Installer XBMC Media Center - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 153
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg vil regne med at det er bare å redigere scriptet selv ja. Liten skriveleif fra min side, siste drivere er 190.42 og driverne ligger her.

Hvis ikke så går det sikkert brillefint å legge de inn manuelt etterpå. Tviler på at man trenger å oppdatere sources.list (men ikke 100% sikker)

Kode:
    sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 71609D4D2F1518FA9C5DC0FB1DABDBB4CEC06767

sudo apt-get update
    sudo apt-get install linux-headers-generic nvidia-glx-190
    sudo reboot

sudo apt-get install build-essential cdbs fakeroot dh-make debhelper debconf libstdc++5 dkms linux-headers-$(uname -r)

sudo reboot
    Bør bekreftes av noen som vet hva de snakker om. Jeg har bare spurt google. :wink:

DrE
    Jeg har endret skriptet til å "ta" ned 190 driverne, men er ikke sikker på om det vil fungere, endret bare 185 til 190 i skriptet der hvor skriptet henter 185 driverne.

Har nå prøvd det nye skriptet, men det ser ikke ut til å fungere hos meg, får opp at det er invalid option .

Prøvde også å endre det gamle skriptet til å hente ned 190 driverne, men heller ikke det gikk bra, så pr. idag er jeg fremdeles tilbake med den første løsningen.

Kanskje jeg bare skal vente til de får ferdig en løsning som støtter grafikk hardware i windows.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Kanskje jeg bare skal vente til de får ferdig en løsning som støtter grafikk hardware i windows.

Kan man ikke bruke MPclassic HT som eksterspiller og få støtte for det i windows?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Kan man ikke bruke MPclassic HT som eksterspiller og få støtte for det i windows?
    Det er også en mulighet

Kan man sette opp ekstern spiller i XBMC, eller må man bare velge filene man vil spille manuelt i MPclassic?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok være mulig og sette opp med ekstern avspiller ja.. så xbmc gjør det selv, men ikke satt meg noe inn i det enda.... undersøker mye frem og tilbake selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått det opp å gå med Ubuntu og XBMC. Helt strøkent. Med Iphone som remote over wlan kan det ikke bli bedre.
    Men en ting som jeg ikke får til er å spille norsk lydspor til hovedfilmen. I windowsverden med MPC er det bare å døpe om lydfila til samme som filmfila og velg det lydsporet i MPC når filmen er startet. Lar dette seg gjøre på noe vis i XBMC?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har snøring på om det er mulig å få Spotify til å virke selv om man ikke har noe skrivebordsmiljø installert? Sitter og prøver å lese meg til det, men har ikke funnet noe vettugt enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som får XBMC til og fungere på Vista 64bit ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Noen som får XBMC til og fungere på Vista 64bit ?
    Jeg kjører har nettopp installert XBMC på Vista 64bit Basic, og det fungerer iallefall hos meg. Men har ikke prøvd så mye enda, da jeg ikke har hatt tid.

Hva er problemet hos deg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare beskjed om at det er en 32bit version , men jeg finner ikke noe 64bit version på hjemmesiden deres. (greier ikke starte programet i det hele tatt.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Får bare beskjed om at det er en 32bit version , men jeg finner ikke noe 64bit version på hjemmesiden deres. (greier ikke starte programet i det hele tatt.)
    Dette er linken til den filen jeg lastet ned, det er en beta, men fungerer ok hos meg.

Download XBMC Media Center from SourceForge.net

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått XBMC opp å kjøre med AEON skin'et samt lyd over hdmi så gjenstår bare en ting for meg. Fjernkontrollen.
    Har en Origen AE s16 kasse som har innebygget IRtransport via usb.
    Itrans tilbyr en installasjons fil, som jeg pakker ut og installerer. Men etter det så er det veldig dårlig dokumentasjon rundt forbi hvordan en kan få irserveren til å starte opp automatisk og ikke minst fungere med en fjernkontroll.
    Er det noen som kan peke meg i riktig retning? Har googlet i en uke nå uten å finne noen form for installasjons veiledning.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt noen dager på å få satt opp en ny ASRock 330HT. La inn full Ubuntu 9.1 med XBMC. ASRocken er koplet til en Onkyo TX-SR707 via HDMI og så videre til en Samsung UE55B7070.

Har fått det aller meste til å fungere inkl. lyd over HDMI. Sliter derimot med en ting. Uansett hva jeg gjør så blir bildet sent med 1920x1080@60. Dette blir ikke helt optimalt når jeg skal se på filmer som er tatt opp fra tv med 50hz.

Bildeoppsettet i Ubuntu rapporterer korrekt at boksen er koplet til en Onkyo receiver, men at den kjører 1920x1080@60. Har forsøkt å gjøre diverse endringer i xorg.conf uten at noe fungerer.

Noen som har klart å få til dette????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt selv nå, og funnet ut at det er noe feil med disse:
    https://launchpad.net/~team-xbmc/+ar...xbmc1_i386.deb

Ser ut som det har blitt gjort noe feil fra team-xbmc.

Om man prøver å hente ned via web med den linken, får man beskjed om å logge inn, når man logger inn får man følgende:

Not allowed here
    Sorry, you don't have permission to access this page.

Sjekket litt på "hjemmesiden" https://launchpad.net/~team-xbmc, og der ser det ut som ppa for:
    XBMC Hardy PPA
    XBMC Intrepid PPA
    XBMC Jaunty PPA
    XBMC Karmic PPA
    Er fjernet.

Får håpe ting blir fikset snart.

Har forsåvidt ett issue selv, og det er med avspilling av musikk...
    Blir sendt ut og kodet om til flerkanals, og ikke stereo som den burde.

Har funnet en ny .asoundrc som jeg skal teste, så får man se hva som skjer.

-j

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også fått driver for CIR devicen (IR for fjernkontrollen) som er innebygget i Asrock 330HT.
    (Denne fungerer kun for kernel 2.6.31 i Ubuntu 9.10)

Hiv meg en PM, eller send mail direkte til Nuvoton som har laget chippen.

Ser ut som det var et DSP issue på forsterkeren muligens som lagde flerkanalslyd, smekket den ned på stereo, og poff så ble alt så meget bedre.

-j

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Har brukt noen dager på å få satt opp en ny ASRock 330HT. La inn full Ubuntu 9.1 med XBMC. ASRocken er koplet til en Onkyo TX-SR707 via HDMI og så videre til en Samsung UE55B7070.

Har fått det aller meste til å fungere inkl. lyd over HDMI. Sliter derimot med en ting. Uansett hva jeg gjør så blir bildet sent med 1920x1080@60. Dette blir ikke helt optimalt når jeg skal se på filmer som er tatt opp fra tv med 50hz.

Bildeoppsettet i Ubuntu rapporterer korrekt at boksen er koplet til en Onkyo receiver, men at den kjører 1920x1080@60. Har forsøkt å gjøre diverse endringer i xorg.conf uten at noe fungerer.

Noen som har klart å få til dette????
    Fant ut at hvis jeg setter
    Kode:
    Option "UseEDID" "FALSE"
    så får jeg manuelt satt riktig oppløsning og refresh, MEN da blir lyden over HDMI borte.

Konkluderer egentlig med at EDID informasjon fra receiveren er korrekt. Spørsmålet blir da:

Hvordan får jeg XBMC til å automatisk sette korrekt refresh rate basert på kildematerialet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki..veldig usikkert på om jeg er på rett sti her. Uansett..har Lacie Nas 2 server som fungerer utmerket til mitt bruk, men vil gjerne ha mulighet for å bruke coverflow blant filmene mine pluss trailer/xml.info type XBMC. Først og fremst.. er XBMC mulig å installere på en NAS server? eller er dette kun for PC/MAC/LINUX ? Denne NAS'en kommer klar til bruk med iTunes server/FTP/DNLA/Upnp/osv osv..fint det og vil gjerne beholde dette itillegg..er det lov å være ole brum?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Rookie
    Oki..veldig usikkert på om jeg er på rett sti her. Uansett..har Lacie Nas 2 server som fungerer utmerket til mitt bruk, men vil gjerne ha mulighet for å bruke coverflow blant filmene mine pluss trailer/xml.info type XBMC. Først og fremst.. er XBMC mulig å installere på en NAS server? eller er dette kun for PC/MAC/LINUX ? Denne NAS'en kommer klar til bruk med iTunes server/FTP/DNLA/Upnp/osv osv..fint det og vil gjerne beholde dette itillegg..er det lov å være ole brum?
    Jeg tviler på at dette lar seg gjøre på en enkel måte.
    XBMC til Linux er avhengig av mange forskjellige moduler, som sikkert ikke er helt heldig å installere på NAS boksen din.

Dette blir ren spekulasjon fra min side, men anbefaler at du selv spør om dette på forumet XBMC

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Fant ut at hvis jeg setter
    Kode:
    Option "UseEDID" "FALSE"
    så får jeg manuelt satt riktig oppløsning og refresh, MEN da blir lyden over HDMI borte.

Konkluderer egentlig med at EDID informasjon fra receiveren er korrekt. Spørsmålet blir da:

Hvordan får jeg XBMC til å automatisk sette korrekt refresh rate basert på kildematerialet?
    Løsning på dette finner du her: Unable to change refresh rate - nV News Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shuffle

Jeg har installert XBMC på Ubuntu på en ASRock 330HT ION..

Alt funker bra.. Men er en liten ting som jeg irriterer meg på...

Når jeg legger til kilder for musikk, har all musikk på ekstern harddisk, så har jeg jo mangen mapper med di forskjellige albumene i. Det jeg vil er at jeg kan velge hovedmappen og spille av alt som er av musikk der. Som en shuffle-ting på en måte... Kjedelig å sitte å måtte velge en og en katalog for å høre en sang fra det albumet og en fra et annet. Er det en mulighet for å få dette til ?

Blir MYE kopiereing hvis jeg må ha alle filene i en og samme katalog for å få det til....

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axept
    Jeg har installert XBMC på Ubuntu på en ASRock 330HT ION..

Alt funker bra.. Men er en liten ting som jeg irriterer meg på...

Når jeg legger til kilder for musikk, har all musikk på ekstern harddisk, så har jeg jo mangen mapper med di forskjellige albumene i. Det jeg vil er at jeg kan velge hovedmappen og spille av alt som er av musikk der. Som en shuffle-ting på en måte... Kjedelig å sitte å måtte velge en og en katalog for å høre en sang fra det albumet og en fra et annet. Er det en mulighet for å få dette til ?

Blir MYE kopiereing hvis jeg må ha alle filene i en og samme katalog for å få det til....
    Da har du samme oppsett som meg! Har ikke brukt tid på å legge til musikk enda, men har du forsøkt å scanne alle albumene inn i biblioteket?

Skal sjekke dette når jeg kommer hjem i kveld.

ps. har du installert full ubuntu eller xbmc live? Jeg har både ett oppsett med full ubuntu og xbmc live på usb-stick. Grunnen er at jeg ikke har fått fjernkontrollen til å stoppe og starte pc-en når jeg kjører full ubuntu. Ved xbmc live fungerer dette fint.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •