Hdmi-Dvi.Ingen Bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi-Dvi.Ingen Bilde?

Hei.kjøpte ny pc skjerm igår BenQ 24 Full HD.koblet Hdmi fra skjermen og Dvi til pcn,det funket der og då,men så måtte eg restarte pcn,då fikk eg ikkje opp bilde?så no må eg bruke vga.skjaønner ikkje korfor det ikkje funket med hdmi-dvi.funket helt fint til eg restartet.eg kjøre 2 skjermer.den nye skjermen og en phlips 42.på den 42 kjører Hdmi fra pcn til tvn.kan det ha noe og si?

Pleas HELP.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg pleier å kunne hjelpe til med slike problemer (pc relatert) men jeg har vanskeligheter med å fårstå hva du mener. Hvis du rydder opp i posten din og setter mellomrom og stor bokstav etter punktum er jeg klar for å hjelpe.

Fint om du sier hva slags skjermkort du har i pcen også

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny skjerm igår.Så eg koblet Hdmi skjermen og dvi til pcn.Det funket helt fint til eg restartet pcn min,då va det ikkje mer bilde der.Så nå må eg bruke vga.Har prøvd Hdmi og Dvi men får ikkje bilde med den.Skjermkortet e Hd radeon 4890.

håper detta va bedre;P

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bedre

Jeg går ut i fra at du har utelukket at skjermen står på analog input? For den skal jo stå på digital input.

Neste steg: Koble til begge skjermene med HDMI og gå inn i Ati Catalys Control Center og si meg hva du ser.
    Når du går inn på DIsplay Manager skal di se de to skjermene i hver sin rute.
    På venstre side, under Display Manager skal det også stå Display 1 og 2 og om de er koblet til med HDMI.

Sjekk dette å gi meg tilbakemelding

Nå aner ikke jeg om du har sjekket dette allerede eller prøver deg med mer avanserte metoder, isåfall fortell meg hvor du står

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Har prøvd absolut alt,eg får ikkje dvi-hdmi kabelen og funke.Men kjører eg hdmi til hdmi,funker den fett.Eg kjøper hdmi kabel og hdmi adapter,tror det er noe gale med dvi kabelen.Akkurat no kjører eg vga til skjermen,det funker fint og.Rart at ikkje dvi-hdmi ska funke.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig rart. Hvertfall hvis det funka første gangen medden adapteren.
    Bare for moro skyld, hvor mange pins har adapteren på DVI siden? Jeg har sett flere forskjellige you see

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    19 pins.Men den funker hvis eg kjøre dvi fra skjermen og hdmi til pcn,men ikkje omvendt.Spaced

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke skal prøve andre drivere. ATI har ikke akkurat hatt veldig stabile drivere. Har hatt flere ATI og ATI baserte kort og driverne som fulgte med kortet var ubrukbare. Heldigvis så er ATI rimelig jevne med oppgraderte drivere.

Hvis dette ikke funker så prøv en reinstallering med begge skjermene koblet til. Jeg fikk problem på min PC med at den ikke sendte rett oppløsning til TV'en etter at jeg hadde kobla på en PC-skjerm, men det løste seg med reinstallering. Jeg har on-board Intel-grafikk, men dog. Det kan sikkert fikses uten reinstallasjon, men det er nokså greit å gjøre allikevel av og til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Spørs om du ikke skal prøve andre drivere. ATI har ikke akkurat hatt veldig stabile drivere. Har hatt flere ATI og ATI baserte kort og driverne som fulgte med kortet var ubrukbare. Heldigvis så er ATI rimelig jevne med oppgraderte drivere.

Hvis dette ikke funker så prøv en reinstallering med begge skjermene koblet til. Jeg fikk problem på min PC med at den ikke sendte rett oppløsning til TV'en etter at jeg hadde kobla på en PC-skjerm, men det løste seg med reinstallering. Jeg har on-board Intel-grafikk, men dog. Det kan sikkert fikses uten reinstallasjon, men det er nokså greit å gjøre allikevel av og til.
    hei.driverene har eg lastet ned fra hjemmesiden til ATI.eg instalerte ikkje driverene som fulgte med kortet.og formatere på nytt gidder eg ikkje.e 1-2 mnd siden sist eg formaterte.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det fungerte før en reboot, men ikke etter så er det nok et driver/program-problem.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte hdmi kabel og dvi til hdmi adapter.funker som bare det.takk for all hjelpen folkens.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •