dvdspiller eller htpc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dvdspiller eller htpc?

hei, har en ganske grei pc (Celeron 2.3 ghz, ATI 9700 pro, 2gb ddr-ram og dvdrom). Jeg har kjøpt en 10m svideo kabel fra elkjop, regna med at bilde blei ganske bra, men nei. jeg sender signalet til en panasonic tv. Bilde flimrer ganske mye hele tiden. Og da spiller jeg av filmer fra dvder. Anbefaler dere at jeg kjøper meg et bra tv-ut kort eller at jeg går for en dvdspiller som jeg kobler rett til tven.

edit: har jeg postet på rett sted?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: dvdspiller eller htpc?

Sitat Opprinnelig postet av romklabom
    hei, har en ganske grei pc (Celeron 2.3 ghz, ATI 9700 pro, 2gb ddr-ram og dvdrom). Jeg har kjøpt en 10m svideo kabel fra elkjop, regna med at bilde blei ganske bra, men nei. jeg sender signalet til en panasonic tv. Bilde flimrer ganske mye hele tiden. Og da spiller jeg av filmer fra dvder. Anbefaler dere at jeg kjøper meg et bra tv-ut kort eller at jeg går for en dvdspiller som jeg kobler rett til tven.

edit: har jeg postet på rett sted?
    S-video ut fra skjemkortene pleier ikke være spesielt bra. Da vinner nok en stasjonær spiller klart. Jeg vet ikke om du har så mye å hente på HTPC på en vanlig TV, med mindre det er en LCD eller plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er en vanlig 28" widescreen tv.
    Men finnes det skjermkort/el lignende som gir meg mulighet til sende bildesignaler fra pc til tven min i bra/grei nok kvalitet?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det korte svaret: Nei.

Det lange svaret: Nei, men...hvis du har RGB-inngang på saken går det an å lage en overgangskabel fra VGA til RGB (fins flere steder på nettet, jeg sjekket det for et halvt års tid siden, men ombestemte meg). Så kjører du PowerStrip med de riktige innstillingene for PAL i ATI-kortet, dermed har du faktisk ekte RGB inn på tv-en, og det skal være veldig bra. Men skal det opp i ti meter vet jeg ikke hvordan kvaliteten blir.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •