Hakking i bildet ved avspilling av DVD, igjen..... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Er ingen dataekspert,men hadde et 7000 kort før,og opplevde da hakking i enkelte filmer med HW akselerasjon på og TT. Etter at jeg fikk 9500 kortet fungerer det helt nydelig,med HW akselerasjon på

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9500 her, og ingen tegn til hakking i det hele tatt. Regner med at du kjører 800x600x62 til X1en din? Det eneste stedet jeg ser hakking er det ene hakket når Star Wars logoen kommer til syne på skjermen, husker ikke om det er Ep1 eller 2.

Dersom ikke boksen din (sjekka hjemmesiden) drar rundt en skarve DVD så er det noe veldig rart. Har du testa mot monitor?

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen HTPC selv, men spilte av en DVD på hytta med den bærbare PCen min for noen uker siden. Det er en IBM T20 P3 800 med ukjent og ikke spesielt bra skjermkort. Og der hakka det iallefall, hvis jeg har forstått riktig hva dere mener med hakking.

For å spekulere litt om hva årsakene til slik hakking kan være så har jeg to tanker. Den ene er at det kan skyldes at Windows driver med litt multitasking og ikke lar DVD-avspillingen få de ressursene den vil ha hele tiden, men hopper litt rundt. Jeg mener å huske fra noen år tilbake da jeg skulle brenne noen CDer at det var viktig å skru av en eller annen form for bakgrunns-jobbing i Windows som kunne forårsake at CD-brenningen ikke fikk nok "oppmerksomhet".

Det andre jeg tenker på har med en tråd som var her for en stund tilbake, hvor jeg lurte på hva som var den optimale refresh-raten for en HTPC, og hvordan man kunne bruke f.eks. 60 Hz eller 70 Hz når TV-bildet jo faktisk er 50 Hz (for PAL). Det kan jo være at noen av de tingene som ble nevnt der spiller inn, og at de algoritmene som skal tilpasse bildene til den oppdateringsfrekvensen man velger ikke er så gode, og at det dermed blir hakking? Det var vel iallefall slik at noen oppdateringsfrekvenser er bedre enn andre.

Hågen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    9500 her, og ingen tegn til hakking i det hele tatt. Regner med at du kjører 800x600x62 til X1en din? Det eneste stedet jeg ser hakking er det ene hakket når Star Wars logoen kommer til syne på skjermen, husker ikke om det er Ep1 eller 2.

Dersom ikke boksen din (sjekka hjemmesiden) drar rundt en skarve DVD så er det noe veldig rart. Har du testa mot monitor?

OK
    Hei OK.
    Hvem var dette innlegget til?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av ok

OK
    Hei OK.
    Hvem var dette innlegget til?
    Ah, leste bare side to i tråden og antok fra øverste posten din at det var du som sleit. Det var det jo selvsagt ikke. :-)

OK

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •