Xonar fra Asus? Hvilken versjon? Hvordan er dette lydkortet samenlikned med Nad 525?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xonar fra Asus? Hvilken versjon? Hvordan er dette lydkortet samenlikned med Nad 525?

Hei, jeg tenkte jeg skulle lage min egen HTPC. Jeg er ingen data-ekpert og har derfor noen dumme spørsmål:

*Lydkort påvirker lydkvaliteten, i hvor stor grad? Hvordan er lydkvaliteten i ett lydkort rundt 2 000 klassen sammenlinga med en CD-spiller i samme prisklasse?

Hvordan vil min Nad 525 greie seg mot ett Xonar Lydkort fra Asus til 2000 kr?

Hvilket lydkort fra den serien er den beste hvis jeg ikke trenger støtte for HDMI eller HD lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lydkvalitet er primær målsetning, ville jeg gått for digital overføring (SPDIF) til reciever (hvis du har en moderne reciever med OK DAC) eller Logitech Squeezebox Duet. Med Squeezebox får du en elegant fjernkontroll for musikk på kjøpet og mulighet for å plassere PC og forsterker på ulike plasser - gitt at du har en trådløs ruter. Lydkvalitet på Nad 525 vs. løsningene kan jeg ikke uttale meg om.

Styrken med Xonar 1.3 er mulighet for HDMI 1.3 lydformater og de brukes stort sett ikke til musikk. Det kortet kan du styre unna.

H

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kortet spiller fletta av alle cd spillere i samme prisklasse pluss en del tusenopp. Bruker det selv. Kobler analogt i forsterker i musikk og digitalt i film.

Dette kortet er bra. Har testet det opp mot cd spillere i 15 tusen kroners klassen samt ekstern dac løsninger og det er meget meget bra.

Ikke kjør digitalt og la forsterker/reciever gjøre jobben. Slik dac er aldri optimal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •