Ny HTPC - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Tråd: Ny HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Det er mye lettere å følge en linux guide enn en windows guide.
    En linux guide består bare av klipp og lim kommandoer, mens en windows guide består av "klikk på fane 3 øverst til venstre og aktiver boks y"
    Jeg syntes alt var utrolig tungvindt. Dessuten fant jeg ikke TV-kort driverene for Linux, heller ikke Linux Driverne for iMon displayet mitt. Føler jeg må få til dette, pga prisen på kabinettet

Skal utforske mere på Win XP i dag. Jeg har såpass hardware at jeg fint kan kjøre XP uten problemer.

Newcomer kjetal sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyp87
    Jeg syntes alt var utrolig tungvindt. Dessuten fant jeg ikke TV-kort driverene for Linux, heller ikke Linux Driverne for iMon displayet mitt. Føler jeg må få til dette, pga prisen på kabinettet

Skal utforske mere på Win XP i dag. Jeg har såpass hardware at jeg fint kan kjøre XP uten problemer.

Hehe, så sant så sant.
    Prøv å google deg frem til hvordan få dette innstallert på linux.
    Er ganske så 100% sikker på at det går an, bare det er meget tungvindt så du sier kontra xp

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mye lettere i Ubuntu enn i windows ?
    Trenger ikke en gang å finne websiden til produsenten.

Men jeg skjønner at tankegangen er litt vanskelig å komme i gang med 8)

TerraTec Cinergy C DVB-C - LinuxTVWiki
    Kode:
    sudo apt-get install mercurial linux-headers-$(uname -r) build-essential
    hg clone s2-liplianin: Summary
    cd s2-liplianin
    make
    sudo make install
    sudo reboot

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du bruker alt for mye tid og penger på tv-tuner så bør du vite at canal digital kommer til å begynne med pairing i løpet av året.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulere med Htpc

Fint oppsett du har, ser at du ikke har valgt noe skjermkort... vil det si at du bruker det integrerte skjermkortet som er på HK...? Og hva slags disk(er) har du valgt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som bråker litt er vel de viftene som fulgte med kabinettet. Da ikke HK mitt støtter viftestyring, så bråker disse litt vel mye. Så ser igrunn på å kunne bytte disse. Det er 2 stk vifter som er montert i bakkant av kabinettet som er på størrelse med ei chipset vifte tror jeg? Samtidig som jeg har en 120mm vifte i front av kabinettet.
    Var det ikke Asus-hovedkort? De støtter normalt viftestyring gjennom Q-Fan også for minst en kabinettvifte. Trolig trenger du vel ikke mer enn en enkelt kabinettvifte?

Selv har jeg kun en enkelt nedregulert 80 mm (via motstand som monteres mellom viftekontakt på HK og vifte). Har da heller ikke vifte i PSU. Bruker Athlon 7750, samt tidligere Phenom 8750.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Før du bruker alt for mye tid og penger på tv-tuner så bør du vite at canal digital kommer til å begynne med pairing i løpet av året.
    Jeg ser Canal Digital begrunner dette med sikkerhetforhold. Er det fler enn meg som tipper de tenker på økonomisk sikkerhet (for seg selv)?

Åkke som er - hva gjør vi MED det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Jeg ser Canal Digital begrunner dette med sikkerhetforhold. Er det fler enn meg som tipper de tenker på økonomisk sikkerhet (for seg selv)?

Åkke som er - hva gjør vi MED det?
    Det er vel trolig heller et krav fra deres innholdsleverandører igjen. Og jeg tror det er svært lite man i praksis kan gjøre med det når det er snakk om at det blir et reelt problem for en ganske liten, men riktignok entusiastisk, kundegruppe.

Hva man gjør med det? Musikkbransjen har vel etter hvert begynt å forstå at DRM var ødeleggende og gikk i mot markedsutviklingen ellers. Løsningen? Tja, til en viss grad blir et vel da heller å laste ned ting?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Det er vel trolig heller et krav fra deres innholdsleverandører igjen. Og jeg tror det er svært lite man i praksis kan gjøre med det når det er snakk om at det blir et reelt problem for en ganske liten, men riktignok entusiastisk, kundegruppe.

Hva man gjør med det? Musikkbransjen har vel etter hvert begynt å forstå at DRM var ødeleggende og gikk i mot markedsutviklingen ellers. Løsningen? Tja, til en viss grad blir et vel da heller å laste ned ting?
    Er i alle fall en effektiv måte å tvinge oss til å kjøpe de overprisede kjiipe boksene dems. Gjelder dette både parabol og kabel? Vil gamle kort bli parret opp eller er det bare på nye kort?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •