Boxee: Erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boxee: Erfaringer

Har nå prøvd Boxee i en uke:
    BOXEE: the open, connected, social media center for windows, mac os x and linux

Sitter tilbake med noen erfaringer.

For det første så er installasjon og bruk av dette programmet veldig greit.
    Man viser til plassering av film, serier og musikk. og av dette finner programmet tilgjengelig info på IMDB for film, theTVDB for serier og CDDB for musikk.
    .
    Installasjon:
    Står på nettsiden at dette kun støtter x86(32bit) men fungerer fint på Win 7 x64(64bit.

Innstillinger:
    Du kan sette en god del innstillinger her med tanke på lyd, bilde, og utseende.

Film:

I mitt bibliotek på 200 filmer så klarte dette programmet å finne infoen til 195.
    (de fleste med filnavn der (mellomrom) er byttet ut med (.).
    Trailere fra Apple, Info fra IMDB og i de aller fleste tilfeller så fant programmet også tilgjengelige undertekster på enten Engelsk, Norsk eller Svensk.
    Kvaliteten kan eg ikke si blir endret fra feks, Media Player, VLC eller Media Player Classic.

Serier:
    Her lister den opp Seriene du har lagt til, og under der får du tilgjengelige sesonger, og derunder episoder med info om hver enkelt episode.

Musikk:
    Dette har eg testet minst, men her kommer alle artister, deretter album, så sanger. med tilhørende info om artist, album og sang.

Sosialt nettverk:
    Man kan også legge til venner/bekjente og da følge hva de ser på, hører på og anbefalinger de gjør.

Dette er uten tvil det beste mediesenteret eg har prøvd.
    og gir det full pott.

Uavhengig og raskt skrevet "review" av programmet.
    Ronny Andersen

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips hvis man ønsker å få utnyttet muligheten for online innhold i Boxee (som gjerne er geo-sperret) er å gå til innkjøp av en VPN-tjeneste. Funker supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med dette programmet...

Har fått lagt til serveren min (der alle filmene lagres), og filmene dukker opp under "browse", men ikke under "Local Media", der det er coverart og liknende...

Noe jeg har gjort feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eg gjorde var å slette alle "prekonfigurerte" mapper. og så legge alle de eg ville til selv.

men eg har bare lokale disker.
    skal teste server om noen uker når det blir aktuelt.
    det tok litt tid(noen timer) før alle filmer var scannet, og funnet coverart til. men regner med det har tatt litt mer tid hos deg.

skal teste litt. så kommer eg tilbake.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet ut noe mer her?

Uansett takk for "fristelsen". Må få lagt inn dette på dunken min å testet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har brukt Boxee lenge

Hei,

Jeg har brukt Boxee på min AppleTV siden i høst. Og jeg kan lett anbefale det til alle.

Jeg bruker den med 2TB med filmer og TV-serier. Har i dag ca 350 filmer, 30 tv-serier, og flere sesonger av hver. Litt tregt på min appletv, og kjører ikke noe høyere enn vanlig standard defintion video. Så*skal oppdatere til Mac Mini 2.0Ghz når jeg flytter inn i ny leilighet om noen måneder.

Anbefaler Boxee på det sterkeste.

BOXEE: the open, connected, social media center for windows, mac os x and linux

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint grensesnitt, enkel meny og effektiv coverart og info system, MEN.

For meg var det drawback at man ikke kan spille en og en sang fra et album, man må starte albumene fra sang 1 og skippe utover.. Tungvint...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske imponert over Boxee etter et par dagers testing i xp.

En ASRock ION + Ubuntu er en løsning, men hvor mye CPU trenger jeg til feks YouTube 720p - noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Kjempefint grensesnitt, enkel meny og effektiv coverart og info system, MEN.

For meg var det drawback at man ikke kan spille en og en sang fra et album, man må starte albumene fra sang 1 og skippe utover.. Tungvint...
    Du kan velge å starte bare en og en sang. Velg mer infomasjon om albummet, da får du mulighet for å velge sang

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle

En ASRock ION + Ubuntu er en løsning, men hvor mye CPU trenger jeg til feks YouTube 720p - noen som vet?
    Jeg vet i vært fall at om du ikke kan bruke grafikkkortet til hjelp, så trenger du i 2 GHz Core 2 duo om du skal kjøre i 1080p.

Jeg kjører nå Boxee på min AppleTV, men da kjører jeg bare i SD. Kan kjøre 720p, men da må det være riktig fil type.

Skal oppgradere når jeg flytter i ny leilighet til Mac Mini, 2 GHz.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok ingen sjanser og kjøpte inn en 2.83MHz firekjerner. Hovedkort ble en ASUS P5N7A-VM med integrert Geforce 9300 og HDMI. 4GB ram.

Kommer til å teste Boxee og XMBC+Aeon side om side en stund. Liker begge godt. Så langt er største ankepunktet at jeg ikke finner noen måte å løfte subtitles på, de kommer i det svarte området på 2:35-filmer.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Jeg vet i vært fall at om du ikke kan bruke grafikkkortet til hjelp, så trenger du i 2 GHz Core 2 duo om du skal kjøre i 1080p.

Jeg kjører nå Boxee på min AppleTV, men da kjører jeg bare i SD. Kan kjøre 720p, men da må det være riktig fil type.

Skal oppgradere når jeg flytter i ny leilighet til Mac Mini, 2 GHz.
    Det er purevideo hardwareaksellerasjon av video i nvida sine drivere (ION 9400m i maskinen) 64bit ubuntu og XBMC funker fint her. Programmet du bruker må støtte det også. Som nevnt XBMX, VLC har noe på gang og mplayer har en svn-versjon.
    Flash har jeg ikke testet, og adobe har lukkede, og generellt dårlige drivere, dette gjelder forøvrig for alle platformer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee vs Plex/xbmc

Har kjøpt meg en Mac Mini 2,2GHz, 2RAM som jeg bruker som mediespiller.

Ideen var egentlig å kjøre Plex etter å ha testet Boxee for ca 1 år siden. Men etter å ha testet siste versjon er Boxee så må jeg si jeg er veldig imponert!
    Smartere brukergrensesnitt enn Plex/xbmc og oppdaterer lokalt mediearkiv med data fra internett.

Men sliter litt med noen ting:

Hvordan legge til mediefiler/mapper som ikke blir automatisk scannet? Ser at det er mulig å legge til en og en fil, men det er jo litt slitsomt med for eks. TV-serier.

Noen andre som har problemer med RSS-feeds? Noen fungerer andre ikke....

Mulig noen av problemet ligger i at jeg kjører Snow Leopard. Ser at det snart kommer en ny versjon som støtter SL bedre. Går også rykter om at det kommer "nytt" brukergrensesnitt i løpet av november.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løfter denne tråden litt..

jeg har hatt stue-pc en stund nå som jeg har kjørt Win7 på, men etter en rekke diverse "ugunstige" pop-up'er fra M$ som jeg så meg lei på, så i dag røk jeg på en aldri så liten formateringsjobb...

Jeg endte opp med Linux Mint 9 i bunn og siste versjon av boxee, installasjonen gikk smertefritt for begge deler og alt fungerte perfekt med en gang. jeg har ganske lang erfaring med xbmc fra tiden vi faktisk brukte det på en xbox og hadde lyst å teste boxee (selv om det er bygget på xbmc) grensesnittet er utrolig enkelt og ser veldig bra ut.

selv om jeg har serier samlet på flere plasser kategoriserer boxee i alt i mapper hvor det blir sotert på sesonger med info om hver episode.

det lille jeg har fått sjekket ut har virkelig imponert meg, og slik det er nå er jeg ferdig med win for en stund...

og Linux Mint 9 kan ALLE bruke (videreforedlet Ubuntu)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle

Minimalt hvis du skrur på hw assisert decoding. Flash bruker det som standard på youtube så 720p er ikke noe problem. Jeg har samme oppsett som deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant akkurat Boxee Box på Elkjøp:
    D-Link Boxee Box DSM-380 - Elkjøp

1900,- og release 15. november

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dette på min bærbare pc i stua, men støtte på et lite problem.
    En haug av mine tvserier ble lagt som uidentifiserte filer, så disse vil ikke legge seg sammen med filmene

Noen tips på å få Boxee til å "skjønne" filene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Prøvde dette på min bærbare pc i stua, men støtte på et lite problem.
    En haug av mine tvserier ble lagt som uidentifiserte filer, så disse vil ikke legge seg sammen med filmene

Noen tips på å få Boxee til å "skjønne" filene ?
    Media file naming - Boxee

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet dette på htpc'en i et par dager nå, og er veldig imponert til at dette er en beta, virker som dette er bedre alerede enn andre tilsvarende systemer er etter 742 oppdateringer (har vel noe med at dette ikke er xmbc's første system)

Har oppdaget noen bugs, men ser disse er kjente på nettet og vil bli oppdatert etterhvert.
    - må passe på at filer som er delt opp, havner i riktig rekkefølge i boxee, så den spiller de av i riktig rekkefølge.
    - må inn manuelt å modifisere keymap.xml fila for å få dvd menyer til å virke i enkelte filmer
    - har littt problemer med mapper med vob/ifo filer (velger ikke VIDEO_TS.IFO automatisk, trenger kun denne filen)

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker bra

Likte dette programmet godt. Men hvordan veksler jeg mellm programmet å Pc`n?
    Når jeg trykker på ESC så går jeg bare tilbake i programmet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •