Bærbar eller liten stasjonær??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar eller liten stasjonær??

Sliter med å bestemme meg om jeg skal ha en bærbar pc, eller en liten Acer 5100 liknende sak i stuen.
    Jeg har ikke blu-ray, og trenger det vel egentlig heller ikke, det jeg trenger er noe til surfing, et youtube klipp en gang iblant osv., når konen har gått til ro.
    Jeg har en hdmi inngang ledig på tv`en, men ønsker egentlig ikke et svært tastatur/mus liggende, altså mest mulig skjulte saker.
    Så altså, har ikke tenkt å streame hd eller liknende, har ikke noe av det. Men, hvem vet...
    Jeg har en router, denne sender musikk til Squeezeboksen fra min stasjonære så jeg kan koble meg på denne routeren.
    Ellers har jeg en HD-PVR fra Get, men ingen hd kanaler ennå.
    Eneste måten å sjekke epost fra flere maskiner er vel å bruke f.eks. telenor sin epost leser, eller? (ja, vet ikke så mye om data egentlig)
    Ser dere siger at f.eks. Acer 5100 er litt utdatert, (men sikkert ikke til mitt bruk), hva ellers findes der derute ?
    Akkurat nå heller jeg mot en billig 15" bærbar, men jeg gidder heller ikke helt å skal lade denne hver 2. time...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sliter med å bestemme meg om jeg skal ha en bærbar pc, eller en liten Acer 5100 liknende sak i stuen.
    Jeg har ikke blu-ray, og trenger det vel egentlig heller ikke, det jeg trenger er noe til surfing, et youtube klipp en gang iblant osv., når konen har gått til ro.
    Jeg har en hdmi inngang ledig på tv`en, men ønsker egentlig ikke et svært tastatur/mus liggende, altså mest mulig skjulte saker.
    Så altså, har ikke tenkt å streame hd eller liknende, har ikke noe av det. Men, hvem vet...
    Jeg har en router, denne sender musikk til Squeezeboksen fra min stasjonære så jeg kan koble meg på denne routeren.
    Ellers har jeg en HD-PVR fra Get, men ingen hd kanaler ennå.
    Eneste måten å sjekke epost fra flere maskiner er vel å bruke f.eks. telenor sin epost leser, eller? (ja, vet ikke så mye om data egentlig)
    Ser dere siger at f.eks. Acer 5100 er litt utdatert, (men sikkert ikke til mitt bruk), hva ellers findes der derute ?
    Akkurat nå heller jeg mot en billig 15" bærbar, men jeg gidder heller ikke helt å skal lade denne hver 2. time...
    Acer 5100 er sikkert helt greit til ditt bruk, du trenger ikke lade den hver 2. time, akkurat som vanlige stasjonære PC-er går det an og ta strøm rett fra stikkontakten mens man bruker PC-en, om PC-en ikke er full vil den lade seg opp samtidig, selv om du bruker den.

Om det går an og lese E-post med andre programmer en Telenors E-post program vil jeg tro, jeg kjenner ikke til Telenor's Programvare for E-post, men det er mulig dem har en web basert klient du kan bruke på andre PC-er, eventuelt finnes det lesere som f.eks Outlook som kan brukes.

Om du ikke vil ha tastatur og mus så finnes det sikkert fjernkontroller du kan bruke, eventuelt bare en mus + skjermtastatur, men dette vil bli en mye mer tungvin måte og bruke PC-en på, ville anbefalt og heller ha ei mus og et tastatur ligge og slenge, du trenger jo ikke ha det fremme når du ikke bruker det.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Der var en feil i mitt innlegg, der skulle stå Acer L5100....
    Ja, der er en del å tenke på. Man vil kanskje gjerne kunne bruke tv skjermen siden denne er en del større, så en Acer L5100 liknende sak er kanskje tingen, med et lite trådløst tastatur og mus.
    Jeg er ikke så hip på Windows Vista heller, men det er så det...
    Jeg kan ikke ha en strømledning liggende til en evt. bærbar, sofaen er i midten av stuen. Acer L5100 er jo en liten sasjonær pc, denne vil være plugget til strøm 24/7.
    Jeg mener, de fleste rimeligere bærbare, uten 9 og 12 cellers batteri, bortsett fra Acer 3810T, 4810T og 5810T, har bare strøm på batteriet til kanskje 3 timer om man bruker trådløst og bluetooth osv. hele tiden, så må batteriet lades. Så et irritasjonsmoment blir det helt sikkert. Acers T modeller holder hvertfald 8 timer.
    Jeg må se litt nermere på denne Acer L5100 media sak tror jeg....eller hva er dette : Acer Revolution R3600 92G1EYZNFP - billig hos elprice.no
    Kanskje med noe trådløst tastatur da...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Dell Studio Hybrid stående på A/V-benken koblet på TV'en og den fungerer glimrende til mitt bruk som er surfing, epost og musikk lagret på ekstern HD. Den har HD-ut, men jeg bruker VGA og optisk siden TV'en min ikke er full HD. Jeg har ikke BD i den for det har jeg ikke bruk for. Den takler ikke HD-dekoding, men min er et par år gammel så det er mulig de nyere gjør det. Jeg har trådløst tastatur og mus, men det finnes jo trådløst tastatur med innebygget museplate som fungerer bra.

Dette var ikke ment som reklame for Dell, men ville fortelle at en liten stasjonær PC fungerer helt perfekt til lette dagligdagse oppgaver som ikke krever så mye.

Hva angår Telenors epost-opplegg så kan du hente ned epost fra hvilken som helst PC som har epostkonto-opplysningene på seg, men har du først hentet ned på en så kan du ikke hente ned samme epost på en annen PC etterpå. Skal du ha tilgang på samme epost fra forskjellig PC'er så må du logge på online.no og sjekke eposten der.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den Dell hybrid før, men har gjort det nå. Den var jo litt dyr kanskje. Ser at folk har masse plunder med Acer sin L5100, håber ikke det er samme med Dell sin.
    Kommer Dell Hybriden med tastatur osv?
    Ellers tenkte jeg på en HP DV2 1010 (4K) eller en Samsung NC20 el. lign. men der er vel egentlig liten vits med en så liten skjerm, da må jeg ha på briller. Elkjøp har en 15,4" Toshiba til 3K, ikke noe tess, men til surfing er det vel bra.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er litt dyr ja. Jeg har ikke hatt problemer med min Hybrid. Jeg kjøpte den uten mus/tastatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Multicom med Nvidia Ion

Sjekk denne: MULTICOM / Systemkonfigurator

Er basert på Nvidias nye grafikk plattform Ion som skal håndtere HD veldig bra. Fordelen med en slik liten sak i forhold til bærbar er at du slipper støy og kan tilpasse en del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •