Ny HTPC, helst ferdigbygget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC, helst ferdigbygget

Hei,
    dette er den tredje av en serie på tre tråder som vil omhandle lyd- og bildeanlegget jeg skal sette opp i min nye leilighet. De to andre trådene omhandler lydanlegg og flat-TV. Når dette er sagt skal jeg komme meg til saken:

Jeg skal bygge et lyd- og bildeanlegg (som jeg blant venner ville kalt hjemmekino, men regner med noen her vil reagere på at det klassifiseres som hjemmekino ;P ) fra scratch i stua. I skrivende øyeblikk har jeg kun en laptop (men denne har jeg ikke planer om å bruke til lyd- og bildeanlegget). Det betyr at jeg blant annet behøver en HTPC.

Min første tanke var å bruke en xbox 360 som htpc, men har fått vite at dette medfører en del ulemper, og har vel mer eller mindre stilt inn sinnet på at det får bli en skikkelig htpc istedet . Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 5000 kroner på den, og ellers er kravene mine følgende:

- Den skal fint kunne spille av 1080p filmer (f.eks. .mkv filer).
    - Den skal kunne kobles på det trådløse nettet i leiligheten.
    - Den skal ha stor harddisk (minst 1 TB, helst 2).
    - Den skal være stillegående.

Jeg har foreløpig tittet litt på denne: Komplett.nos ferdibygde basert på pundit, og etter å ha konfigurert den klarer jeg å presse prisen ned i 4089 kroner, men det forutsetter at denne prosessoren er bra nok. Dersom den ikke er bra nok, hvilken av prossesorene man velge mellom når man konfigurerer pcen burden jeg gå for?

Jeg håper noen har noen konstruktive innspill, på forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CPUen du har valgt holder:

Guide to Building a HD HTPC - Page 85 - AVS Forum

One of the most frequently asked questions is if these systems can play 1080p contents (including various mkv files as well as BD movies) fine. The answer is yes as you can see in the above chart. Here are screenshots taken in one of the recommended systems (the low-end Intel/NVIDIA system) when a 1080p mkv file is played back. Whether hardware acceleration of the GPU is on or off, the file can be played back fine.

* Pentium Dual-Core E5200 2.5GHz 2MB L2 cache
    * GA-E7AUM-DS2H GeForce 9400 mGPU mATX
    * DDR2-800 2 x 1GB
    * Windows Vista SP1 32-bit
    * MPC-HC with MPC Video Decoder (the first screenshot)/ffdshow Video Decoder (the second screenshot) and madFlac Decoder
    * 1080p mkv file created from Blu-ray Spider-Man 3 with FLAC audio track encoded from Dolby TrueHD; the first 100 seconds of chapter 44 with max bitrate around 36Mbps

Hardware Acceleration ON (MPC Video Decoder)

If GPU hardware acceleration is used, max CPU usage is around 33%.

Hardware Acceleration OFF (ffdshow Video Decoder)

ffdshow does not support GPU hardware acceleration (yet). Max CPU usage is around 70%.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •