Jeg benytter idag iPod (Classic 160MB) mer som signalkilde til et rent stereoanlegg i stue enn CD/radio. Stereoanlegget er et Cambridge 640 med KEF iQ5 høyttalere. På PC benytter jeg utelukkende iTunes, og er veldig fornøyd med det. Har en samling på ca 24.000 låter.

Fikk nylig tak i en iPod Touch, og lastet ned en gratis applikasjon som gjør iPod om til en fjernkontroll. Full kontroll over iTunes med touch-skjerm. Strålende.

Da kom tanken om at dette hadde jo vært en kjekk sak å bruke i stuen sammen med stereoanlegget. Fjernkontrollen ville gi meg etter min mening (og det er den som teller her) et optimalt "grensesnitt" mot musikksamlingen min.

Det jeg nå funderer på er om en stasjonær PC med iTunes kunne fungere som en langt bedre signalkilde enn iPod koblet sammen med stereoanlegget mitt?

Har idag en stasjonær IBM Pentium 4 med 2 harddisker, 4GB minne, og bla et Soundblaster Audigy lydkort. Den er nå 4,5 år gammel, men er jo litt oppgradert med minne og disker,da. Er det feks mulig å kjøpe et mer stuevennlig kabinett, flytte over det meste av innmaten fra IBM og vips har jeg en "stuePC" som dekker mitt behov:

- stillegående
- WiFi
- DVD/CD
- Nok diskplass
- Greit lydkort

Er veldig interessert i tilbakemeldinger på dette. Har en liten mistanke om at hovedkortet mitt kanksje har et annet format slik at det ikke passer i dagens nye kabinetter. Så blant annet noen lekre kabinetter fra Chieftek.

Jeg er altså ikke ute etter noen TV-løsning, men må jo ha en eller annen slags skjerm for å kunne "fyre opp" og styre selve pc'n da.