HTPC: Beste løsning med Canal Digital tuner, 2x opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC: Beste løsning med Canal Digital tuner, 2x opptak

Yes. Leker med tanken om å sette opp en HTPC med Windows 7 Media Center istedet for å kjøpe en Canal Digital PVR. Dette er kabel.

Hva med mengde CPU kraft og RAM? Hvor mye trenger jeg?
    Hvordan er WMC å sette opp? Få serier etc inn på 'rett plass' i MC'et.

Dette er ikke noe konkret, men med tanke på at den hissigste Dreamboxen koster ca 5000 er det noe å vurdere. Setter pris på innspill.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en fin guide:
    Guide to Building a HD HTPC - Page 85 - AVS Forum

Du trenger ikke allverdens CPU kraft for å ta opp. TVsignalene kommer komprimert/kryptert, og skal kun lagres.

For å ta opp flere kanaler samtidig må du enten 1) Kjøre flere CAM (og dermed flere abbonement) eller kjøre softcam/cardsharing (sliksom dreambox sannsynligvis gjør).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjeld oppsett av 7MC så er det ganske enkelt og greitt (eg fekk problem på 64bit versjonen då), men du kan legge til mykje god funksjon og liknande om du ser på Hack7MC.com. Eg har bruka RadioTime og Media Browser (genial for å setta opp seriar og filmar), og det kan og vera lurt med Music Browser (har ikkje bruka denne, men om du vil ha mappe navigering i 7MC treng du noko i denne retning).

Når det gjeld oppsett, så brukar eg dette:
    - Dell Studio Slim som HTPC
    - FireDTV og Conax CAM for TV på denne
    - Logitech Harmony 525 som fjernkontroll (PC, TV etc., men treng eigen IR mottakar for PC)
    - Creative Gigaworks s750 for 7.1 lyd

Du kan få billigare HTPC med bluray, men problemet med mange HTPC boksar er forferdeleg design. Dell maskina er ikkje alt for stor, ser bra ut og støyar lite. Litt usikker på om du får til 2x tunerar med ekstern FireDTV då (og intern FloppyDTV passar ikkje), så då bør du vurdere andre alternativ. Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •