2xFloppyDTV-S2 Oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2xFloppyDTV-S2 Oppsett

Hei,

er fremdeles litt grønn på dette området og håper at dere kan oppklare noe for meg.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av 2 av disse kortene sammens med 1x Conax cam. Tanken er at jeg skal kunne ta opp og se på andre kanaler samtidig (CD), og slik jeg forstod det var det selve kortet (dvb-s) begrensningene (transpondere) ligger for antall kanaler man kan behandle samtidig.

Men hvordan blir selve oppsettet for dette? Er det slik at man er nødt til å ha 1 hode tilkoblet for hvert floppydtv kort, altså 2 hoder?

Om det er relevant for svaret, så vil jeg aller først se på mediaportal og tv-server løsningen.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du går videre: CD pairer kortene nå. Det betyr at du i utg. pkt. kan glemme hele greia (om du ikke sitter på et gammelt kort...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Det var dårlig nytt. Hvilke løsninger av tilsvarende natur er det som er gjennomførbare nå for tiden da? Hvor "gamle" er disse CD kortene som ikke er pairet da?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Før du går videre: CD pairer kortene nå. Det betyr at du i utg. pkt. kan glemme hele greia (om du ikke sitter på et gammelt kort...).
    Har du hørt om noen som faktisk ikke har klart å bruke et CD kort? Jeg fikk nytt kort for ikke så lenge siden, og det var fortsatt ikke noe problem å bruke det.

TEK

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Alle kanaler? (HD-etc.?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hm... Alle kanaler? (HD-etc.?)
    har brukt to forskjellige cd kort i min ci (tt 3200) uten problemer.pairing er skremsels propaganda fra cd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det går ikke å bruke en CAM mot to FloppyDTV Kort. Et alternativ du har er å kjøpe 2 cam moduler, man da trenger du også to abbonement/smartkort, du vil derfor også trenge noe teknisk utstyr som gjør at du kan dele abbonementskortet slik at du kan bruke dette i begge cam mudulene. I en oriignal CAM vil det ofte ikke gå ann å legge inn nytt mottakernummer for å løse problemet med pairing. Dersom du går for en CAM løsning må du få tak i en CAM hvor det går ann å legge inn mottakernummer som du har i din originaltuner.

Et alternativ jeg heller vil anbefale er å glemme cam modul, og få tak i en kortleser fra Norsk Tipping.

Uansett så er dette løsninger som ikke vil få support på, og er, om ikke ulovlige, så i hvertfall i gråsonene. Men jeg vet det er mange som har slike løsninger, både på Canal Digital og Viasat. Søk litt på google med nøkkelord MDAPI, Cardsharing, ol.

Ja, og du må ha et LNB hode for hvert kort/tuner, det finne såkalte doble eller quad hoder, ja og du må ha 2 kabler fra tallereknen og ned til PCen. Dersom du bare har et kort, et hode, og en cam, vil du kunne se på eller ta opp flere kanaler samtidig dersom de er på samme transponder/datastrøm fra sattelitten. Men det ligger ikke så mange kanler på en transponder. og det er stor sansynlighet for at kanalen du ser på og kanalen du ønker å ta opp, er på forskjellige transpondere. Så det er et must med 2 tunere, for å kunne ta opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pan01
    Hei,

er fremdeles litt grønn på dette området og håper at dere kan oppklare noe for meg.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av 2 av disse kortene sammens med 1x Conax cam. Tanken er at jeg skal kunne ta opp og se på andre kanaler samtidig (CD), og slik jeg forstod det var det selve kortet (dvb-s) begrensningene (transpondere) ligger for antall kanaler man kan behandle samtidig.

Men hvordan blir selve oppsettet for dette? Er det slik at man er nødt til å ha 1 hode tilkoblet for hvert floppydtv kort, altså 2 hoder?

Om det er relevant for svaret, så vil jeg aller først se på mediaportal og tv-server løsningen.

har lest på nettet at det har fungert med to dvbs kort to camer og smartwii
    går for dette selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en plass for noen dager siden at noen hadde brukt Norsk Tipping sin smartkortleser som cam. Jeg har faktisk en slik liggende hjemme og NT deler jo disse ut gratis. Kanskje en grei måte å spare noen 100-lapper. De leserne er jo usb og så går kanskje å bruke den til to kort...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er vel kanskje på tide å oppdatere posten min litt siden det begynner å bli en stund siden jeg satte dette opp.

Sitat Opprinnelig postet av hevn
    har lest på nettet at det har fungert med to dvbs kort to camer og smartwii
    går for dette selv
    Fungerer, men CD går mot pairing. CD har et skriv på deres egne sider der de sier at dette skal innføres iløpet av året - og det er som kjent ikke mange månedene igjen i året. Personlig er jeg usikker på om de klarer dette, men jeg tviler ikke lengre på at det vil bli gjort. Problemet er at dette vil ødelegge for mye. Jeg tror at folk med DVBS kort ifra digital everywhere mister fullstendig kontakt siden selskapet deres legger ned - og det neppe kommer flere oppdateringer til det.

Nå har jeg selv sett litt på mediaportal (som jeg personlig bruker), MDAPI og NTs usb kortleser men mange opplever stor grad av ustabilitet - noe som er uaktuelt her. Dette sammens med at MP kommer med ny versjon iløpet av "kort" tid gjør at jeg avventer med å gjøre noen forandringer på oppsettet, som fungerer men ikke støtter 2 eller kodede signaler som først var tiltenkt. Dette kan enkelt løses med SmartWii som nevnt, men her kommer altså CDs påtenkte pairing inn. Så det kommer vel mer ann på deres tidshorisont når dere velger løsning.

Ellers forklarer roynes det bra, hvorvidt man kan legge inn mottakernummer for NT kortleserene vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •