Radeon AIE med Zalman heatpipe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Radeon AIE med Zalman heatpipe

Fikk endelig kjøpt meg heatpipe fra Zalman i går, men dessverre gikk monteringen til "helvete" og har endt om med vertikale striper ved videoavspilling. DVD og 3DMark-tester fungerer imidlertid utmerket så det er litt rart.

Saken er uansett at jeg blir nødt til å kjøpe et nytt kort til kr. 2000,- og vil gjerne ha noen monteringstips denne gangen i forhold til fjerning av orginal "goop" og hvor mye jeg skal skru til over VPU.

Trist sak.. :cry:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerning av gammel kjølepasta/goop:

Isopropanol, i form av kondensfjerner på hvilken som helst bensinstasjon. Denne flaska inneholder fra 60-100% isopropanol og egner seg utmerket til å fjerne gamle rester av overnevnte.

Bruk en q-tip, dypp den i kondensfjerner og "vask" av dritten. Ha deretter på et tynt lag med ny kjølepasta, gjerne artic silver 5 eller shin etsu, nyeste revisjon (husker ikke nr).

Det med tilstramming av bolter på zalman fanless produkter er jeg noe usikker på, men ved tanke på hvor lite stramming disse plastikk-duppedittene som holder originalkjølerne fast strammer, så er det nok ikke mye som skal til.

Har du forresten prøvd å:
    -avinstallere, og installere drivere på nytt?
    -klokke ned kortet til under spec for å se om det funker da
    -sjekke om noen av delene på zalman heatpipen er i kontakt med ting de ikke skal ha kontakt med
    -demontere, og montere på nytt

Det er jo litt merkelig at det kun er videoavspilling som lager trøbbel, og ikke dvd og 3dmark-testene. Eller er det ikke? (noen som vet hvilken komponent som kan være skadet?)

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isopropanol ble brukt, men dritten satt noe så j****! :cry:
    Brukte kun medfølgende "thermal paste" siden jeg ikke hadde noe annet liggende.

Kjøleribbene har ikke kontakt med noen komponenter såvidt jeg kan se, den lille kjøleribben under den store på baksiden har en teipbit på seg som fulgte med for å ikke kortslutte noe.

Når jeg startet pcen for første gang etter modifisering så bildet helt frykelig ut og jeg var nødt til å reinstallere driverne, skjermkortet har også blitt satt ned til orginal hastistighet (var bare såvidt overklokket).

Har også demontert og montert alt på nytt. Jeg hadde også heftig hakking i starten, men bildet flyter nå som det skal.

Synes selv det er merkelig at noe fungerer, og annet ikke!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det der var snålt. Jeg har montert to av de der, stort sett bare røsket av originalkjølingen med makt og tørket bort dritten disse håpløse produsentene kaller for kjølepasta med tørt dopapir. Så på med Arctic Silver 5, smøre det utover med en pappbit og til slutt stramme svineriet til jeg ser mannen med ljåen (vel, kanskje til akkurat før jeg ser ham...). Det har ikke skapt noen problemer for meg. Og hvorfor kjøpe nytt kort? Det er vel bare å sette på originalkjøleren igjen og sende det tilbake? Hvis du da ikke har ødelagt/kastet den, da. Jeg har et par liggende hvis du trenger det.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [offtopic]
    har du sett mannen med ljåen? Ligner han på Jack Nicholson? Tenkte det ja...
    [/offtopic]

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man mister jo egentlig garantien når man begynner å tukle, men jeg kan jo alltids prøve meg!

Siste nytt er iallefall at de vertikale stripene plutselig er borte, men hakkingen er tilbake, om enn bare såvidt.

HD-klipp i Mediaplayer 9 ser ut til å fungere utmerket. DVD-playback i ZP fungerer plutselig ikke, men i WinDVD 5 er det ingen problemer..

Er så glad det er sommer, får kanskje fikset alt sammen mens jeg er på ferie! 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •