Spotify med 320kbps Ogg kommer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høres bedre ut

Kjøpte nettopp premium og synes lyden er klart bedre. Mer presisjon og dynamikk over hele spekteret. En annen ting som er viktig å huke bort er normalization, som flater ut dynamikken. Dette kan du gjøre uten å være premium bruker.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

normalization

Ahh det har jeg ikke gjort. Hvorden vet du at den flater ut dynamikken? Hører du det godt?
    Godt tips btw
    Skal teste det ut i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen dråper kaldtvann i begeistringen:

Jeg skaffet meg en Spotify-konto mens jeg oppholdt meg utenfor Europa. Siden det var det eneste som virket, oppga jeg Frankrike som bosted. Etter at jeg reiste fra stedet der jeg opprett kontoen, er jeg blitt nektet oppkobling fordi jeg befinner meg på feil sted.

Premium skulle jo gi lov til å bruke kontoen på ulike steder -- men jeg blir også avvist når jeg forsøker å betale for dette.

Moral: Opprett konto når du er hjemme hos deg selv, og betal for Premium før du forlater huset...

Eneste løsning jeg kan komme på, er å opprette en ny konto og betale før jeg tester ut noe. Men rent bortsett fra at jeg mangler en ny invitasjon, mistenker jeg at det kan finnes blokkeringer mot slik dobbeltregistrering også.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Kjøpte nettopp premium og synes lyden er klart bedre. Mer presisjon og dynamikk over hele spekteret. En annen ting som er viktig å huke bort er normalization, som flater ut dynamikken. Dette kan du gjøre uten å være premium bruker.
    Når jeg huker vekk normalization, spiller en sang etterpå, å så går inn igjen på edit, så er den på igjen??
    Hva mer må jeg jør for å la den være huket vekk?

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Når jeg huker vekk normalization, spiller en sang etterpå, å så går inn igjen på edit, så er den på igjen??
    Hva mer må jeg jør for å la den være huket vekk?
    Hvis du går til bunnen av ruten etter å klikket vekk normalization, så er det knapp - apply - du klikker på denne så er saken biff.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lakmus]Kjøpte nettopp premium og synes lyden er klart bedre. Mer presisjon og dynamikk over hele spekteret. En annen ting som er viktig å huke bort er normalization, som flater ut dynamikken. Dette kan du gjøre uten å være premium bruker.[/QUOTE

Takk for tipset,ble mye bedre når den e huket vekk

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hvis du går til bunnen av ruten etter å klikket vekk normalization, så er det knapp - apply - du klikker på denne så er saken biff.
    Fant d ut i går kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en diskusjon om normalization

Lyden blir bedre, spesiellt på akustisk musikk. Typisk radiomikset popmusikk vil ikke oppleves så forskjellig. Normalization skal i prinsippet ikke redusere kvalitet (link), men siden dette blir gjort dynamisk er det grunn til å være litt skeptisk. En ulempe i forhold til reklamen er at den kan bli veldig høy sammenlignet med musikken fordi reklamen har svært komprimert dynamikk (link). Hadde et par dårlige opplevelser i mai med akustiske live innspillinger på høyt volum, og så kom en dynamisk komprimert Alexander Rybak GP-reklame brølende inn i stua. Jeg var bekymret for høytalerne mine i tillegg til at det var et sjokk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •