Trådløst til TV, multimediamaskin, xbox, BlueRay og reciever...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløst til TV, multimediamaskin, xbox, BlueRay og reciever...

Har i dag inntaket for bredbånd på loftet og har der en d-link dir 635 router som forsyner huset med trådløse signaler. På stua vokser mengden av bokser som jeg gjerne også vil ha internettilgang til, ref tittelen på innlegget. Disse boksene har ikke trådløst innebygged slik at de må ha kabel...

Å legge kabel ned er utelukket. Derfor må det til en trådløs løsning som tar inn signalet fra min d-link 635 og er i stand til å distribuere det videre pr kabel til PC, TV og XBox +++

Trådløs bridge er en mulighet, men dette er en-til-en slik at det må til mange bridger for å dekke behovet mitt. Man kan dog tenke seg en trådløs bridge kombinert med en switch. Noen anbefalinger?

Men hva med å montere en trådløs router med WDS i stereobenken med alle boksene og bruke denne til å fore ut internett med kabel? Vil f.eks en slik boks løste oppgaven - Buffalo AirStation

Tar mer enn gjerne i mot råd og tips.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert et powerline-adapter? Antar at det går helt fint å plugge en router/switch i enden av den. Jeg bruker et Netgear Powerline HD adapter som gir en relativt rask, og ikke minst stabil forbindelse mellom routeren og min media pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sånn Powerline-adapter kan være et alternativ ja. Men dette krever vel at man holder seg til en og samme strømkurs og da sliter jeg...

Så langt jeg kan forstå så er det å kjøre med to routere hvorav den ene i WDS-modus den billigste løsningen. Men vil denne løsningen fungere i praksis?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde går greit med en vanlig trådløs router med innebygget switch. Anbefaler at du bruker et kjent merke selv om de kanskje er litt dyrere. Du kan kjøpe deg stabilitetsproblemer med å spare et par hundrelapper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •