Wimp - En norsk streamingtjeneste. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har ikke testet wimp via SB, men kjenner ikke til hva slags komprimerings/normaliseringsrutiner de eventuelt har. De er nok i så fall like uavhengig av om man kjører via SB eller ikke.

Når jeg har testet via hodetelefonoppsettet på jobben (Klasse A hodetelefonforsterker og AKG K601) så foretrekker jeg faktisk lyden i Spotify, men har litt problemer med å sette fingeren på hva som er problemet.

Føler kanskje at wimp er litt påtrengende / hard i lyden. Blir rett og slett sliten i ørene etterhvert, mens Spotify kan jeg lytte til en hel arbeidsdag.

jeg oppfatter spotify som bedre jeg også, det er ett eller annet kunstig som tilføres i mine ører via wimp, mistenker at det er støy av en eller annen form
    pga jeg blir også sliten av det og seom regel er det en av to grunner til at jeg blir det

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er det virkelig bare 64 Kbps "kvalitet" på Wimp som streames ut av fra en Ipad? Er det tilfelle må jeg si at jeg har vært farlig nær en skikkelig generaltabbe å bestille meg Ipad + en Airport Express til bruk mot stereoanlegget.
    64 kbps er i iPhone appen til Wimp.
    For den nye iPad appen kan du velge høy kvalitet, dvs. 256 kbps. Lydkvalitet over optisk kabel fra Airport Express er meget bra. Hører ingen forskjell på dette og Spotify Premium, eller CD for den del.

Kombinasjonen iPad2/Airport Express kan anbefales på det varmeste. Du finner ingen bedre løsning. Det er bare å glemme datamaskiner når man skal høre på musikk Forløpig er det bare iPhone appen til iPad, men det vil komme en iPad versjon av Spotify i løpet av året etter hva jeg har forstått. Ingen generaltabbe, altså
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Kombinasjonen iPad2/Airport Express kan anbefales på det varmeste. Du finner ingen bedre løsning. Det er bare å glemme datamaskiner når man skal høre på musikk
    Har du prøvd Sonos med IPad?
    Jeg har selv denne løsningen og syns det er bra, men hvis det er slik at Airport Express funker mye bedre så må jeg kanskje vurdere den. Hvordan er det hvis man har flere Ipads i huset? (hvis kona ønsker å endre stasjon/sang med sin Ipad, mens jeg hadde started det med min, dette funker utmerket med Sonos)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Har du prøvd Sonos med IPad?
    Jeg har selv denne løsningen og syns det er bra, men hvis det er slik at Airport Express funker mye bedre så må jeg kanskje vurdere den. Hvordan er det hvis man har flere Ipads i huset? (hvis kona ønsker å endre stasjon/sang med sin Ipad, mens jeg hadde started det med min, dette funker utmerket med Sonos)

Har ikke forsøkt Sonos nei. Nå er det bare et rom med musikk som er aktuelt for meg.

Vet ikke om jeg skjønner spørsmålet. Man kan kjøre Spotify/Wimp fra så mange iPad, PC og iPhone man vil, men bare en bruker pr abonnement samtidig. Dvs. starter man Wimp/Spotify fra en annen iPad, så kuttes lyden fra den som står og spiller.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har ikke forsøkt Sonos nei. Nå er det bare et rom med musikk som er aktuelt for meg.

Vet ikke om jeg skjønner spørsmålet. Man kan kjøre Spotify/Wimp fra så mange iPad, PC og iPhone man vil, men bare en bruker pr abonnement samtidig. Dvs. starter man Wimp/Spotify fra en annen iPad, så kuttes lyden fra den som står og spiller.
    Bakgrunnen til spørsmålet er at jeg har en Sonos kjøkkenradio. Hvis kona går inn på Sonos sin programvare kan hun starte en en sang fra spotify.

Hvis jeg starter min ipad kan jeg velge sonos appen, velge samme kjøkkenradio og endre sang.

Altså selve Spotify kjøres på Sonos og ikke på Ipaden lokalt.

Med Airport Express kjøres kanskje musikken direkte fra Ipad og er dermed knyttet til Ipaden direkte? (jeg kan fint slå av min Ipad etter jeg har startet spotify på sonos)

Med Sonos kan man fint spille Spotify flere plasser på et abonnement. (jeg har også en sonos avspiller koblet til stueanlegget). Man velger bare Sone. (kjøkken, stue osv) og så velger man spotify og sang.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Bakgrunnen til spørsmålet er at jeg har en Sonos kjøkkenradio. Hvis kona går inn på Sonos sin programvare kan hun starte en en sang fra spotify.

Hvis jeg starter min ipad kan jeg velge sonos appen, velge samme kjøkkenradio og endre sang.

Altså selve Spotify kjøres på Sonos og ikke på Ipaden lokalt.

Med Airport Express kjøres kanskje musikken direkte fra Ipad og er dermed knyttet til Ipaden direkte? (jeg kan fint slå av min Ipad etter jeg har startet spotify på sonos)

Med Sonos kan man fint spille Spotify flere plasser på et abonnement. (jeg har også en sonos avspiller koblet til stueanlegget). Man velger bare Sone. (kjøkken, stue osv) og så velger man spotify og sang.

Man må selvsagt avpasse behovet sitt.
    Airport Express er rimelig og grei, dersom man ikke skal styre musikken i flere rom samtidig. Det har vel de færreste behov for. Iallefall ikke dem som vurderer å kjøpe Airport Express.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    fler enn meg som oppfatter wimp via SB som ett grusomt godt eksempel på loudness war ?
    Hva mener du med loudness war?

Jeg har "testet" veldig lett mellom Wimp og Spotify, bådet på SB og PC. Jeg opplever veldig liten forskjell, jeg har vanskelig for å si hva som er best....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har testet via hodetelefonoppsettet på jobben (Klasse A hodetelefonforsterker og AKG K601) så foretrekker jeg faktisk lyden i Spotify, men har litt problemer med å sette fingeren på hva som er problemet.

Føler kanskje at wimp er litt påtrengende / hard i lyden. Blir rett og slett sliten i ørene etterhvert, mens Spotify kan jeg lytte til en hel arbeidsdag.
    Hmmm... skjønner hva du skriver, men oppfatter det litt tvetydig. Altså fra å ikke kunne sette fingeren på det til at wimp er påtrengende/hard i lyden.
    Selvføglig hadde du helt sikkert beste kvalitet på begge tjenestene, men testet du blint? Og på åssen musikk?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hmmm... skjønner hva du skriver, men oppfatter det litt tvetydig. Altså fra å ikke kunne sette fingeren på det til at wimp er påtrengende/hard i lyden.
    Selvføglig hadde du helt sikkert beste kvalitet på begge tjenestene, men testet du blint? Og på åssen musikk?
    Når jeg lytter så kan jeg ikke si at jeg synes det er dårligere kvalitet som sådan, men over tid oppfatter jeg altså lyttetretthet. Som Jokris påpeker tyder dette på en to-tre ting.

Typisk ville jeg tippet støy, forvrengning eller for mye informasjon i diskantområdet. I grunn burde man ikke forvente noen av delene, så ikke vet jeg.

Jeg har ikke testet blindt nei, og siden jeg ikke umiddelbart kan identifisere forskjeller ville jeg heller ikke klart en blindtest. Jeg har testet det samme over noen timer hjemme på et annet sett hodetelefoner, og har samme opplevelse der. Jeg skal på ingen måte banne på at det ikke er innbilning. Kanskje jeg blir sliten av å se på den hvite bakgrunnen på wimp.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet blindt nei, og siden jeg ikke umiddelbart kan identifisere forskjeller ville jeg heller ikke klart en blindtest. Jeg har testet det samme over noen timer hjemme på et annet sett hodetelefoner, og har samme opplevelse der. Jeg skal på ingen måte banne på at det ikke er innbilning. Kanskje jeg blir sliten av å se på den hvite bakgrunnen på wimp.

Ikke minst dagsform kan være avgjørende for en slik vurdering, eller at du feks har abonnement hos en av tjenstene...

Av enkelte blir det brukt ord som beskriver ting som natt og dag, men tror jeg vi kan sikkert si at forskjellen mellom tjenstene er veldig liten. Den ene kan sikkert være litt bedre eller at den oppfattes bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med loudness war?

Jeg har "testet" veldig lett mellom Wimp og Spotify, bådet på SB og PC. Jeg opplever veldig liten forskjell, jeg har vanskelig for å si hva som er best....

jeg mener det at ved avspilling fra wimp blir loudness effekten påtrengelig for meg, skal dog bruke mer tid på å venne meg til " formatet " før jeg sier a eller b endelig, som sagt tidligere , er absolutt motivert for å spare masse penger på kilde og heller oppgradere til en grei nok dac, så det står ikke på motivasjonen her, men jeg ønsker ikke å luke vekk musikkgleden min for å "spare" penger heller, opplever stadig og ikke orke å høre ett album engang via wimp, ett eller annet jeg reagerer ganske sterkt på, blir lyttetrett veldig fort

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke minst dagsform kan være avgjørende for en slik vurdering, eller at du feks har abonnement hos en av tjenstene...

Av enkelte blir det brukt ord som beskriver ting som natt og dag, men tror jeg vi kan sikkert si at forskjellen mellom tjenstene er veldig liten. Den ene kan sikkert være litt bedre eller at den oppfattes bedre...
    Jeg har premium på spotify og har wimp gratis gjennom canal digital.

Jeg har brukt spotify lengst, og liker også brukergrensesnittet der bedre, så det kan godt hende dette er nok til å påvirke meg ja.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... opplever stadig og ikke orke å høre ett album engang via wimp, ett eller annet jeg reagerer ganske sterkt på, blir lyttetrett veldig fort
    Jeg opplever det faktisk litt motsatt, altså blir jeg mindre lyttetrett med Wimp, men jeg synes dog at CD låter bedre. Angåend Spotify så har jeg ikke testet tette lenge nok til å uttale meg i stor grad....

Det skulle vært intressant med noen seriøsetester med Wimp, Spotify kontra CD.

Edit:
    Wimp vs. Spotify: Den ultimate lydtesten « Rockheim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke lagt til låter i spillelistene via iPad.

Jeg får ikke lagt til låter i spillelistene via iPad'en, når jeg prøver å legge til låter så visese ikke spillelistene (tom liste). Dette har fungert tidligere... :-( ... dette er frustrerende når PC'en er mer eller mindre kasert etter at iPad'en kom i hus. Noen andre som opplever samme problem?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel etter siste oppdatering av Wimp på Ipad at det ikke lenger ble mulig å legge til sanger på eksisterende spillelister. I tillegg syns jeg wimp har blitt utrolig treg på ipad etter siste oppdatering. Tar opptil flere sekunder ved sporskifte, det er så irriterende at dersom Spotify kommer med en ipadversjon bytter jeg sporenstreks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noe har skjedd etter siste oppdatering, den var stabil tidligere. Jeg opplever ikke Wimp som treg, men enkelte ganger så tar programmet ikke imot kommandoer for så å logge seg av automatisk.

Jeg ser at Spotify også har sine problemer, men dog da vi ikke får noe info eller at problemene fikses av Wimp så er det fristene å prøve Spotify. Uansett vil jeg vente til Spotify kommer med iPad-app - da vil jeg prøve begge i en periode for å se hva som er mest stabilt. For meg er det viktigste at det fungerer når jeg bruker det, og det har ikke Wimp gjort hos meg i det siste.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et svakt øyeblikk etter å ha lest en del innlegg her; stengte abonnementet på Wimp og bestilte Spotify Premium. Noen som har reagert på at det kommer ørten cover låter når du søker på Spotify? Hva er det egentlig som er så mye bedre med GUIet på Spotify? Startet abonnementet på Wimp igjen, en hundrings rett i dass føler jeg.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg oppfatter spotify som bedre jeg også, det er ett eller annet kunstig som tilføres i mine ører via wimp, mistenker at det er støy av en eller annen form
    pga jeg blir også sliten av det og seom regel er det en av to grunner til at jeg blir det
    Ditto.

Har prøvd WiMP i 6mnd, fikk gratis, men jeg brukte det sjeldent da jeg ble utrolig lyttetrett av musikken de hadde. Aner ikke hvorfor, orket ikke utforske det, bare gadd ikke bruke det.

Har sett på Spotify som et alternativ, men der finner jeg ofte ikke den musikken jeg vil høre på. Ofte masse coverversjoner, og annet ubruklig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123 Vis post
    Ditto.

Har prøvd WiMP i 6mnd, fikk gratis, men jeg brukte det sjeldent da jeg ble utrolig lyttetrett av musikken de hadde. Aner ikke hvorfor, orket ikke utforske det, bare gadd ikke bruke det.

Har sett på Spotify som et alternativ, men der finner jeg ofte ikke den musikken jeg vil høre på. Ofte masse coverversjoner, og annet ubruklig.

Hei har akkurat skiftet fra Spotify Premium til Wimp HIFI og for å si det sånn kommer jeg aldri til å se meg tilbake. Eneste minus slik jeg ser det er det den kjipe lastetiden som kommer når du skipper låter selv (1 til 2 sec) men det kommer sikkert av de høye bit raten. Og det andre, at man ikke kan laste ned låter til pc versjonen (offline modus) men ellers er jeg overbevist over lydkvaliteten. Viss folk ikke hører forskjell på høyeste kvalitet på spotify og wimp hifi så er det noe alvorlig galt med enten hifi utstyret ditt eller lytteorganet. basta

hadde vært greit med et annet og mørkere fargevalg i spilleren slik at tven ikke blir så fremtredende når en sitter og nyter musikk.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikset 24 timer prøve på wimp hifi, men er ikke spesielt imponert over at det tar 15-20 sekund å bytte låt dersom jeg velger noe som ikke allerede ligger inni i playlist, f.eks når jeg søker opp en ny artist og velger en låt.

pc er relativt oppegående, intel i3, 6 gig minne, windows 7 pro på ssd.
    internett tilkoblingen er 30Mbit fiber
    er dette normalt ?
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •