Installer XBMC Media Center - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 153
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Jeg har nå prøvd dette, men etter oppstart på XBMC, gikk jeg inn og fant SVN, men det var en gammel versjon, så jeg tok en update, til versjon 1.8.2 tror jeg det var. Jeg fikk en feilmelding under installeringen av denne, og junior trykket på en tast slik at melding forsvant.
    Men når jeg prøver å installere ting via SVN, får jeg opp en melding om at XML file for windows i missing, hva betyr det? Kan tyde på at en fil mangler.

Og med det samme, er det mulig å laste ned skins via XBMC?
    Har ikke brukt svn repo installer så mye, så har ikke helt peiling hva som er feilen hos deg, dessverre! Går an å prøve å reinstallere den.
    For å reinstallere:
    Kode:
    rm -r ~/.xbmc/plugins/programs/SVN*
    også kjører du bare samme reglen som jeg skrev i posten over.

Skins kan finnes på forumene til xbmc og på hjemmesidene deres.
    Her er en quick howto på hvordan å laste ned nyeste Aeon Stark:
    Kode:
    sudo apt-get install git-core
    cd ~/.xbmc/skin
    git clone git://github.com/djh/aeon.git "Aeon Stark"
    cd "Aeon Stark"
    git pull

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkn
    Skins kan finnes på forumene til xbmc og på hjemmesidene deres.
    Her er en quick howto på hvordan å laste ned nyeste Aeon Stark:
    Kode:
    cd ~/.xbmc/skin
    cd "Aeon Stark"
    git pull
    Har du mulig til å forklare hva de forskjellige linjene gjør?

Jeg forstår at sudo apt-get install git-core installere noe, men jeg vet ikke hva, eventuelt om det er samme kommando jeg må bruke ved foreks installering av andre skins.

Takker ellers for nyttig informasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulig til å forklare hva de forskjellige linjene gjør?

Jeg forstår at sudo apt-get install git-core installere noe, men jeg vet ikke hva, eventuelt om det er samme kommando jeg må bruke ved foreks installering av andre skins.

Takker ellers for nyttig informasjon.
    Du legger inn et program som kan kontrollere et directory, slik at du kan laste opp eller laste ned nyeste versjon til enhver tid. CVS og SVN er to like protokoller.
    Du kloner rett og slett en delt katalog på nett. Dette er ikke en måte å laste ned generelle skins til xbmc på, men egentlig en måte for utviklere og testere å utbedre arbeidet sitt.

"cd ~/.xbmc/...." skifter katalog til brukerens hjemmemappe, undermappe .xbmc (prikken tilsier "skjult" katalog, der konfig-filer og slikt ligger)
    "git clone ...." laster ned instrukser for hvilke filer som ligger i den gitte repository-en.
    "git pull" i Aeon Stark-mappen laster ned (sjekker revisjon), mens "git push" laster opp (trenger rettigheter)

Håper dette hjelper

ps: Skins | XBMC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn Aeon skin som vist ovenfor, men får ikke det til å fungere. Så leste jeg på XBMC sin side at jeg må ha siste build av XBMC for at det skal fungere. Hvordan oppdaterer jeg eventuelt XBMC til siste build?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyberpark
    XBMC Setup script
    Quick-Start:

HOW-TO: upgrade XBMC to new SVN version:

1) Press ALT+F2 for Linux Terminal

2) In the terminal, write:
    Kode:
    sudo nano /etc/apt/sources.list.d/xbmc.org.list
    3) Uncomment the lines (remove # in front of the line):

Kode:

#deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-svn/ppa/ubuntu jaunty main
    #deb-src http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-svn/ppa/ubuntu jaunty main
    4) Comment the lines (put a # in front of the lines):

Kode:

deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu/jaunty main
    deb-src http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu/ jaunty main

5) Press CTRL+X to exit and save changes

6) Do the upgrade:

Kode:

sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade
    sudo apt-get install xbmc
    7) You have now activated the XBMC SVN repositories. Next time you want to upgrade, simply do step 1 and 6.[/INDENT]
    Denne oppdateringsløsningen fungerer dårlig for meg. Har nå prøvd dette 2 ganger, og hver gang fungerer ikke XBMC, det virker som det er problemer med å få bilde, da TV'en min plutselig "låser" seg og jeg må trykke på fjernkontrollen (Skifte AV inngang) mange ganger før tv'en plutselig kommer tilbake til normalen, men med engang jeg prøver å gå til HDMI inngangen XBMC er på, klikker tv'en igjen.

Hva er galt med denne løsningen da? Jeg har brukt hele denne oppskriften (Altså skriptet i starten av tråden) for å installere XBMC.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Om du bruker dette scriptet, ikke begynn å knote/modifisere på det i etterkant. Scriptet er bare ment å virke sammen med de versjonene som det er tatt utgangspunkt i (9.04 stable).

2) Man trenger IKKE oppdatere XBMC for å få Aeon til å virke. Aeon fungerer aldeles utmerket på XBMC 9.04 stable som dette scriptet tar utgangspunkt i. Alle versjoner etter 9.04 er såkalte SVN-builds med meget variabel kvalitet (den ene builden "ødela" f.eks. lyden) og anbefales ikke med mindre du vet hva du driver med.

3) Så for å oppsummere, følg scriptet/bruksanvisningen til punkt og prikke, installer Aeon Stark (IKKE Auriga, ShowMix eller andre versjoner som har blitt moddet på i ettertid. Installer medhørende fonts. Så skal alt virke 100%.
    Dette kan jeg med sikkerhet si siden jeg har prøvd måde manuell installasjon+SVN-builds før jeg fant ut at dette scriptet sørget for et mye mer stabilt system

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det kommer lyd når jeg spiller av den Dolby Digital .wav 5.1 fil fra sveriges radio.
    Det kommer lyd når jeg spiller av en 1080p H264 fil.
    Det kommer _ikke_ lyd når jeg spiller av en vanlig .mp3 fil.

Det kommer forøvrig heller ikke lyd fra TV når jeg spiller den samme .mp3 fila i Totem Movie Player 2.26.1 (fulgte ubuntu), men da kommer det lyd fra den analoge 3,5mm minijack-utgangen på revoen...

Noen som har et stalltips her? :wink:
    Prøv å skift "default audio device" fra default til iec958 (om du bruker SPDIF that is).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sexten
    1) Om du bruker dette scriptet, ikke begynn å knote/modifisere på det i etterkant. Scriptet er bare ment å virke sammen med de versjonene som det er tatt utgangspunkt i (9.04 stable).

2) Man trenger IKKE oppdatere XBMC for å få Aeon til å virke. Aeon fungerer aldeles utmerket på XBMC 9.04 stable som dette scriptet tar utgangspunkt i. Alle versjoner etter 9.04 er såkalte SVN-builds med meget variabel kvalitet (den ene builden "ødela" f.eks. lyden) og anbefales ikke med mindre du vet hva du driver med.

3) Så for å oppsummere, følg scriptet/bruksanvisningen til punkt og prikke, installer Aeon Stark (IKKE Auriga, ShowMix eller andre versjoner som har blitt moddet på i ettertid. Installer medhørende fonts. Så skal alt virke 100%.
    Dette kan jeg med sikkerhet si siden jeg har prøvd måde manuell installasjon+SVN-builds før jeg fant ut at dette scriptet sørget for et mye mer stabilt system

Ok, takker :-D

Så dette skal være helt trygt uten å ødelegge noe?

cd ~/.xbmc/skin
    cd "Aeon Stark"
    git pull

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker :-D

Så dette skal være helt trygt uten å ødelegge noe?

cd ~/.xbmc/skin
    cd "Aeon Stark"
    git pull
    Ok, dette funket ikke 100%, jeg får ikke opp tekst, i meny'ene. Kun farger, og delvis bilder under settings, så jeg må prøve meg frem for å finne hvordan jeg får skiftet skin.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, dette funket ikke 100%, jeg får ikke opp tekst, i meny'ene. Kun farger, og delvis bilder under settings, så jeg må prøve meg frem for å finne hvordan jeg får skiftet skin.
    Sorry! Glemte å gi deg linken til fontene.
    Se avsnitt 3.1 : [AEON] HOW-TO download/install/update/test Aeon from its Git repository - XBMC Community Forum

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn... Prøvde å rydde litt i GRUB menyen nå nettopp. Purga litt i "vill vesten" modus og fjerna alt som har med linux å gjøre....

Do not underestimate the power of purge!

Jeje, man lærer så lenge man lever.

*installere ubuntu på ny*

Newcomer Nabolagets_Skrekk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg installerte windows versjonen av XBMC med Aeon skin på min Vista 64-bit pc og sliter med V-sync på stort sett alt. Er det noe man kan stille på for å fikse dette? Dette gjelder alt fra DivX til h.264. Vet at guiden her er til Linux, men regner med at noen har gjort det samme som meg og installert det på windows og kanskje de sitter med noen svar på dette.

Mvh Joakim

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare prøve deg frem med forskjellige drivere. Å sette på Aero theme i Windows har også hjulpet mange
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Nabolagets_Skrekk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt forkskjellige ting, men det virker som det er noen forskjell. Opplever også treig respons på menyene og navigeringen. Hele greia går treigt. Det gjorde den også før jeg installerte Aeon skin. Med 3Ghz 4 kjerners prosessor, 4Gb minne og ATI 4890 skjermkort trodde jeg dette skulle funke... Noen som har noen andre ideer eller tips som kan hjelpe?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uten tvil LINUX noob, og merker sinnet vokser mens timene flyr . Holder på å få remote til å funke nå, men etter man har gjort ett valg kommer man seg jo ikke tilbake hvis man vil endre på noe. Har vel innstalert 4 - 5 ganger fra bunnen av nå. Hvis man kjører vanlige MCE remote, hva velger man som velg i LIRC da? MCE remote new, regner jeg med, men hva velge man på neste siden?

Edit:

Der var fjernkontrollen oppe å gikk

Men alle knappene er ikke der jeg er vant til. Finner for eksempel ikke noen DVD meny for å bytte lydspor og tekster på filmer (DVD / DivX / X264). Finner heller ikke noen knapp for å velge "search for new content" Er ikke noen som tilfeldigvis en en link til en guide der man får satt opp knappene på en Microsoft MCE Remote vel?

Får spørre en av Linux guru'ene på jobb imorgen om de kan hjelpe meg, for nå er jeg lei.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten, takk for genial guide cyberpark. Hadde aldri kommet så langt som dette uten din hjelp. Satser på å finne ut av custom key oppsett imorgen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var fjernkontrollen og lyd via HDMI oppe å gikk. Endelig er jeg oppe å går igjen med XBMC. Har vært ett par harde dager uten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubuntu med XBMC fungerer veldig greit sammen, eneste jeg ikke er fornøyd med at jeg får liten pause hvert 2. sekund eller noe, pausen er bare noen millisekund, men akkurat nok til jeg merker det, og det er veldig plagsomt.
    Jeg har prøvd diverse settings for skjermkortet, men det blir ikke bedre.
    Kan kanskje være at driverene til Nvidia er utdatert eller noe.

Noen som har lignende problem.

Jeg har Zotac sitt ION 330 hovedkort hvis noen vil vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, får snart Asrock ION 330, å har tenkt å følge denne guiden, men har et par spørsmål. Må nevne at jeg aldri har brukt Linux tidligere.

For det første, etter jeg har innstalert Minimal ubuntu, hvordan får jeg da nett-tilgang for å laste ned scriptet?

En anen ting jeg lurer på er når Minimal ubuntu ikke har desktop, må jeg da lære meg koder for alt jeg skal gjøre? hvordan legger jeg filer i mapper osv?
    Har lest veldig mye på XBMC sine forum, og det er en del som forvirrer meg. Hva menes det feks. når de sier "kjør i root"?

Hvordan er det med filsystem, å importere filmer til XMBC gjennom ekstern hardisk? kan jeg formatere og gjøre klar filene i Windows? Har lest litt om hvordan filer organiseres osv på nettet, men blir bare forvirret.

Det siste jeg lurer på er det med skins/theme. Har tenkt på Aoen skinnet, virket komplisert men fant et script for det å(link nederst). Er det veldig vanskelig å velge skinns? må jeg da slette de "skinnene" som blir innstalert med dette scriptet? Er det bare å kjøre Aeon scriptet etter jeg har kjørt dette scriptet, eller må jeg fikse med "Gil" først?

Script to Download, Install and Update Git-hosted Aeon Showmix/Auriga/Hitched - XBMC Community Forum

Skjønner jeg spør dumme spørsmål, men er helt ny til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av surreflue
    Hei, får snart Asrock ION 330, å har tenkt å følge denne guiden, men har et par spørsmål. Må nevne at jeg aldri har brukt Linux tidligere.

For det første, etter jeg har innstalert Minimal ubuntu, hvordan får jeg da nett-tilgang for å laste ned scriptet?

En anen ting jeg lurer på er når Minimal ubuntu ikke har desktop, må jeg da lære meg koder for alt jeg skal gjøre? hvordan legger jeg filer i mapper osv?
    Har lest veldig mye på XBMC sine forum, og det er en del som forvirrer meg. Hva menes det feks. når de sier "kjør i root"?

Hvordan er det med filsystem, å importere filmer til XMBC gjennom ekstern hardisk? kan jeg formatere og gjøre klar filene i Windows? Har lest litt om hvordan filer organiseres osv på nettet, men blir bare forvirret.

Det siste jeg lurer på er det med skins/theme. Har tenkt på Aoen skinnet, virket komplisert men fant et script for det å(link nederst). Er det veldig vanskelig å velge skinns? må jeg da slette de "skinnene" som blir innstalert med dette scriptet? Er det bare å kjøre Aeon scriptet etter jeg har kjørt dette scriptet, eller må jeg fikse med "Gil" først?

Script to Download, Install and Update Git-hosted Aeon Showmix/Auriga/Hitched - XBMC Community Forum

Skjønner jeg spør dumme spørsmål, men er helt ny til dette.
    Det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar.
    Jeg er også noob når det gjelder Ubuntu, men med skriptet som er i dette emne, fikser alt for deg. Når du har lagt inn Unbuntu og XBMC, så starter XBMC av seg selv, og du trenger ikke å skrive noe som helst.

Når det gjelder linken til det skriptet du henviser til, så vet jeg ikke om det fungerer, men det kan nok være litt komplisert å få til når man er helt noob, men det er sikkert andre som kan komme med enkel forklaring på hvordan man kan fikse det. Har prøvd å installere Aeon skin, men får det ikke 100% til, da bildene som skal være med ikke er der. Får opp selve skinnet med tekst, men uten bilder.

I XBMC finnes det mulighet for å kopiere filer, har aldri brukt det selv, da jeg henter mine filer fra en server, men regner med at du kan kopiere filer fra en USB disk til hd'en i Asrock. Men har du en USB disk kan du lese filmene direkte fra denne, da du legger den til som et medie for video/audio o.l.

Nett tilgang har du når du har installert ubuntu, så det er ikke noe problem.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •