Installer XBMC Media Center - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 153
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk bra!

Denne tråden oppdaget jeg etter at jeg har fått ubuntu+xbmc til å funke... damn. Hadde jeg vist om det hadde jeg sluppet en del hazzle! Tror jeg må prøve denne da jeg sikkert har laget en skikkelig møljesuppe av ubuntuinstallasjonen jeg har holdt på med (selv om XBMC og Spotify nå funker)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tearing

Jeg har denne koblet opp mot en Samsung LE46A866 og opplever tearing på 720p og 1080p. Opplever dere andre også dette eller har jeg oversett noe viktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump! Ingen som har noen tips?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min får tearing når jeg starter den. Er nødt til å switche til 720p, så tilbake til 1080p i XBMC for at det skal slutte. Dette må gjøres hver gang jeg starter XBMC. Det som er litt rart er at jeg ikke måtte dette på forrige utgave av XBMC. Men greit nok. Kan leve med det til det slippes ny XBMC utgave igjen, å håpe den ikke har dette problemet
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt alle mulige justeringer på vsync ol, men ikke å bytte tilbake til 720p. Skal testes når arbeidsdagen er over Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @davidfh: du kan prøve å legge inn svn-versjonen av xbmc - kommenter ut svn i xbmc-filen under /etc/apt/sources.list.d/.
    Det virket fint for meg.
    Ta gjerne backup av .xbmc-mappa på hjemmeområdet før oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva brukere dere av ir-mottager for fjernkontroll på denne?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en mottaker til en Windows MCE2005 fjernkontroll. Det funker fint både med original fjernkontroll og med Harmony 895.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd alle tipsene jeg har fått her ang tearingproblemet, men ingenting har hjulpet. Ble til at jeg formaterte og la inn alt på nytt, men jeg var litt mer forsiktig med hvilke programmer jeg installerte og hva jeg justerte på. Når alt var oppe og kjørte kunne jeg spille av den kjente killasample uten problemer

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører xbmc for windows på htpc min, men nå har XBMC stoppet å hente info fra IMDB om filmene mine etc, så tenkte å oppdatere til siste xbmc. Hvordan kan jeg gjøre det enklest uten å miste alle innstillingene mine?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg kjører xbmc for windows på htpc min, men nå har XBMC stoppet å hente info fra IMDB om filmene mine etc, så tenkte å oppdatere til siste xbmc. Hvordan kan jeg gjøre det enklest uten å miste alle innstillingene mine?
    Jeg tror siste versjon av xbmc har sluttet å hente info fra IMDB, ettersom IMDBs bruksbetingelser forbyr nettopp denne typen datahenting. Det var i hvert fall en del prat om det på forumet for en stund siden.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg har kjørt oppdatering av både Windows og XBMC nå har jeg fått ett forferdelig TEARING problem jeg ikke klarer å bli kvitt. Er gått så lei at jeg nesten vurderer å bare bestille meg en ASRock ION 330 å legge inn Linux. Men selvsagt, er jo helt idiot når det gjelder Linux. Sånn går det når man kun har brukt Windows i 15 år

Er ikke noen sjangse for å legge ut ett image av ASRock ION 330 oppsettet ditt, så det bare er å laste inn image på en nyinnkjøpte ASRock ION 330 ?

Eller er guiden din så idiotsikker at til å med jeg kan klare å følge den?

.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    å der var en ASRock ION 330 bestilt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også primært Windows mann og "ghostet" en 330 maskin fra en disk til en annen; det funker ikke...

Fant i etterkant at Linux er ikke så enkelt med å "kopiere" oppsett så lett, derfor er det bedre med oppsettscript slik det er lagd først. Idiotsikker er den forsåvidt, men hvis du vil kåler du nok det til

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok få det til hvis jeg knoter litt. Noen som vet om dette oppsettet vil ha noen problemer med å finne delte Windows 7 mapper? Både serveren min og stasjonær PC'en kjører på Windows 7 nå, så er avhengig av at jeg kan finne de delte mappene der når ASRock ION 330 min er oppe å går etter å ha fulgt guiden på første side

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fulgt Lars sin howto på en REVO R3600 og spiller 1080p H264 klippene han linket til uten problemer, med lyd over HDMI.
    Har satt lyden til analog og hdmi (ettersom jeg har revoen koblet direkte til en panasonic plasmaskjerm)

Det kommer lyd når jeg spiller av den Dolby Digital .wav 5.1 fil fra sveriges radio.
    Det kommer lyd når jeg spiller av en 1080p H264 fil.
    Det kommer _ikke_ lyd når jeg spiller av en vanlig .mp3 fil.

Det kommer forøvrig heller ikke lyd fra TV når jeg spiller den samme .mp3 fila i Totem Movie Player 2.26.1 (fulgte ubuntu), men da kommer det lyd fra den analoge 3,5mm minijack-utgangen på revoen...

Noen som har et stalltips her? :wink:

Jeg laget en link til xbmc på dekstopen og lagt til -fs for å få XBMC til å starte i fullscreen. Dette ser ut til å fungere fint, men etter en stund hopper XBMC ut av fullscreen og til et vanlig vindu. Whats this?

forresten, hva er den verstingfila "alle" bruker til å teste fullHD avspilling med?

DrE

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge gutta soim driver XBMC hjemmesiden så er dette "the ultimate badass" filen å teste. Klarer du denne så mener de at du vil klare 99.9% av HD matriell som er tilgjengelig.

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyberpark
    XBMC Setup script
    Quick-Start:

HOW-TO: install new plugins, scripts and themes:

1) Go to: Settings > Skin Settings > Home Window, and choose "Show Programs in Main Menu"

2) Now, choose 'Programs' from the Main Menu

3) Run SVN Repo Installer

4) Install Plugins, Scripts or Themes.

Jeg har prøvd dette, men finner ikke SVN Repo Installer.
    Har installert XBMC i Ubuntu minimum ved å bruke oppskriften fra denne tråden.
    Noen som vet hvordan jeg finner/får til SVN Repo?

Jeg får heller ikke frem terminalen med ALT+F2. Jeg har prøvd dette i XBMC, men kanskje det ikke fungerer der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått til en grei integrering av spotify i xbmc (linux) ? Ser det finnes alternativer med web-ui for windows, men finner lite som fungerer i wine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Jeg har prøvd dette, men finner ikke SVN Repo Installer.
    Har installert XBMC i Ubuntu minimum ved å bruke oppskriften fra denne tråden.
    Noen som vet hvordan jeg finner/får til SVN Repo?

Jeg får heller ikke frem terminalen med ALT+F2. Jeg har prøvd dette i XBMC, men kanskje det ikke fungerer der?
    Gå til Applications -> Accessories -> Terminal. Kommandoen til terminalen heter forresten "gnome-terminal".
    Deretter skriver du inn dette :
    Kode:
    sudo apt-get install unzip
    cd ~/.xbmc/plugins/programs/
    wget http://xbmc-addons.googlecode.com/svn/packages/plugins/programs/SVN_Repo_Installer_v1.7.5.zip
    unzip SVN_Repo_Installer_v1.7.5.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkn
    Gå til Applications -> Accessories -> Terminal. Kommandoen til terminalen heter forresten "gnome-terminal".
    Deretter skriver du inn dette :
    Kode:
    sudo apt-get install unzip
    cd ~/.xbmc/plugins/programs/
    wget http://xbmc-addons.googlecode.com/svn/packages/plugins/programs/SVN_Repo_Installer_v1.7.5.zip
    unzip SVN_Repo_Installer_v1.7.5.zip
    Jeg har nå prøvd dette, men etter oppstart på XBMC, gikk jeg inn og fant SVN, men det var en gammel versjon, så jeg tok en update, til versjon 1.8.2 tror jeg det var. Jeg fikk en feilmelding under installeringen av denne, og junior trykket på en tast slik at melding forsvant.
    Men når jeg prøver å installere ting via SVN, får jeg opp en melding om at XML file for windows i missing, hva betyr det? Kan tyde på at en fil mangler.

Og med det samme, er det mulig å laste ned skins via XBMC?

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •