Installer XBMC Media Center - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 153
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har et problem med xbmc som kanskje en av dere kan hjelpe meg med. Problemet er som følger:

Jeg har en eksternt lydkort på min R3600 (Creative Sounblaster) som kjører SPDIF optisk ut da jeg ikke har hdmi på recievern. Jeg har fått lyd etter å ha googla litt. Problemet er at jeg bare får digital lyd, dvs at jeg kun får til å spille av dvd filmer o.l som har digitalt lydspor. Musikk og videoklipp med vanlig lyd får jeg bare "Failed to initialize Audio" eller lignende.

Kjører full ubuntu desktop i tillegg til xbmc. Avspilling av analog musikk og videofiler fungerer fint med f.eks VLC.

Slik står det i xbmc:
    xbmc default device: plug:iec958:CARD=S51,DEV=0
    xbmc passthrough device: iec958:CARD=S51,DEV=0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse spørsmål

På engelsk da jeg har lagt inn samme innlegg på det offisielle XBMC forumet (uten å ha fått noe særlig hjelp)..

I have an Asrock 330. I have installed XBMC live on a USB stick. So far, I like it a lot, but have some problems I can't seem to solve myself.

1. I have a Samsung 55" LED TV (UE557070). The native resolution for this TV is 1920*1080*60hz. XBMC only have a setting for 50hz. How can I make it run in 60hz?

2. I have enabled VDAPU, and assigned 512 MB ram to the video card in BIOS. Still, the famous "bird scene" in Planet Earth (1080p mkv file) is buffering/stuttering a lot. It's actually unwatchable. I thought this setup was supposed to be able to run this scene smoothly. I am streaming the vide over wired 100 Mbit network, Have I done something wrong?

3. I can't find out how to view media on my local internal harddrive. I am running Windows 7 with default file system (I guess it's NTFS). Isn't XBMC supposed to be able to read the internal harddrive?

Feedback appreciated! :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    På engelsk da jeg har lagt inn samme innlegg på det offisielle XBMC forumet (uten å ha fått noe særlig hjelp)..

I have an Asrock 330. I have installed XBMC live on a USB stick. So far, I like it a lot, but have some problems I can't seem to solve myself.

1. I have a Samsung 55" LED TV (UE557070). The native resolution for this TV is 1920*1080*60hz. XBMC only have a setting for 50hz. How can I make it run in 60hz?

2. I have enabled VDAPU, and assigned 512 MB ram to the video card in BIOS. Still, the famous "bird scene" in Planet Earth (1080p mkv file) is buffering/stuttering a lot. It's actually unwatchable. I thought this setup was supposed to be able to run this scene smoothly.
    I am streaming the vide over wired 100 Mbit network, Have I done something wrong?

3. I can't find out how to view media on my local internal harddrive. I am running Windows 7 with default file system (I guess it's NTFS). Isn't XBMC supposed to be able to read the internal harddrive?

Feedback appreciated! :-)
    Tror problemet ditt ligger her. Hadde en kompis som slet med 1080p via sitt 100Mbit nettverk. Dette forsvant når han oppgraderte til 1Gbit nettverk.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Kane. Tror imidlertid ikke dette er et nettverksproblem. Jeg har en HDX-1000 som streamer fra samme NAS, og den gjør det uten problemer. Vet heller ikke om noen HD filmer som krever bitrate over 100 Mbit.

Noen her som har testet med Planet Earth 1080p mkv og fått den til å spille problemfritt?

EDIT: Skal prøve å kopiere den over til lokal harddisk å spille den via MCP-HC under Windows 7 for å komme til bunns i om dette er et nettverksproblem.

EDIT2: Steike! Du hadde rett Kane! No problem med Planet Earth når jeg spilte den fra lokal harddisk. Tenker jeg går til anskaffelse av en ekstern 1 TB USB disk som jeg kobler direkte på Asrocken. Det bør vel gjøre susen. Kudos til deg Kane! :-)

EDIT3: Issue 3 solved. Kan aksessere lokal disk ved å fjerne "nodiskmount" fra menu.lst.

Da gjenstår kun issue 1. Anyone?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acer Aspire REVO (ION) -issue:
    Har fulgt Lars Werners ubuntu-guide. XBMC spiller killasampla, Bigbuckbunny, cloverfield1080p sample uten problemer. Video er altså knall.

Lyd er problemet.
    Jeg har navigasjonslyder fra XBMC over hdmi til tven.
    Dog, all lyd fra film/musikk havner på den analoge utgangen på fronten av REVO`en.

XBMC er satt til å outputte digital lyd. default/iec958. Noen som har et tips?

EDIT: hmmm, nå skjønner jeg ikkeno. Bare for å prøve (for n`te gang...) skrev jeg inn hdmi (og iec958 på passthrough) og da funket det!

Neste spørsmål...
    For nå å gjøre XBMC til eneste "app" i ubuntu (og med det mener jeg å fjerne ubuntu-gui`et eller hva det heter, X?)
    Hvordan gjør man det? Fulgte en guide en eller annen plass. Det så veldig smooth ut, boota rett inn i xbmc uten å se noe annet fra OS`et, men resultatet var at jeg ikke hadde noe lyd igjen. Hvorfor skal det eventuelt påvirke lyd inni xbmc?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    EDIT2: Steike! Du hadde rett Kane! No problem med Planet Earth når jeg spilte den fra lokal harddisk. Tenker jeg går til anskaffelse av en ekstern 1 TB USB disk som jeg kobler direkte på Asrocken. Det bør vel gjøre susen. Kudos til deg Kane! :-)
    100 MBit skal være nok. Kanksje du bruker en delingsprotokoll som gir mye overhead?
    Samba-deling fra en linux-boks funker som fjell for meg over 100 MBit (killah sample etc)

EDIT:
    Uh... Ser du bruker Windows7.. Jeg bruker guiden som er beskrevet av trådstarter her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker både Windows 7 med MediaPortal og XBMC live fra USB stick. Har samme problem med begge når det kommer til streaming. Gjelder imidlertid kun streaming av Planet Earth. Annet HD materiale funker fint.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører ubuntu med XBMC etter guiden her på avforum. Alt funker helt topp nå, utenom en liten ting. Lyden kan falle ut ett halv sekund av å til. Av å til skjer det kanskje 10 ganger iløpet av en dag, andre dager kan jeg se filmer å serier hele dagen uten at det skjer. Noen som har vært borte i noe lignende å har noen tips til meg?

Kan legge til at jeg kjører både lyden og bildet inn i en surroundforsterker via HDMI.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags hardware Kane?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hva slags hardware Kane?
    ASRock ION 330

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å få noen (fysisk) mindre maskiner ASRock ION 330 til å kjøre XBMC? Trenger ikke optisk, men har behov for å spille av 1080p, så da er vel ION tingen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    ASRock ION 330
    Du hadde vel nevnt det om du kjørte trådløst..?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du hadde vel nevnt det om du kjørte trådløst..?
    Kjører Gigabit nettverk jeg. Som sagt, funker som regel. Kan sitte å se 2 - 3 1080p filmer uten problemer, mens andre ganger så kan lyden falle ut ett halv sekund ett par tre ganger iløpet av en 45 minutters tvepisode. Virker heller ikke som om det har noe å si om lyden er AC3, DTS eller vanlig stereo.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet dette: [PATCH] LaunchPlayer - External Video Player Launcher (to launch third-party players) - XBMC Community Forum

Launch Player, bruker XBMC til å browse tingene dine, mens alt blir spilt i MPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som har testet dette: [PATCH] LaunchPlayer - External Video Player Launcher (to launch third-party players) - XBMC Community Forum

Launch Player, bruker XBMC til å browse tingene dine, mens alt blir spilt i MPC.
    Denne endringen er allerede implementert i SVN-versjoner og kommer til å bli implementert i 9.10-releasen. Men jeg kan ikke se hvordan/hvorfor dette skal ha noen nytteverdi, med mindre du har noen sære filformater som XBMC ikke klarer å spille av (disse er svært få.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexten
    Denne endringen er allerede implementert i SVN-versjoner og kommer til å bli implementert i 9.10-releasen. Men jeg kan ikke se hvordan/hvorfor dette skal ha noen nytteverdi, med mindre du har noen sære filformater som XBMC ikke klarer å spille av (disse er svært få.)
    Hva med Blu-ray- og HD DVD-iso?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexten
    Det er vel fordi MPC kjører smoother enn XBMC på diverse HD filmer. Så et eksempel på youtube, men fant det ikke fram igjen.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dealen med dette Aeon skinnet? jeg installerte det i går men det lignet ikke mye på de fine screensa jeg har sett på nett med posters i bakgrunnen osv, var bare en enkel farget bakgrunn som skiftet farge når jeg forflyttet meg bortover i menyen.

Må man legge inn disse bildene manuelt eller er det en automatikk for å hente fram posters ut i fra innholdet mitt?

Jeg har ikke muspeker!????:cry:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyberpark
    Installasjon:

1. Installer Minimal Ubuntu

2. Logg inn med XBMC brukerkonto

3. Last ned skriptet (eller bruk koden lengre ned i posten):
      Kode:
      wget http://www.virtualdanny.net/downloads/setupXBMC.sh
    4. Gjør skriptet kjørbart:
      Kode:
      sudo chmod +x setupXBMC.sh
    5. Kjør skriptet med administrator rettigheter (root):
      Kode:
      sudo ./setupXBMC.sh

Lykke til med ditt nye MedieCenter!
    Ok, mulig jeg ikke har forstått dette helt.

Men når man utfører selve installasjonen av MinimalUbuntu så skal det bli en ren Ubuntu install før man går i gang med scriptet ditt? Eneste man gjør er å følge installasjonen og gir root et passord + oppretter en konto man kaller 'xbmc' og gir den passord 'xbmc' feks?

Så laster man ned scriptet, gjør det kjørbart og starter installasjonen? Og når den er ferdig er det bare å boote, logge seg på med bruker 'xbmc' og så skal den gå rett inn i XBMC?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det gjelder en asrock nettop ion 330.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •