Lyd over hdmi fra acer lap til hk avr 445

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd over hdmi fra acer lap til hk avr 445

Har litt problemer med å få lyd til recieveren via hdmi.
    Har denne pc`n:Acer Aspire 5738ZG PMD T4200 Gef G105 - MPX.no - Elektromarked
    som støtter "high definition audio" via HDMI output.
    Kjører hdmi kabel inn til reciever, en HK avr 445 (HDMI1) og videre ut til tv (HDMI ut). Får da bilde og lyd på tv`n, men ikke noe i forsterkeren. det vil si at den viderefører bare alt.

Recieveren er av det slaget at den ikke støtter de nye lydformatene til blueray.
    Men har forstått det slik at dette skal gå an å "by-passe" ved å kjøre alt via HDMI og LPCM på blueray.
    på recieveren har jeg valget i setup til HDMI 1 å kjøre video input via HDMI og audio input via enten coax eller optisk.Ikke HDMI sånn uten videre.

I og med at det går an å få dette til å fungere på en br spiller vil jeg tro det skal fungere på min pc også...??
    Og i og med at jeg får lyden på TV'n vil jeg tro at instillinger og alt er ok på PC.
    Noen som har gjort dette på en HK AVR reciever?
    Er det andre instillinger jeg kan gjøre på reciever, eller må jeg bite i det sure eplet, og kjøre lyden ut gjennom SPDIF?

Setter stor pris på svar.

Anmoe
    (PS ser at det er mange tråder med problemer med lyd over HDMI, og etter å sett over et god del uten å bli noe klokere på mitt problem, laget jeg en ny)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen tips?

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd , men AVR-445 støtter ikke dekoding av lyd i det hele tatt, den sender bare bildet og lyden igjennom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •