jeg har en Shanling hodetelefonforsterker tilkoblet et par AKG K601 hodetelefoner.

Jeg skal naturligvis ikke utelukke at det var en viss placebo involvert ved at jeg visste at wimp bare bruker 96kbps, men jeg oppfattet lyden som vesentlig dårligere enn spotify.
    Spotify bruker OGG Vorbis, mens Wimp bruker AAC+, det blir litt å sammenlikne eple og pære hvis en kun ser på båndbredden ...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker best Spotifys mørke skin. i dempet belysning så blir wimp veldig lyst å se på. Har tilgang til begge, men bruker mest Spotify.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoarViken
    Spotify bruker OGG Vorbis, mens Wimp bruker AAC+, det blir litt å sammenlikne eple og pære hvis en kun ser på båndbredden ...
    Mulig det, men er AAC+ i 96kbps like bra som OGG i 192kbps eller 320kbps?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men er AAC+ i 96kbps like bra som OGG i 192kbps eller 320kbps?
    AAC+ er laget for lavere bitrater, OGG vil vanligvis være å foretrekke fra 128kbps og oppover.

Jeg har dessverre ikke tilgang til Spotify, og har derfor ikke fått testet denne. Diskuterte Wimp vs. Spotify med en kamerat fra Universal i går kveld, riktignok med et par drinker innabords etter La Boheme, men han og hans kollegaer foretrekker Wimp grunnet bedre lydkvalitet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo litt spesielt når wimp beviselig bruker en codec som gir lavere kvalitet. Men de har kanskje eierinteresser i wimp.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo litt spesielt når wimp beviselig bruker en codec som gir lavere kvalitet. Men de har kanskje eierinteresser i wimp.
    Enig med deg; rent teknisk bør Spotify være bedre. Vi får ta opp tråden igjen når både Spotify og Wimp er i prod.

MVH Roar

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Wimp lansert, og de sier nå at det aller meste av musikken er AAC 256, så da begynner det jo å smake fugl. Så da er vi tilbake til spørsmålet, hvordan få wimp på stereoanlegget?

jeg prøvde optimistisk å legge dsound.dll i mappen til wimp på samme måte som dette funker for spotify, men det så ikke ut til at det funket.

EDIT: Kan se ut som dsbridge ikke støtter AAC, fikk bad file description som feil. Jeg har submitta et issue hos dsbridge-duden.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over Wimp.
    God lyd, bra grensesnitt, enkle menyer og ikke minst alle ferdige spille- og albumslister som ligger der.
    Har heller ikke registrert noe hakking eller lag i tjenesten ennå.
    Håper nå at jeg får støtte til iPhone (som jeg har i dag) og HTC HD2 (som jeg får på jobben om ikke altfor lenge).

Edit: Kobler forøvrig til stereoanlegget via HTPC og mitt ASUS Xonar Essence STX lydkort. (analoge utganger)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ACC 256 høres greit nok ut (iTunes-kvalitet), og med Mac er det aldri noe problem å få lyden over i stereoanlegget.

Men jeg gidder ikke lenger å betale for premium-abonnement på Spotify fordi musikkutvalget er for dårlig. Mye mainstream, men lite som tilffredsstiller min (mildt sagt) varierte smak og store nysgjerrighet.

Hvordan er dette, til sammenligning, på Wimp?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    ACC 256 høres greit nok ut (iTunes-kvalitet), og med Mac er det aldri noe problem å få lyden over i stereoanlegget.

Men jeg gidder ikke lenger å betale for premium-abonnement på Spotify fordi musikkutvalget er for dårlig. Mye mainstream, men lite som tilffredsstiller min (mildt sagt) varierte smak og store nysgjerrighet.

Hvordan er dette, til sammenligning, på Wimp?
    Ser ut til at wimp har avtale med et stort selskap til i forhold til spotify, da de f.eks har både rammstein og metallica, noe spotify ikke har.

Men det er bare å gå på Wimp og sjekke selv om de har det du forventer deg. Du er bare en sms unna 30 dager gratis prøveperiode.

Selve interfacet er litt rotetete, men konseptet med spillelister og muligheten til å sortere nyheter på sjangere etc gjør at det umiddelbart virker lettere å finne god musikk enn på spotify.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrøyt visst på meg, hverken metallica eller rammstein kan lenger streames via wimp. Låtene er der men det står "plateselskapet tillater ikke streaming av disse låtene".. så dårlig.
    --
    Thorbjørn

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satse på de åpner igjen for disse etterhvert. Pink Floyd var jo utilgjengelig for streaming frem til i går kveld. Da åpnet de alle albumene dems.

Savner også Metallica og Rammstein, sistnevnte var jo lenge tilgjengelig på Spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen som vet hvordan man streamer wimp via squeezebox?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Fremdeles ingen som vet hvordan man streamer wimp via squeezebox?
    Siden det ikke er laget støtte av dette fra verken Squeezebox eller Wimp så er det ingen enkel måte å gjøre dette på.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg er imponert over Wimp.
    God lyd, bra grensesnitt, enkle menyer og ikke minst alle ferdige spille- og albumslister som ligger der.
    Har heller ikke registrert noe hakking eller lag i tjenesten ennå.
    Håper nå at jeg får støtte til iPhone (som jeg har i dag) og HTC HD2 (som jeg får på jobben om ikke altfor lenge).

Edit: Kobler forøvrig til stereoanlegget via HTPC og mitt ASUS Xonar Essence STX lydkort. (analoge utganger)
    Støtte til Iphone jobbes det hardt med om dagen for å få lagt Wimp som en App i AppStore. Skal legge ut info her så snart jeg vet mer.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan Ser Det Ut?

Her er noen bilder av hvordan tjenesten ser ut. I og med at jeg jobber i Telenor, så skal jeg ikke sammenligne Wimp med konkurrentene, men kan ihvertfall si at jeg personlig er svært fornøyd.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •